Boof's kwekerij

Boof72

Volle Baard
Gisteren mijn nieuwe bril opgehaald. Bijna geen verschil, maar moest nieuwe glazen. Helaas door de sterkte en hierdoor de dikte van de glazen he ik nooit zoveel keuze. Keuze blijft altijd rond en zo klein mogelijk, dan bijven de glazen het dunst IMG_20181125_101743.jpg
 

Boof72

Volle Baard
Weer een poosje geleden, dus maar weer een foto met de voortgang. Het begint nu wel een lengte aan te nemen dat het een eigen wil krijg. Alle kanten op springen en krullen. Ik geloof dat ik toch ook aan de wax of iets dergelijks moet gaan beginnen. Met olie alleen redden we het niet meer. Maar wat smeren we er in?? HELP!! IMG_20181204_174023.jpg
 

Boof72

Volle Baard
Binnen de cirkel zie je het een beetje. Zo is het onder de kin ook, voelt erg dik hierdoor. En voor geen meter een richting op de krijgen.
 

Bijlagen

  • IMG_20181204_191956.jpg
    IMG_20181204_191956.jpg
    809,2 KB · Weergaven: 57

dijkie

Zware baard
Misschien als je baard langer wordt het dan wat uit zakt.
Bij mij is dat ook, slagen, en ook krul .
Ik zit a.s zondag op 3 maanden en naarmate mijn baard langer wordt is het minder.

Dus even afwachten @Boof72 komt bij jou ook vast goed.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Boof72 ,
Ik ben het eens met wat dijkie je al heeft geschreven. Ook ik vind dat je baard er prima uitziet. (Y)(Y)(Y) Als je iets wil gaan gebruiken om je baard in toom te houden dat zeg ik ga baardbalsem gebruiken. Dit verzorgt het baardhaar en de huid onder je baard. Baardbalsum mag je ook in je huid masseren. Het gebruik van baardolie is niet nodig bij het gebruik van balsem. Baardbalsem geeft een lichte hold. Het beste resultaat krijg je als je je baard na het inbrengen van de balsem met een föhn en rol borstel in model brengt. Krullen, slagen en springerige haren e.d krijgen minder kans en je baard voelt lekker luchtig.
Bij jouw baardlengte is baardwax niet echt nodig.
Succes Texman:)>
 

Boof72

Volle Baard
Ha @Boof72 ,
Ik ben het eens met wat dijkie je al heeft geschreven. Ook ik vind dat je baard er prima uitziet. (Y)(Y)(Y) Als je iets wil gaan gebruiken om je baard in toom te houden dat zeg ik ga baardbalsem gebruiken. Dit verzorgt het baardhaar en de huid onder je baard. Baardbalsum mag je ook in je huid masseren. Het gebruik van baardolie is niet nodig bij het gebruik van balsem. Baardbalsem geeft een lichte hold. Het beste resultaat krijg je als je je baard na het inbrengen van de balsem met een föhn en rol borstel in model brengt. Krullen, slagen en springerige haren e.d krijgen minder kans en je baard voelt lekker luchtig.
Bij jouw baardlengte is baardwax niet echt nodig.
Succes Texman:)>
Dankje voor je advies. Zal eens opzoek gaan naar balsem. Of heb je hier ook een advies voor
 

Texman

Koning Baard
Ha @Boof72,
Net als bij baardolie is er op gebied van baardbalsem een enorm aanbod je kan je er helemaal arm aankopen.
Als je begint met baardbalsem zou ik niet teveel geld uitgeven.
Wat ik belangrijk vind is dat het product wat je koop uitsluitend van natuurlijke ingrediënten is gemaakt.
Zelf vind ik een niet harde balsem het prettigst omdat deze zich makkelijk in je baard en huid laat masseren.
Ook vind ik de kwaliteit van de balsem belangrijker dan de geur hoewel het natuurlijk wel prettig is als de geur bij je past.
Ik gebruik al een tijdje de baardbalsem van Honest Amisch dit is een eerlijk product voor een eerlijke prijs. De geur is iets houtig en blijf niet te lang hangen.
Mijn baard zit iedere dag geweldig en dat heb ik bij andere (dure)merken niet altijd ervaren.
Ik raad je aan om eens wat reviews te lezen op de webpagina van Mijn Baard.
Op ons forum is er ook nogal wat geschreven over balsems en waxen daar moet je ook maar eens naar op zoek gaan.
Kom je er echter niet uit dan kan je de jongens van Mijn Baard om advies vragen. Daar zijn ze erg goed in.
Succes Texman:)>
 

Boof72

Volle Baard
Ha @Boof72,
Net als bij baardolie is er op gebied van baardbalsem een enorm aanbod je kan je er helemaal arm aankopen.
Als je begint met baardbalsem zou ik niet teveel geld uitgeven.
Wat ik belangrijk vind is dat het product wat je koop uitsluitend van natuurlijke ingrediënten is gemaakt.
Zelf vind ik een niet harde balsem het prettigst omdat deze zich makkelijk in je baard en huid laat masseren.
Ook vind ik de kwaliteit van de balsem belangrijker dan de geur hoewel het natuurlijk wel prettig is als de geur bij je past.
Ik gebruik al een tijdje de baardbalsem van Honest Amisch dit is een eerlijk product voor een eerlijke prijs. De geur is iets houtig en blijf niet te lang hangen.
Mijn baard zit iedere dag geweldig en dat heb ik bij andere (dure)merken niet altijd ervaren.
Ik raad je aan om eens wat reviews te lezen op de webpagina van Mijn Baard.
Op ons forum is er ook nogal wat geschreven over balsems en waxen daar moet je ook maar eens naar op zoek gaan.
Kom je er echter niet uit dan kan je de jongens van Mijn Baard om advies vragen. Daar zijn ze erg goed in.
Succes Texman:)>
Top, dank voor je uitleg. Ik ga eens inlezen over de balsem. Het is mij niet bekend. En anders maar eens contact op nemen met de heren van mijnbaard. Of misschien eens langs als dit mogelijk is, ze zitten voor mij om de hoek.
 

Boof72

Volle Baard
Inmiddels het blikje een paar dagen in bezit. En ik moet zeggen , de balsem is nog een beetje zoeken naar de juiste hoeveelheid. Ik heb het idee er al snel teveel in te smeren, hierdoor begint de baard helemaal e glimmen in het licht. Maar daarin tegen, na een paar uur springen de haren weer alle kanten op. Is het de bedoeling van balsem om meerdere keren per dag te smeren? Welke hoeveelheid gebruiken jullie ongeveer, de doperwt is teveel heb ik het idee. Misschien wat minder gebruiken en een drupje olie erdoor? Graag wat ervaring advies.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Boof72 ,
Je bent prima op gang. Je hebt heb een mooie baardgroei en het staat je goed.
Dus alle reden om in het nieuwe jaar lekker door te gaan.
Succes en een fijne jaarwisseling.
Texman :)>
 
Banner image
Top