Bijtrimmen of afblijven?

Bijtrimmen of afblijven

  • Bijtrimmen!

    Votes: 6 33,3%
  • Afblijven!

    Votes: 12 66,7%

  • Total voters
    18

Joep

Zware baard
Ik zou de snor zeker niet meteen opgeven. Een mooie snor is zo stoer!

Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik er zelf ook niet meer tegen kon. Ik kreeg hem niet in bedwang, zat nooit goed en met eten en drinken vind ik het een ramp. Ik ben tot op het punt gegaan dat ik bijna mijn snor EN baard heb afgeschoren. Toen dacht ik, laat ik eerst mijn snor wat inkorten. Dat beviel me heel goed, zo is alles veel dragelijker. Sindsdien kan ik veel meer genieten van mijn baard en ja, ook mijn snor.

Ik blijf erbij dat een mooie volle snor meestal mooier is dan een korte snor, maar als het je zo gaat irriteren dat je in de overweging komt om alles af te scheren, denk ik dat je beter af bent met een korte snor.

Goeie baard EN snor heb jij trouwens :)> (Y)
 

Texman

Koning Baard
Wat je je moet afvragen is wat je wil een korte of een lange snor (handlebar).
Wil alleen een korte snor dan kan hem trimmen tot net aan de bovenkant van je lip en dan is het probleem voorbij.
Wil je echter een lange snor die niet voordurend ruzie maakt met je eten dan moet je je snor gaan dwingen om naar de zijkanten te groeien.
Dit doe door veelvuldig naar de zijkanten te borstelen en te kammen. Ook kan je een product als gel of wax gebruiken om je snor te fixeren.
Er zijn ook nog andere mogelijkheden je kan ook alleen het deel van je snor direct boven je lip inkorten en de zijkanten door laten groeien. Of vanuit het midden schuin naar zijkanten trimmen en de rest opzij kammen.
Kijk maar eens op het internet daar vind je vast wel de nodige informatie over hoe je een snor kan vormgeven.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Wat op een gegeven moment helpt, als de snorharen eenmaal wat lengte hebben, is de duim en wijsvinger tegen elkaar plaatsen, deze naar het midden van de bovenlip brengen en de vingers van elkaar af bewegen richting mondhoeken, waardoor de snor naar de zijkanten geduwd wordt en de bovenlip vrij is om te eten en drinken.
 

Rothbeard62

Volle Baard
Wat op een gegeven moment helpt, als de snorharen eenmaal wat lengte hebben, is de duim en wijsvinger tegen elkaar plaatsen, deze naar het midden van de bovenlip brengen en de vingers van elkaar af bewegen richting mondhoeken, waardoor de snor naar de zijkanten geduwd wordt en de bovenlip vrij is om te eten en drinken.

Inderdaad! Een zeer bekende en gewone beweging (voor mij), die ook heel goed werkt! (Y)
 
Nou, we zijn een maand onderweg sinds post 1. Ik zie de groei niet echt goed meer, maar tot 1 september blijf ik er sowieso helemaal vanaf. Ook al erger ik mij groen en geel aan die sprieten met name rond de bakkebaarden. Krijg het maar met moeite getemd en op de meeste dagen doe ik daar dan ook maar lekker geen poging toe.

Denk dat ik mijzelf in september eens trakteer op een bezoekje aan Schorem. Misschien dat zij dé bakkebaardentip hebben...

:)>
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200608-183659.png
    Screenshot_20200608-183659.png
    1,3 MB · Weergaven: 70
Ziet er prima uit! :)>(Y)

De sprieten of zwervers kun je toch gewoon met een schaar afknippen?;)

Jaaaa, maar dat was nu precies waar het tot maart mis ging: klein knipje hier, klein knipje daar en voor ik het wist, stond ik weer een paar weken terug qua lengte. Dus ondanks mijn eigen geklaag blijf ik er toch maar gewoon helemaal vanaf.

Met balsem kom ik steeds vaker een heel eind.
 
Banner image
Top