Dutchbeards

Borstels en kammen

Discussie in 'Baardverzorging algemeen' gestart door Texman, 20 dec 2019.

1. Laurent1965

Laurent1965 Zware baard

Die borstel van de Etos vind ik ... ideaal!!!
    Stevige zware uitvoering, niet zo van dat vrouwengedoe...:D:D

Texman vindt dit leuk.
  2. zenn

zenn Zware baard

deze kan je naar binnen duwen en dan eruit halen om schoon te maken... Just sayin'.

Laurent1965 en Texman vinden dit leuk.
  3. Texman

Texman Koning Baard

Ja heren deze borstel is prima en ook nog eens makkelijk schoon te maken :).

Laurent1965 vindt dit leuk.
  4. Joep

Joep Zware baard

Dat is geweldig nieuws @zenn ! Dat betekent dat ik mijn manen vanaf nu ook met dat type borstel onder de douche kan borstelen tot nu toe gebruikte ik ze alleen in mijn mannen handtas.

Eric65, Jofa en Texman vinden dit leuk.
  5. LuckyBasterd

LuckyBasterd Volle Baard

N.a.v. van mijn post toch is gaan kijken maar mijn borstel.. Ik vind hem "te hard" maar doet zijn werk voor nu..
    maar ook al borstel ik zacht, verlies ik toch wel wat haar..... En is wel wat "klit-gevoelig"...

Maar dan een vraag die me bezig hield.. wat is een goede methode om je borstel schoon te maken.
    Want ook niet alle; waaronder deze; kunnen niet echt onder de kraan... En om iedere week met een wattenstaafje tussen de spijltjes te rossen zie ik niet zitten.
    Noem het maar ontvetten en de (donkere) pluis er uit vissen...

Ja nieuwe kopen, dat kan maar wordt ook zo duur :p

Wie o wie heeft / weet er de gouden tip!

20200526_062442.jpg

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  6. Texman

Texman Koning Baard

Ik gebruik deze borstel die bijna helemaal van kunststof is. Die maak ik ook iedere week schoon niet alleen blijven er haren in hangen maar ook restjes baardbalsem.
    Eerst bespuit ik de borstel met Dubro multy ontvetter en laat dit een paar minuten intrekken.
    Daarna hou ik de borstel onder water waardoor de haren makkelijk loskomen. Zonodig herhaal ik de procedure.
    De borstel kost een euro of 5 bij Etos. Of je de procedure voor jou borstel kan toepassen weet ik niet want die lijkt mij deels van hout dus wees voorzichtig.
    In plaats van wattenstaafjes kan je ook een dun hard kwastje proberen. Kan je schoonmaken en hoef je niet weg te gooien.
    borstel etos.jpg

LuckyBasterd en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. [​IMG]
    Van de week de Oak beard brush besteld bij mijnbaard. Wat een topding!

Hij is zeer ruw. Maar dan echt, hè! Het eikenhouten handvat is voorzien van de meest op staaldraad lijkende zwijnenharen die te vinden waren. Door de iets ruimere plaatsing ga je er soepel mee door de baard en masseer je de onderliggende huid net wat harder dan je gevoelsmatig nodig vindt.

In combinatie met de dubbelzijdige baardkam van Guardenza ben ik helemaal geholpen:

Joep, ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  8. Joep

Joep Zware baard

Je kan de borstel even over een fijn schuurpapier halen, daar wordt die liever van, of zoals iemand anders op dit forum al zei over de muur borstelen. Goeie borstel hoor, ik heb hem ook.

ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  9. Op zich goeie tip, maar de hardheid stoort me persoonlijk niet echt. Hij valt alleen behoorlijk op gezien de 2 borstels die ik hiervoor had (eentje AliExpress, eentje Etos) een stuk zachter waren en niet veel uithaalden.

ProfessorMelchior, Joep en Texman vinden dit leuk.
  10. LuckyBasterd

LuckyBasterd Volle Baard

N.a.v. @Texman gaan speuren voor het schoonmaken avn de borstel..
    Nou een kwast had ik niet... toen kwam ik op het idee een afwasborstel te pakken... Klein beetje bevochtigen en een keer schrobben..
    Nou zie hier het resultaat!

(TIP, zorg er wel voor dat het een schone borstel is, want eten in je baard.. hahaha)

20200606_105017.jpg

Carlstein11, ProfessorMelchior en Joep vinden dit leuk.
  11. Texman

Texman Koning Baard

Prima oplossing (Y)(Y)(Y). Ga ik ook doen :).

ProfessorMelchior en LuckyBasterd vinden dit leuk.
  12. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Zó, die borstel is direct nieuw geworden! (Y)

Texman en LuckyBasterd vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina