Bossman

Daar gaat ie weer

Discussie in 'Baard laten groeien' gestart door NilanG, 28 jul 2019.

1. NilanG

NilanG Baard

Goedemorgen allemaal,

Ik zit op de bank met een lekker bakje koffie en ik dacht ... ik kan wel weer is een update geven over mijn baard.

De snor begint hier en daar wel is lastig te doen... zo vind mn vrouw het niet heel fijn met zoenen en ook mn dochter is geen fan van de langere snor. Met eten en drinken wordt het ook al wat lastiger maar ik wil graag doorzetten tot ik de snor evt opzij kan kammen ... iemand tips ?

Verder heb ik voor 19 september een afspraak gepland bij Ricardo's Barbershop in Hoorn om vlak voor mijn vakantie even de baard te laten bijwerken... Normaal trim ik mijn baard zelf en vertrouw ik barbers en kappers niet zo snel maar ik heb begrepen dat deze man echt heel goed is en goed naar de wensen van de baarddragende klant luistert ! Dus dat gaan we maar doen dan !

Hier wat foto's van hoe de gezichtsbeharing er nu voor staat ,

Greets Nilan[​IMG][​IMG][​IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

2. istawa

istawa Volle Baard

Badass beard. Geweldige kleur.castlefest mooi staat ook nog op mijn lijstje. Ga zelf al 6 jaar op rij naar zomerfolk van Rapalje in Groningen. Niet zo groot maar top sfeer .

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 Sirocco met Tapatalk

3. Bolt

Bolt Volle Baard

Mooie Baard!
    Dat gedoe met de snor is mij ook bekend haha
    Goed olieen die snor en Baard!
    Waar ik groot fan van ben is Bossman Stagecoach Jelly dat gebruik ik al sinds het prille begin van míjn Baard.
    Ach de snor went vanzelf bij de vrouw :)
    Denk dat een grote snor met Baard jou super zou staan (Y)

Yainderidoo, Texman, Ardjan en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Ardjan

Ardjan Zware baard

Hi Nilan, ziet er weer pluk-de-dag uit! :D
    Baard doet het goed! (Y)

Maar 'k vraag me in alle eerlijkheid af wat die barbier moet doen? Volgens mij kan jij het prima zelf! Maar 't is natuurlijk wel een leuke ervaring!
    Ik zeg alleen: Een lekker-laten-groeien-baard zal de baard nóg meer badass doen zijn!
    Succes kerel! En laat de snor het winnen van je vrouw! :eek:

Nib85, DaanBaard, Yainderidoo en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

De bester tip heb je net zelf gegeven: gewoon doorzetten. ;)

Om de snor naar de zijkanten te "dwingen" kun je nu al het volgende doen:
    Strijk regelmatig met beide handen de snor vanuit het midden naar de zijkant, terwijl je de wijsvingers aan de bovenzijde geleidt en met de duimen de onderkant van de snorharen naar buiten buigt.
    Op deze wijze gaan de onderkanten van de snorharen de vorm verkrijgen en komt de mond vrij.

En dat vind je vrouw dan weer fijn! :p

Yainderidoo, Texman, NilanG en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Bolt

Bolt Volle Baard

Maar 'k vraag me in alle eerlijkheid af wat die barbier moet doen? Tekst van @Ardjan.
    Ja dat dacht ik eigenlijk ook.
    Mooi doorgroeien zal je goed doen:)>

Laatst bewerkt: 15 aug 2019
    NilanG en Yainderidoo vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Texman

Texman Baardaap

Pas op bij de barbier want voor je het weet is er te veel vanaf en dat is zonde.:(
    Eigenlijk ben ik het met de andere eens voor wat betreft de barbier want het is nu niet echt noodzakelijk. Maar voor je vakantie ben je weer een maand verder dus....
    Volg de tip over je snor van de Prof en als dat niet wil lukken omdat de haren te stug zijn kan je er ook voor kiezen om je snor direct boven je lip te begrenzen en aan de zijkanten door te laten groeien. Het is natuurlijk minder mooi maar soms is dit de enige optie.
    En voor de rest je hebt een fantastische baard groei wat willen we nog meer.;););)
    Succes Texman:)>

NilanG en Yainderidoo vinden dit leuk.
  8. Yainderidoo

Yainderidoo Zware baard

Prachtig!!!! Wil ik volgend jaar ook heen! Vlak voor mijn verjaardag. :cool:

istawa en NilanG vinden dit leuk.
  9. NilanG

NilanG Baard

Thanks voor de reacties mannen ! De afspraak bij de barbier staat pas over 5 weken dus dat is nog een stuk weg... ik laat dan ook alleen de zijkanten wat netter maken maar niks van de lengte af ! Verder misschien de overloop van mn kale hoofd tot de baard laten maken ...

En een keer naar een ervaren barbier lijkt me ook een leuke ervaring ! Kan ik misschien nog wat van leren !

Ziet er ook goed uit dat festival @istawa !!!

istawa, Yainderidoo en Texman vinden dit leuk.
  10. Texman

Texman Baardaap

Het is ook een leuke ervaring en er is niets mis mee om je baard te laten verwennen:):):);)(Y)

NilanG vindt dit leuk.
  11. Ardjan

Ardjan Zware baard

Oooo, ...als dat zo is kan het misschien wel voor half geld! :D:eek:

istawa, NilanG en Texman vinden dit leuk.
  12. ProfessorMelchior

Néééé, geen fade laten maken tussen de baard en hoofdhaar!:confused:
    Dat gaat gegarandeerd mis en dan krijg je alleen maar stoppelende Bakkebaarden.:eek:
    Twee weken geleden heeft een Baardforummer dit weer eens laten doen en die verstopt zich nog steeds binnenshuis.;)

tijn, Laurent1965, NilanG en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Hartenheer

Hartenheer Zware baard

Je zit nu in de egelmodus :(.
    Het is te kort om te vormen en staat recht vooruit zodat het lekker kan prikken.

Doorzetten en het nog zeker twee maanden laten groeien.
    Dan kan je {eventueel met hulpmiddelen} opzij kammen zodat het ook zo blijft zitten.
    Je vrouw wil dan de hele dag zoenen, zodat jij het zat wordt. :D:D

Bolt, NilanG, ProfessorMelchior en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. NilanG

NilanG Baard

Mannen , jullie hebben gelijk ... de afspraak is net geannuleerd bij de barbier ! Ik laat de baard en snor gewoon nog even doorgroeien ... en met die zon op vakantie gaat hij alleen maar harder van groeien! Na mijn vakantie kan ik altijd zelf een kleine aanpassing doen als het nodig is !

Greets Nilan

Bolt, Texman, Carlstein11 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Ardjan

Ardjan Zware baard

Bolt, Texman, istawa en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. ProfessorMelchior

17. RedFlamingo9

RedFlamingo9 Baard

amai wat een knappe baard :)>

Texman en NilanG vinden dit leuk.
  18. Carlstein11

Carlstein11 Volle Baard

Goed bezig (Y)

Texman en NilanG vinden dit leuk.
  19. Texman

Texman Baardaap

Goed besluit Nilan. Een baard hoeft niet altijd perfect te zitten en het moet zeker geen stressfactor worden. Het is juist die wat lossere look die goed past bij het vakantie-gevoel. Genieten dus.:):):)

Bolt en NilanG vinden dit leuk.
  20. NilanG

NilanG Baard

Hallo baardvrienden !

Ik vroeg me af of iemand van jullie weet hoe ik aan een flesje Old Money baardolie van Beardbrand kan komen ...? Ik zoek hem op verschillende sites in NL maar kan hem niet vinden ... ben namelijk benieuwd of hij echt zo lekker is als men zegt !

Verder ga ik morgen samen met mijn vrouw mijn eigen Premium baardolie maken ... ik heb wat goede oliën binnen gehaald zoals: Argan, Castor, Jojoba en Druivenpit olie !
    Daarnaast heb ik nog wat verschillende lekkere essentiële olie gehaald.

Iemand met ervaring tips hoe het best baardolie te maken en mbt de verhoudingen? Ik hoor graag het graag ?!

Fijne avond mannen

Greets Nilan

Texman, ProfessorMelchior en istawa vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina