Billy jealousy beard envy kit review

Johan

Baard
DSC_0274.JPG
Verpakking & eerste indruk:

De kit werd aangeleverd in een keurig doosje, met daarin voldoende vulling om te zorgen dat hetgeen er besteld is, onbeschadigd opgehaald kon worden bij ons Kiala punt. Nadat ik de doos had geopend zat daarin het kleinere doosje met daarin 2 keurige flesjes er de borstel. Wat mij meteen op viel was dat er haren van de borstel door de hele doos heen zaten en dan heb ik het niet over 1 of 2 haartjes. In eerste instantie dacht ik echt dat ik te maken had met een gebruikte borstel, maar bij nadere inspectie bleek het toch echt om de haren te gaan, die waren los gekomen van de borstel. Toch maar even open maken.

Beard Shampoo:

Geur: Hier kan ik eigenlijk heel kort over zijn. Nauwelijks een geur in pure vorm. Wanneer je echter onder de douche staat en de shampoo begint te schuimen (wat het echt heel goed doet trouwens) dan komt de geur je wel tegemoet. Het is een prettige geur, zonder echt al te sterk aanwezig te zijn (zoals sommige haar-shampoo's die je bij wijze van spreken kunt proeven). Waar het naar ruikt? Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik dit niet helemaal kan plaatsen.

Werkbaarheid: A little goes a long way. Als mijn badschuim zou schuimen als deze shampoo, dan kreeg ik kortsluiting in de verlichting in mijn plafond! Volgende keer toch maar een beetje minder gebruiken. Ik denk dat als je ongeveer evenveel gebruikt als je baardolie, dat je dan al een heel eind op weg bent.

Effect: Ik weet zeker dat mijn baard de dag mooi schoon kan beginnen, want je merkt meteen dat je baard anders aanvoelt. Net als een gewone shampoo, worden je haren behoorlijk minder vet, zodat je oude olie, balsem en wat je er dan ook insmeert goed uit je baard gewassen worden. Maar dit alles zonder je baard echt uit te drogen. Ik zou na gebruik wel even een olietje pakken, want naar mijn mening wordt het wel iets te veel " ontvet" (maar dat doen we allemaal toch al).

Beard control:

Geur: Het ruikt minder sterk dan ik verwacht had als ik eerlijk ben. Van mijn olieen en de balsems ben ik een ware geurexplosie gewent, maar dit werkt toch heel anders. Je kunt dit prima gebruiken samen met je baardolie, maar niet meteen na elkaar gebuiken! Laat de olie eerst even inwerken. De geur is subtiel en heeft veel weg van de shampoo, helaas voor jullie... want ook nu kan ik je niet vertellen waar het naar ruikt. Zeker niet onprettig, dat dan weer niet...

Werkbaarheid: Flesje drupt niet en de substantie zelf hangt ergens tussen de dikte van een olie en een balsem in. Het is wel vloeibaar, maar aanzienlijk dikker dat gewone haargel (afhankelijk van wat je gebruikt natuurlijk.) Het vloeit goed door je vingers en werkt goed weg in je baard. Voor je gevoel gebruik je veel te weinig, want je bent het meteen kwijt van je handen, maar trap hier niet in! Je gebruikt genoeg!

Effect: Verwacht geen wonderen. Als je niet elke ochtend je borsteltje en je olieen gaat gebruiken, dan gaat dit je ook niet helpen. Doe je dit wel, dan heb je een super produkt in handen! Het zorgt er voor, doordat het een beetje hard wordt, dan alles zo blijft, zoals je het zelf modelleerd. Ik zou er gedurende de dag echter niet te veel meer aanzitten, want dan ben je alles kwijt. Het werkt als het zit, maar blijf er af!

En dan de borstel. Je kunt deze borstel echt overal voor gebruiken! Groene aanslag van de straattegels verwijderen, roest van je uitlaten afborstelen en je kunt je baard in model brengen. Nu heb ik zelf een heel behoorlijke baard en werkt dit perfect voor mij, maar bij iets kortere baarden zou ik een andere borstel kiezen. Bij lange baarden. Prima te doen Overall: Alles met alles, zeker voor deze prijs --> 8,5/10
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Uitgebreide review, hartstikke bedankt hiervoor (Y)
Veel plezier met je spullen :)
 

Tycho

Stoppelbaard
Ik heb ook de shampoo en de control gekocht. Ik sluit me volledig aan bij deze review en ben ook erg tevreden over de producten.
 
Banner image
Top