Boof's kwekerij

Boudi

Baard
Mooie baard, staat je goed!
Ben je er ondertussen wat uit met de balsem? Het is gewoon proberen... en is het al een keer teveel, dan even de baard uitspoelen en nog een keer ;)
 

Boof72

Volle Baard
Begin het redelijk onder de knie te krijgen. Wel doordat er een behoorlijke slag in begint te komen nu het wat langer wordt het idee dat de balm soms te "slap" is om het in toom te houden. Maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat, die slag erin. Dus we gaan rustig door met kweken en smeren :)>
 

Nib85

Volle Baard
Begin het redelijk onder de knie te krijgen. Wel doordat er een behoorlijke slag in begint te komen nu het wat langer wordt het idee dat de balm soms te "slap" is om het in toom te houden. Maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat, die slag erin. Dus we gaan rustig door met kweken en smeren :)>

Ik herken het wel, van die gekrulde haren.
1 van de redenen waarom mijn eerste baard er af is gegaan.

Wat helpt om het enigszins in model te krijgen is na het douchen de baard droog föhnen. Ik heb er lang niet aan gewild, want föhnen is voor vrouwen...maar het werkt echt (voor mij).

Na douchen een beetje baardbalsem in de baard en kammen en föhnen maar.

Het kan toeval zijn, maar de dagen dat ik het geföhnd heb zit het prachtig en wanneer ik het gewoon heb afgedroogd en verder heb laten drogen is het een oncontroleerbare bende.
 

Boof72

Volle Baard
Ik heb het even vergroot en een lijntje onder gezet. Nu zit er een hoek in, denk dat een rechte lijn mooier staat. Al hoewel dit nooit een strakke lijn wordt door dat krullende haar. En de föhn gebruiken gaat mij op dit moment nog ff te ver.
 

Bijlagen

  • IMG_20190105_123753.jpg
    IMG_20190105_123753.jpg
    184,1 KB · Weergaven: 75
P

Pellie

Guest
Ik heb het even vergroot en een lijntje onder gezet. Nu zit er een hoek in, denk dat een rechte lijn mooier staat. Al hoewel dit nooit een strakke lijn wordt door dat krullende haar. En de föhn gebruiken gaat mij op dit moment nog ff te ver.

Oooooh je hebt het over je HALSlijn, ik dacht je NEKlijn aan de achterkant van je hoofd... :-D
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Goeie baard hoor (Y)

Als je voor meer lengte gaat zal je inderdaad moeten werk maken van een lagere halslijn ;)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Boof72 ,
Ik vind het laten zakken van de halslijn een prima idee.
Hierbij je foto met daarop mijn advies (witte lijn).
Als je dit weet te bereiken dan krijgt je baard een prachtige vorm
Succes Texman :)>
 

Bijlagen

  • IMG_20190105_123753.jpg
    IMG_20190105_123753.jpg
    337,9 KB · Weergaven: 73

Boof72

Volle Baard
Ha @Boof72 ,
Ik vind het laten zakken van de halslijn een prima idee.
Hierbij je foto met daarop mijn advies (witte lijn).
Als je dit weet te bereiken dan krijgt je baard een prachtige vorm
Succes Texman :)>
Dankje Texman,
Dit ziet er inderdaad goed uit, ik ga maar een poging wagen en niet meer scheren langs de rand. Nu moet ik zeggen dat het op deze plek zeer langzaam gaat, dus dit wordt geduld hebben.
 

DNA76

Baard
Mooie baard zoals ie nu is vind ik! Op foto althans. Wil je de baard wat aanpassen of look veranderen, vooral doen! Je komt er vanzelf achter wat werkt voor jou en wat niet!
Succes nog!
PS: Ik ben voorstander van een iets lagere halslijn (komt er vanzelf een natuurlijkere zwaardere uitziende baard tevoorschijn). Maar ieder zijn ding natuurlijk, smaak valt niet te betwisten!
 

Boof72

Volle Baard
Lengte groeit zachtjes aan door. Kin begint helemaal in de krul te schieten.
En als ik de onderkant een beetje volume wil geven moet ik het van beneden naar voren kammen. Alleen lijk ik dan wel weer een hamster onder de kaak. Hier groeit het blijkbaar harder als in het midden van de hals.
 

Bijlagen

  • IMG_20190110_170028.jpg
    IMG_20190110_170028.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 62

Boof72

Volle Baard
A.s zaterdag een afspraak gemaakt bij de barbier. Even een beetje model erin krijgen want het lijkt nergens meer op. Ik heb wat voorbeelden opgezocht om naartoe te werken, denk alleen dat het lastig wordt met dat krullende haar. Ieder geval zorgen dat we richting deze lengte gaan. IMG_20190114_190048.jpg IMG_20190114_185838.jpg IMG_20190114_185821.jpg IMG_20190114_185208.jpg IMG_20190114_185148.jpg
 
Banner image
Top