Chaplins Antwerpen

Linders

Baard
Wie heeft er ervaring met Chaplins Salon & Barbershop?

Ik ben van plan hier binnenkort een afspraak te maken, maar ben toch wat bang voor een negatieve ervaring.
Ik zou graag jullie mening horen over deze shop.

Alvast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 

Shuriken

Stoppelbaard
Hou ons zeker op de hoogte hoe het was! Ik had deze ook al gevonden maar mijn baard is nog te jong voor langs een barbier te gaan :D
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik ga ongeveer maandelijks langs bij Chaplins.
Aangezien mijn haar op 2 à 3 mm wordt geschoren groeit het op een maand weer ongeveer 1cm en moet het er dus weer af ;)
Wat de baard betreft is het, ongeacht bij welke barbier je ook gaat, van groot belang dat je perfect kunt vertellen wat je wilt dat er moet gebeuren. Van zodra je een barbier ruimte voor interpretatie geeft kom je bedrogen uit.

Vandaar dat ik ook duidelijk vertel wat ik wil dat er wel weg mag/moet en waar er absoluut dient afgebleven te worden.
ook tijdens het knippen durf ik gerust al eens zeggen wat ik toch liever anders zie, voor het fout zou gaan. Duidelijkheid dus (Y)

Ik kom al een paar jaar bij Chaplins en er werken een 8 à 10-tal verschillende barbiers. Na een tijdje door verschillende geknipt te zijn geweest koos ik er één uit die ik als "mijn vaste" barbier beschouw. De eerste keren is het bij elke barbier altijd een beetje afwachtern en kijken wat het geeft.

De sfeer bij Chaplins is erg "old school" met soms zelfs een drankje tijdens het wachten.

Momenteel is de bereikbaarheid niet ideaal aangezien er daar veel werken bezig zijn aan de onmiddellijke omgeving maar dat is uiteraard slechts een tijdelijk probleem.
 

Linders

Baard
Cowboy, ik neem aan dat bij chaplins je haren gewoon gewassen kunnen worden voor de knipbeurt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 

Linders

Baard
Ik ben afgelopen vrijdag ook bij Chaplins geweest. Ik vond het een erg relaxte sfeer. Rustige en vriendelijke mensen, en een retro uitstraling.
Ik heb wederom niet gekozen voor het bijwerken van mijn baard, maar heb bij mijn kapsel de 'fade' netjes laten zetten. Ik had er een erg goed gevoel over toen ik weg ging. Eenmaal thuisgekomen gaf mijn vrouw aan dat ze het niet zo netjes geknipt vond. Ze zag duidelijk de overgangen tussen de verschillende lengtes helaas.
Ik ga hier denk ik de volgende keer wèl weer terug naartoe, maar ik ga dan voor een andere barbier.
Al met al ben ik er redelijk tevreden over, echter moet het knippen de volgende keer wel nog iets strakker gebeuren vind ik.

Wederom weet ik niet hoe men hier met de baard omgaat. Zoals bij het knippen van de haren op mijn hoofd, denk ik dat voor het knippen van de baard exact hetzelfde geld, belangrijkste is duidelijkheid richting de barbier zelf.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Er zijn de laatste maanden wel wat veranderingen geweest bij Chaplins.
Er zijn ineens 3 à 4 vaste barbiers vertrokken om samen een eigen zaak te beginnen.
Door dit "verlies" zijn er op korte termijn enkele nieuwe jongens aan de slag gegaan en mogelijk zit er daar inderdaad een gebrek aan ervaring in :(

Zelf heb ik al een hele tijd mijn vaste barbier daar en die is gelukkig gebleven en dus is het voor mij minder een probleem geweest.
 

Linders

Baard
Ik begrijp het. En wie is je vaste barbier cowboy? Dan ga ik daar volgende keer ook eens bij

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 

Linders

Baard
Voor enkel knippen bij schorem wel ja. Maar wil je de baard daar ook getrimd hebben, dan kun je er nog eens drie tientjes bij optellen..
Schorem, ik vind het allemaal maar iets te comercieel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 
Banner image
Top