Bonte baard

Luz

Baard
Hoi,

Als veertiger lijkt de tijd rijp om mijn baard ook eens echte kans te geven. Tot nog toe probeerde ik dat al een paar keer (gedurende een viertal weken) om telkens ontgoocheld op te geven: mijn baard vertoont ongelijke groei, maar ik besef nu pas - dankzij jullie forum - dat dat meer regel dan uitzondering is.

Ik vertrok twee weken geleden van een lullig tondeuse-baardje, maar nu laat ik ‘m eindelijk lopen. Dan is dit het resultaat van zo’n 5 weken in totaal, gok ik.

De dekking komt wel goed, maar ben alleen bezorgd over de kleurboek die het allicht gaat worden: de combinatie donkerbruin-rossig had ik al, en nu komt daar snel grijs bij. Elk van die 3 kleuren was goed geweest, maar de combi?

Klein voordeel is dat de kleuren redelijk symmetrisch lopen, maar het zal me toch benieuwen. We gaan het meemaken!
 

Bijlagen

  • 7D38785C-FD6D-4180-84E0-BF6BCE690150.jpeg
    7D38785C-FD6D-4180-84E0-BF6BCE690150.jpeg
    72,1 KB · Weergaven: 237
  • D507778F-D647-4D1D-B071-A18400AE922E.jpeg
    D507778F-D647-4D1D-B071-A18400AE922E.jpeg
    117,6 KB · Weergaven: 240
  • F6685659-C254-4D6C-9EEC-B1EE555B2B3D.jpeg
    F6685659-C254-4D6C-9EEC-B1EE555B2B3D.jpeg
    115,2 KB · Weergaven: 234

Skaggy

Volle Baard
Welkom @Luz op dit leuke en leerzame forum. Je hebt een mooie volle baardgroei en de kleuren in je baard vind ik zeker niet storend maar geven je baard juist nog meer een eigen karakter. Ben ook benieuwd. Veel plezier met je baardreis en hier op het forum. (Y):)>
 
Leuk dat je op het forum komt!. Hier ga je veel informatie vinden.
Je bent niet de enige met meerdere kleuren in je baard. Ik heb donkerbruin, rossig en grijze haren in mijn baard. En nog meer door elkaar dan jouw baard. Bij jou is het mooi geproportioneerd in gebieden. Let maar op. Hoe langer het haar hoe mooier het gaat worden. Kijk maar eens bij de baarden die hier al langere tijd zijn.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Luz ,
Ook van mij welkom op ons leuke forum:).
Jammer dat je de eerdere pogingen om je baard te laten staan gestopt bent want je heb echt een hele goede baardgroei(Y)(Y)(Y).
Over de verschillende kleuren moet je geen zorgen te maken. Het is niet tegen te houden en op een bepaald moment krijgen we het allemaal.
Uiteindelijk worden we allemaal grijs.
Voorlopig heb je een mooi begin gemaakt en het staat goed;).
Ik ben benieuwd naar je voortgang dus hou ons maar op de hoogte.
Texman:)>
 

Luz

Baard
Ha @Luz ,
Ook van mij welkom op ons leuke forum:).
Jammer dat je de eerdere pogingen om je baard te laten staan gestopt bent want je heb echt een hele goede baardgroei(Y)(Y)(Y).
Over de verschillende kleuren moet je geen zorgen te maken. Het is niet tegen te houden en op een bepaald moment krijgen we het allemaal.
Uiteindelijk worden we allemaal grijs.
Voorlopig heb je een mooi begin gemaakt en het staat goed;).
Ik ben benieuwd naar je voortgang dus hou ons maar op de hoogte.
Texman:)>
Thanks allen, wat een warm welkom!
Baard afdoen zal in de eerst paar maand sowieso niet gebeuren.
Uit het niks was die ingeving er: Die! Baard! Moet!...vreemd.
Wel meteen mijn vrouw verwittigd trouwens :)

Wat het grijs betreft: zie ik heel graag komen, hoe sneller, hoe liever.
Het is moeilijk in te schatten hoe die tussenfase eruit zal zien...
Maar zoals gezegd, de voorlopige symmetrie qua kleuren valt me wel mee.
Ik hou jullie om de drie weken op de hoogte (Y)
 

Luz

Baard
Welkom @Luz .
Zo te zien aan je baardgroei ,beloofd het een hele goede baard te worden,met een mooie kleur schakering .
Dank je wel! Ondertussen ook mijn eigen olie gedraaid en vanochtend voor het eerst gebruikt: we geven de baard veel liefde en alle kansen :)
[DOUBLEPOST=1596206715][/DOUBLEPOST]
Welkom!
Leuk dat je d’r ook bij bent!
Ongelijke groei? Ik kan het op de foto’s niet zo ontdekken geloof ik.

Dat bonte vind ik wel mooi eerlijk gezegd. Het maakt je baard wel echt jouw baard
Dank voor je welkom!
Mijn vrouw denkt gelukkig net hetzelfde over dat bonte - zelf nog benieuwd hoe dat er in een langere versie uit zal zien.
En hey: aan het tempo dat ik de laatste jaren grijs word, zal dat snel genoeg opgelost zijn (Y)
 
Laatst bewerkt:

Luz

Baard
Bont is-ie wel!
Ondertussen 8 weken ver. De dekking valt me zeker mee. Kaken zijn net wat minder vol, en dat wordt door de lokale lichtgrijze wijsheid benadrukt. Verderop ongeveer alle mogelijke kleuren die je kan verzinnen helaas...

Ik hou zeker vol want ik wil het té graag, maar prijzen zal ik er voorlopig niet mee winnen. ;)
 

Bijlagen

  • 6C1C309C-EC19-4A1E-8AE0-C9BB599E17F1.jpeg
    6C1C309C-EC19-4A1E-8AE0-C9BB599E17F1.jpeg
    557,2 KB · Weergaven: 111
  • 8196FB85-6B2E-4176-B9C0-CEDB4515A91F.jpeg
    8196FB85-6B2E-4176-B9C0-CEDB4515A91F.jpeg
    634,9 KB · Weergaven: 115
  • B3BC005F-0A60-403A-9372-6E63284BC511.jpeg
    B3BC005F-0A60-403A-9372-6E63284BC511.jpeg
    413,7 KB · Weergaven: 106

Monk2303

Baard
Bont is-ie wel!
Ondertussen 8 weken ver. De dekking valt me zeker mee. Kaken zijn net wat minder vol, en dat wordt door de lokale lichtgrijze wijsheid benadrukt. Verderop ongeveer alle mogelijke kleuren die je kan verzinnen helaas...

Ik hou zeker vol want ik wil het té graag, maar prijzen zal ik er voorlopig niet mee winnen. ;)
Waarom zo negatief! Ziet er top uit man. zou graag met je ruilen. Beard on

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Bont is-ie wel!
Ondertussen 8 weken ver. De dekking valt me zeker mee. Kaken zijn net wat minder vol, en dat wordt door de lokale lichtgrijze wijsheid benadrukt. Verderop ongeveer alle mogelijke kleuren die je kan verzinnen helaas...

Ik hou zeker vol want ik wil het té graag, maar prijzen zal ik er voorlopig niet mee winnen. ;)
Helemaal niet slecht, zelfs zeer goed (Y)(Y)(Y)
Hou vol want je gaat een hele mooie baard krijgen ;)
 

Luz

Baard
Waarom zo negatief! Ziet er top uit man. zou graag met je ruilen. Beard on

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Bedoelde het zeker niet zo negatief. Ben heel blij met de egale dekking, en het fotograferen van de baard leert me dat hij wel degelijk flink gegroeid is in drie weken, wat je wel eens vergeet als je 'm alle dagen in de spiegel ziet.
En de vele kleuren, daar ben ik allicht té gefocust op, ik weet het. Het is zeker niet de bedoeling om daarover door te blijven gaan, maar het niet benoemen is ook gek als de kleuren all over the place zijn. Denk hier nog extra een rosse gloed bij als de zon op mijn bek zit :D
 

Skaggy

Volle Baard
Bont is-ie wel!
Ondertussen 8 weken ver. De dekking valt me zeker mee. Kaken zijn net wat minder vol, en dat wordt door de lokale lichtgrijze wijsheid benadrukt. Verderop ongeveer alle mogelijke kleuren die je kan verzinnen helaas...

Ik hou zeker vol want ik wil het té graag, maar prijzen zal ik er voorlopig niet mee winnen. ;)

Baard en snor gaan lekker, de groei zit er goed in. Kunnen indrukwekkende exemplaren worden @Luz (Y):)>
 
  • Like
Reactions: Luz
Banner image
Top