Coronabaard

LeonE

Baard
Misschien eens vra

Misschien toch een foto op je telefoon zetten waar je zou naartoe willen? Een baard van een paar cm bijvoorbeeld? Om je bij een "downtje" terug vooruit te laten kijken? En in juni dan, dat zijn nog 3.5 weken eens vragen aan je barbier wat hij van je wangen denkt? Ik vind het wel een stoer zicht :)
Ja, sowieso nog even wachten. Maar ben vooral benieuwd of er anderen in dezelfde fase van ca. 8 weken zaten en dat het daarna alsnog dichtgroeide. Mooiste vind ik een namelijk een volle baard, maar ja dan moet je ‘m wel kunnen laten groeien...
 

Texman

Koning Baard
Waar een wil is, is een (volle) baard. Een mooie instelling als je aan een baard wilt beginnen. En als op een gegeven moment de twijfel toch toeslaat, dan helpen de verhalen en reacties op dit forum de wil voor velen terug te vinden. Soms moeten (eind)doelen worden bijgesteld en is een Van Dyke, sik of snor het best haalbare.

Inmiddels ben ik acht weken onderweg en ik ben tevreden over het resultaat tot nu toe. Zeker er zijn mannen met betere baardgenen en een vollere baard, maar er zijn denk ik ook genoeg mannen die een minder volle baardgroei moeten accepteren.

Wel merk ik dat ik steeds in conclaaf ben met mijzelf over wat mijn einddoel zou moeten worden. Mijn baard op de kin en snor zijn redelijk vol. De haren op mijn wangen liggen wat verder uit elkaar. Ik word een beetje geholpen door de donkere kleur, maar als je van dichterbij kijkt blijft het toch wel wat open. Ook nu mijn haren wat langer zijn en ze beter in staat zouden moeten zijn om ‘kleine’ gaten te vullen, gebeurt dit niet overal even goed.

Verder zijn de haren in toenemende mate in ongelijke lengte, en dit, zeker in combinatie met die wat meer open plekken, geeft toch een beetje een onverzorgde indruk. Toen het nieuwsbericht kwam dat de kappers weer open mochten gaan heb ik dan ook een afspraak ingepland bij een barbier in Utrecht.

Omdat ik niet de enige was die al even niet was geknipt of geschoren kan ik vanaf 4 juni terecht. De afspraak staat en ben benieuwd wat jullie adviseren. Ik had zelf bedacht om het overal een (klein beetje) korter te doen, maar twijfel een beetje over mijn wangen. Beter om dat helemaal wat korter te doen? En voor de rest? Ik heb weer wat foto’s toegevoegd inclusief een wat meer close up van de wangen. Benieuwd naar jullie reacties.
Je baard begint aardig op gang te komen maar ik begrijp ook dat het nog niet helemaal dat is wat je graag wil.
De beginfase van het groeiproces is altijd het moeilijkst. Maar als ik naar jou baard kijk vind ik helemaal niet slecht. Het is alleen maar een beetje ongelijkmatig aan het uitgroeien. Dus als je naar de barbier gaat mag je er niet te veel vanaf laten halen. Het hoeft alleen maar bijgewerkt te worden zonder dat je in lengte inboet.
Je moet dat ook heel duidelijk zeggen, zo ook wat je beslist niet wil. Voor een model is het nog veel te vroeg want daar is een zekeren overlengte voor nodig.
Wat je zelf al even zou kunnen doen is de wang lijn wat strakker zetten dat staat al minder slordig. Op een van je foto's heb ik aangegeven wat ik bedoel.
Voor de rest denk ik dat je goed bezig bent. Twijfel niet en wees niet te kritisch voor je zelf maar zet door.;)
Succes Texman:)>

972D14EA-2757-483B-B208-08862B949BCF.jpg
 

LeonE

Baard
Je baard begint aardig op gang te komen maar ik begrijp ook dat het nog niet helemaal dat is wat je graag wil.
De beginfase van het groeiproces is altijd het moeilijkst. Maar als ik naar jou baard kijk vind ik helemaal niet slecht. Het is alleen maar een beetje ongelijkmatig aan het uitgroeien. Dus als je naar de barbier gaat mag je er niet te veel vanaf laten halen. Het hoeft alleen maar bijgewerkt te worden zonder dat je in lengte inboet.
Je moet dat ook heel duidelijk zeggen, zo ook wat je beslist niet wil. Voor een model is het nog veel te vroeg want daar is een zekeren overlengte voor nodig.
Wat je zelf al even zou kunnen doen is de wang lijn wat strakker zetten dat staat al minder slordig. Op een van je foto's heb ik aangegeven wat ik bedoel.
Voor de rest denk ik dat je goed bezig bent. Twijfel niet en wees niet te kritisch voor je zelf maar zet door.;)
Succes Texman:)>

Bekijk bijlage 15830

ha texman,

Dank voor de tips. Komende 3 weken groeit het sowieso nog door. Daarna zal ik keuze moeten maken, maar misschien dan toch interessant om het overall wat langer te houden en het alleen wat netter te maken en zo de groei nog even aan te zien. Ik vind je advies over de wanglijn strak maken interessant, maar ik weet niet of ik het met je eens ben. Ik heb wat foto’s bekeken en soms lijkt het daardoor iets te ‘gemaakt’. Ik zal even posten wat ik bedoel met een foto met strakke lijn en een die het juist natuurlijk heeft gelaten. Ik denk zelf dat ik dan dat niet zo strakke mooier vindt. Andere baarddragers die daar een mening over hebben?
 

Bijlagen

  • 9B6F930A-00D3-44F1-8757-9BEF8524995D.jpeg
    9B6F930A-00D3-44F1-8757-9BEF8524995D.jpeg
    56,5 KB · Weergaven: 97
  • 63B0AEBD-B743-4D83-B682-B228576195C8.jpeg
    63B0AEBD-B743-4D83-B682-B228576195C8.jpeg
    116,5 KB · Weergaven: 91

TijtheMan

Baard
ha texman,

Dank voor de tips. Komende 3 weken groeit het sowieso nog door. Daarna zal ik keuze moeten maken, maar misschien dan toch interessant om het overall wat langer te houden en het alleen wat netter te maken en zo de groei nog even aan te zien. Ik vind je advies over de wanglijn strak maken interessant, maar ik weet niet of ik het met je eens ben. Ik heb wat foto’s bekeken en soms lijkt het daardoor iets te ‘gemaakt’. Ik zal even posten wat ik bedoel met een foto met strakke lijn en een die het juist natuurlijk heeft gelaten. Ik denk zelf dat ik dan dat niet zo strakke mooier vindt. Andere baarddragers die daar een mening over hebben?

Ik durf mezelf nog niet echt onder de baarddragers te scharen (7 weken onderweg), maar een mening heb ik vanzelfsprekend wel. Of je daar wat aan hebt is weer een ander verhaal. Over (wan)smaak valt namelijk niet te twisten. Ik vindt persoonlijk beide modellen mooi (met een hele lichte voorkeur naar het strakkere model), maar kies het model waar je jezelf het prettigste bij voelt.
 

Texman

Koning Baard
Ha @LeonE ,
Je hoeft het ook helemaal niet met mij eens te zijn want ik geeft een advies vanuit mijn eigen gevoel en het is zeker niet dwingend bedoeld. Het is jou baard en jij moet je daar goed bij voelen. Daarnaast is het juist goed dat je je eigen gevoel laat spreken. Zeker nu in de beginfase kan je ook van alles uit proberen. De beide foto's die je laat zien vind ik mooi. De ene baard is zeer goed verzorgt en staat prachtig. De andere hoort bij een man met een wat ruigere uitstraling en staat ook heel goed. Het kan gewoon allebei. Ik vind het wel belangrijk dat je je zelf blijft en dat je baard dat ook toont want dan is het plaatje goed en versterkt je baard je persoonlijkheid.
Groet Texman :)>
 

Christian

Baard
Ik denk zelf dat ik dan dat niet zo strakke mooier vindt.

Zo te zien heb je het antwoord zelf al gegeven :)>
Als jij de natuurlijke look mooier vind dan is dat de baard waar je voor moet gaan.
Mocht je later toch een wat strakkere lijn willen is dat ook zo weer bijgewerkt.
Als ik een goattee wil en de rest zegt "beter niet" dan scheer ik toch een goattee :D
 
Ik vind ook dat je lekker zelf moet weten wat je doet! Ik heb persoonlijk altijd het idee dat bij een iets kortere baard de strakke lijn beter staat. Mijn idee is dat je zo als het ware uitstraalt dat de baard een keuze is, en geen luiheid. Als ik weer eens iets korter getrimd ben werk ik de contouren vaker bij dan wanneer het langer is. Maar dat is ook puur persoonlijk!
 

Bart1986

Baard
Het zal wel weer persoonlijk gevoel zijn ;) zelf ben ik ook voor de natuurlijke lijn, mede omdat ik uitzonderlijk weinig uitschieters heb op de wangen :p Aan de hals daarintegen is het een anders verhaal!
 

LeonE

Baard
Het werd weer eens tijd voor een update. Net bij de barbier geweest. Die heeft de contouren. (toch ook bij de wang) bijgewerkt en het geheel weer netjes gemaakt door de uitstekende sprieten en onder mijn kin (bij je onderbrak :)) wat weg te halen. Ik ben erg happy met het resultaat. Kan er weer even tegenaan De eerste foto’s zijn van net voor de barbier en de laatste van er na.
 

Bijlagen

  • 937EE5AE-CFDE-40A2-B953-9C18CC18B8B5.jpeg
    937EE5AE-CFDE-40A2-B953-9C18CC18B8B5.jpeg
    843,3 KB · Weergaven: 144
  • F7706E3C-C5A2-4EDC-A87A-3BB328B9F851.jpeg
    F7706E3C-C5A2-4EDC-A87A-3BB328B9F851.jpeg
    901,8 KB · Weergaven: 138
  • CD8C911D-3EBD-4238-B88F-B26224666CCD.jpeg
    CD8C911D-3EBD-4238-B88F-B26224666CCD.jpeg
    858,5 KB · Weergaven: 131
  • E13C4F4D-F70D-4FED-8652-AC7BA4F6CAAE.jpeg
    E13C4F4D-F70D-4FED-8652-AC7BA4F6CAAE.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 142
  • 171CCD90-0E44-405F-BFC8-54A7B4E80BA1.jpeg
    171CCD90-0E44-405F-BFC8-54A7B4E80BA1.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 141
  • 1D62BED7-671D-4A82-A0DE-0CC8B672E88E.jpeg
    1D62BED7-671D-4A82-A0DE-0CC8B672E88E.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 144

Bart1986

Baard
Het werd weer eens tijd voor een update. Net bij de barbier geweest. Die heeft de contouren. (toch ook bij de wang) bijgewerkt en het geheel weer netjes gemaakt door de uitstekende sprieten en onder mijn kin (bij je onderbrak :)) wat weg te halen. Ik ben erg happy met het resultaat. Kan er weer even tegenaan De eerste foto’s zijn van net voor de barbier en de laatste van er na.
Heel mooi (Y) ;)
 

Texman

Koning Baard
Het werd weer eens tijd voor een update. Net bij de barbier geweest. Die heeft de contouren. (toch ook bij de wang) bijgewerkt en het geheel weer netjes gemaakt door de uitstekende sprieten en onder mijn kin (bij je onderbrak :)) wat weg te halen. Ik ben erg happy met het resultaat. Kan er weer even tegenaan De eerste foto’s zijn van net voor de barbier en de laatste van er na.
Ik begrijp dat je happy bent met het resultaat en terecht want de barbier heeft het heel goed gedaan (Y):).
Je baard staat gelijk heel goed (Y)(Y)(Y).
 

LeonE

Baard
Ha iedereen, bedankt voor de lovende feedback. Ik heb een vraag. Ik heb bij de barbier beard balm (ik voeg ff foto toe) gekocht. Hij had dat er in gesmeerd en hierdoor bleven mijn nogal springerige en wat droge haren beter in model zitten. Het werkt echt een stuk beter dan alleen de olie die ik er in smeerde, maar er blijven haren opstandig, en naarmate de dag vordert wordt dat meer. Is dit iets wat ‘gewoon’ geaccepteerd moet worden? Of zijn er nog slimme tips (of betere balm) die dit voorkomen?
 

Bijlagen

  • 007A7C9E-1312-4C22-81BB-06C8B85C5D6D.jpeg
    007A7C9E-1312-4C22-81BB-06C8B85C5D6D.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 64

Joep

Zware baard
Ha iedereen, bedankt voor de lovende feedback. Ik heb een vraag. Ik heb bij de barbier beard balm (ik voeg ff foto toe) gekocht. Hij had dat er in gesmeerd en hierdoor bleven mijn nogal springerige en wat droge haren beter in model zitten. Het werkt echt een stuk beter dan alleen de olie die ik er in smeerde, maar er blijven haren opstandig, en naarmate de dag vordert wordt dat meer. Is dit iets wat ‘gewoon’ geaccepteerd moet worden? Of zijn er nog slimme tips (of betere balm) die dit voorkomen?
Als ik jou was zou ik die balm niet gebruiken. Heb je wel eens goed naar die foto op het blikje gekeken ? Moet je zien wat er met zijn "baard" gebeurt is, verschrikkelijk gewoon.
 
Banner image
Top