Buck 110

Diederik

Volle Baard
Mooie klassieker!

Ik heb veel plezier van mijn Øyo Hallingskarvet. Een Noors jachtmes dat ook veel door outdoorders gebruikt wordt.

1ee1a6a781ce54a204118e8584f566b4.jpg
 

Zwollenaar

Zware baard
In aanloop van mijn aankoop van de Buck 110 ben ik eens gaan surfen op het internet.
Het valt mij hierbij op dat in de U.S.A. de Buck 110 rond de USD40.= kost. en In europa
kost dit mes rond de €80,=/€90,=. Een prijsverschil snap ik door de invoerkosten en de kosten van
transport. Maar meer dan 2 tot 3 maal het dubbele lijkt mij ernstig overdreven.
 
Mooi mes. Ikzelf heb dagelijks een standaard victorinox in de broekzak. Op Knivesandtools mag ik ook graag even struinen

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

Zwollenaar

Zware baard
Op Knivesandtools mag ik ook graag even struinen

@dusselbaard, Ook ik snuffel graag op de site van Knives and Tools. Maar het is een "gevaarlijke" site want er
staan prachtige EDC zakmessen.Bij vlagen word ik onbeheerst hebberig en heb de neiging onverantwoorde aankopen
te doen. Gelukkig heb ik een redelijke zelfbeheersing zodat ik af en toe een aankoop doe zonder dat mijn portemonee
al te veel protesteert.:)
 
@Zwollenaar dat gevoel had ik laatst bij de tirpitz. Veeeel te veel geld, maar ik zou hem graag hebben. Een mes gemaakt van staal van een van de bekendste Duitse oorlogsschepen uit de 2e WO. Als het schip met geld hier nog eens aanmeert dan koop ik hem.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

Boof72

Volle Baard
Wat ik mijzelf dan afvraag.
Ik kan niet goed zien wat de lengte van dit mes is , maar loop je hier dan dagelijks mee rond aan je broekriem?

Ik zou mij zo kunnen bedenken dat hier wel eens een opmerking of problemen door oom agent door komen.
Of is dit mes toegestaan om bij je te dragen?
En wat doe je er dan mee?
 

Boof72

Volle Baard
Maar dan vraag ik mij nog steeds af wat je met een "dagelijks" mes op zak doe?
Ik heb namelijk geen mes op zak en mis er ook geen 1.
Die enkele keer dat ik een doos moet openen doe ik dit altijd met een sleutel, want die heb ik wel altijd bij mij.
En een appeltje schillen doe ik nooit, ook niet met iemand.
 

Renem

Volle Baard
Als ik heel eerlijk ben vind ik het gewoon fijn om een mes op zak te hebben. :rolleyes:

Appeltje hier, verpakking daar en als ik de behoefte heb aan frunniken heb ik altijd mijn "fidget-spinner" bij me.

Herenmesje voor naar het werk, wat aanstootgevender formaat als ik ga klussen in de tuin of schuur, eka tanto voor op de camping. :)>
 
Banner image
Top