Azbane

Bijtrimmen of afblijven?

Discussie in 'Baard laten groeien' gestart door BeardyMcBeardface, 5 mei 2020.

?

Bijtrimmen of afblijven

1. Bijtrimmen!

6 stem(men)
    37,5%
  2. Afblijven!

10 stem(men)
    62,5%
  1. BeardyMcBeardface

BeardyMcBeardface Stoppelbaard

Hi! Zoals zovelen heb ook ik de lockdown aangegrepen om volledig van m'n baard af te blijven.

Stukje achtergrond: eind 2018 wilde ik eens kijken wat er mogelijk was op baardvlak bij mij. Maar tot het begin van de lockdown een week of 7 geleden kon ik er gewoon niet afblijven. Ondanks wat ik hier veelvuldig las, wilde ik blijven temmen omdat ik maar niet tevreden raak over de zijkanten en over SPRIETJES OVERAL!!!l Vlak voor werk toch steeds nog even dat ene uitstekende haartje choppen. De afgelopen 7 weken: niets van dat. Compleet vanaf gebleven. Ook van het haar bovenop overigens. Niet dat daar op de zijkanten na nog veel gebeurd...

Nu las ik net dat de kappers volgende week wellicht weer open mogen. Ga ik er volgende week mee naar een barbier en laat ik mij een model aanmeten (sowieso niet te veel er vanaf) of blijf ik er nog een week of wat compleet vanaf?

Antwoord op een logische wedervraag: einddoel is meer baard, maar wel in model.

(de foto in pak is van half januari, de foto in hardloopshirt van nu)

Bijgevoegde bestanden:

2. berendgr

berendgr Baard

Welkom.
    Het is al een flinke baard geworden (Y)
    Ben benieuwd naar het resultaat na een barbier bezoek.

ProfessorMelchior, Skaggy, Texman en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Rothbeard62

Rothbeard62 Baard

Ja, die 'sprietjes' worden natuurlijk gewon nette haren, als je er maar lang genoeg van afblijft! Zou bij de barbier niet te veel er af laten halen, ziet er nu goed uit! :)>(Y)

ProfessorMelchior, Skaggy, Texman en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Weeble

Weeble Volle Baard

Ik zou scheren. Je hoofd dan wel te verstaan;)
    Je zult zien dat je baard je dan nog beter staat!(Y)

5. Boof72

Boof72 Volle Baard

Zelfs de barbier zou ik overslaan.
    1x per week de uitspringende haren zelf bijwerken met een schaartje.
    En balm , wax of iets dergelijks gebruiken iedere dag om het netjes in toom te houden.

6. Ronnie

Ronnie Baard

Sluit ik me bij aan!!! Gewoon een mooie kaalgeschoren kop met een dikke baard. :)>

Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Texman

Texman Koning Baard

Welkom op ons leuke forum.
    Je hebt inmiddels een aardige baard (Y)(Y)(Y)en het zou zonde zijn om er een model in te laten zetten want dat gaat altijd ten koste van de lengte.
    Wat wel kan is de baard wat netter te laten maken en zo min mogelijk in lengte te laten boeten.
    Ik weet niet of je al veel doet met baardverzorgingsproducten maar daar kan je ook je baard heel mooi mee in model brengen.
    Dus daar valt wellicht nog veel te winnen ;).
    Laat maar horen hoe het verder gaat.
    Succes Texman:)>

8. BeardyMcBeardface

Dank voor de input, allen! Ik heb de tondeuse erop gezet. Bovenop welteverstaan. Van de baard blijf ik gewoon nog maar even af en die tem ik tot de trim met olie en een balm met een zo sterk mogelijke hold.

Bijgevoegde bestanden:

Rothbeard62, DaanBaard, Ardjan en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Kale koppen niet te stoppen

10. Skaggy

Skaggy Baard

Welkom @BeardyMcBeardface op dit forum. Goed besluit wat betreft jouw baard en de combinatie met je nieuwe coupe staat je goed.(Y):)>

11. JackL78

JackL78 Baard

Welkom op het :)>forum. Je hebt al een mooi exemplaar (Y)

12. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Welkom op het forum!

Een goed resultaat in korte tijd, dus vergeet de barbier nog maar even. :)>(Y)

13. Boof72

Boof72 Volle Baard

(Y) Top , nix meet aan doen.

14. Weeble

Weeble Volle Baard

15. Olav1975

Olav1975 Volle Baard

Goede baard!!

16. Blokkie

Blokkie Baard

Netjes lekker laten groeien welkom op t forum

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

Rothbeard62, BeardyMcBeardface en Texman vinden dit leuk.
  17. Carlstein11

Carlstein11 Volle Baard

Welkom in ons midden
    En de baard rustig zijn gang laten gaan :)>

Rothbeard62, Texman en BeardyMcBeardface vinden dit leuk.
  18. BeardyMcBeardface

Het is door die lockdown zo gemakkelijk om even lekker helemaal schijt te hebben aan wat anderen (buiten dit forum dan, hè) vinden van de baardstaat.

Gezien ik nog tot minimaal 1 september thuiswerk, heb ik besloten er sowieso tot die tijd helemaal af te blijven. Ook al spriet en springt t als een malle aan de zijkanten. Ik hou vertrouwen in de uiteindelijke zwaartekracht.

Maar die snorharen! In m'n melk, in m'n broodje, in m'n soep, in m'n prakkie, in m'n koffie, in ALLES! Je zou er haast een mes in zetten.

Kan iemand me even vertellen dat ook dat zonder snijwerk gewoon goedkomt?

Bij voorbaat dank! :)>

Bijgevoegde bestanden:

19. Bart1986

Bart1986 Baard

Ik wil hem nu ook laten uitgroeien en kam hem nu 2 a 3x daags naar de hoeken.. Daarna wat gel erin... ;) Werkt voor mij persoonlijk erg goed... Zullen we het samen doen? :p

20. BeardyMcBeardface

Hmmm, gel... Ik weet t niet. Klinkt wel al beter dan scherpe voorwerpen gebruiken.

Kammen is hoe dan ook een goed idee. De boel moet toch een keer recht worden.

Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina