Bluebeards Revenge olie Classic / Cuban

Baart

Stoppelbaard
Bij mijn laatste bestelling op mijnbaar.nl had ik deze ook meebesteld, de Cuban Blend versie maar had per ongeluk de Classic Blend toegeleverd gekregen. Nu waren de mensen van mijnbaard.nl wel heel vriendelijk en hebben ze de Cuban Blend alsnog nageleverd.

Waarom ik deze vooral had besteld was voor de prijs, 13,95 / 50ml lijkt wel een super koopje in vergelijking met andere.
Er stond ook bij dat ze de "FHM grooming award" gewonnen hadden in 2014 dus dit leek me ook wel wat. :D

De olie komt in een luxe doosje en het flesje is een druppelflesje zonder pipet maar werkt prima voor mij.
Wat me direct opviel was de totaal andere samenstelling dan ik al gezien had bij andere merken.

Het is een iets dikkere en vettere olie die wat langer nodig heeft om in te werken en misschien ook wat meer inmasseren nodig heeft. Ik had er ook minder drupjes van nodig dan anders. Ik denk voor iemand met droge huid en droog haar zou dit wel eens goed kunnen zijn want het lijkt me zeer voedende olie.

Wat de geuren betreft, beide blijven relatief lang hangen maar zijn subtiel en niet erg uitgesproken. Of dit een voordeel of nadeel is is kwestie van smaak. De Cuban Blend heeft een iets zwaardere, houtig en kruidige meer naar het after shave toe geur. De Classic Blend is dan meer een frisse "grassige" geur als dat bestaat o_O

Voor mij is de Cuban Blend de betere van de 2 en zou deze gerust als mijn dagelijkse olie kunnen gebruiken. Voor een gelegenheid mag het natuurlijk ietsje meer zijn. :)>


7ni6Ek.jpg

fJbeBj.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Je kan nooit genoeg merken en geuren kennen en dus hartelijk dank voor de review ;)

Je kan natuurlijk ook nooit genoeg merken en middeltjes bezitten dus zo wordt die wishlist ook weer wat langer :D

Uiteraard altijd ruim voldoende smeren (Y)
 

RonnieDoorzon

Volle Baard
Jooo! Dank voor de review.. Niet duur in ieder geval €14,- voor 50ml.. (Y)

Dat komt omdat, (dat zie je bij de beschrijving van foto 2), er parfum olie op alcoholbasis in zit, ipv essentiële olie.
En dat is stukken goedkoper, maar kan de huid lichtelijk laten branden of uitdrogen.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ja dat klopt inderdaad. En dat is voor mij de reden geweest om dit product vooralsnog niet te gaan bestellen.. ;)
 

Baart

Stoppelbaard
De Cuban Blend versie lijkt me wel enkel te bestaan uit oliën.

Tot nu toe geen problemen met brand of droogheid. ( wissel wel af tussen verschillende oliën )
Ik hou jullie op de hoogte moest ik iets ondervinden.
 
Banner image
Top