Bier!

L

LeatherBeardEd

Guest
Leffe Blond is tegenwoordig mijn favoriet. Goed koud en uit een mooi glas, genieten !
 

Weeble

Volle Baard
Gisteren mezelf getrakteerd op een stout van de Lidl. Ik wou dat zulke bieren in kratten van 24 werden verkocht want wat zijn ze lekker, desondanks het lage alcoholpercentage! :D(Y)

DB1Mgx_XgAIh9EI.jpg
 

Yainderidoo

Zware baard
@Hartenheer Willem, heb je misschien ook een paar lekkere tips voor alcohol vrij bier? Ik weet dat veel bierdrinkers dat niet serieus nemen....maar ik krijg tegenwoordig veel last van alcohol....en wat moet je dan als bierliefhebber? :rolleyes: Ik heb in duitsland bv. zo veel verschillende hele lekkere biertjes gedronken...met hele fijne bijna romige schuimkraagjes....dat mis ik heel erg. Helaas.:rolleyes:
 

Joep

Zware baard
Ik dronk soms alcoholvrij bier van Amstel, niet dat ik zo gek op Amstelbier ben, maar de alcoholvrije variant was best goed, totdat ze het recept hadden "verbeterd" sindsdien is het niet meer te zuipen. Ik vind die Duitse alcohol vrije bieren nog wel ok, gewoon die je bij AH hebt, maar ik vind het ook best moeilijk om echt een lekkere te vinden.

Sinds ik bijna geen alcohol meer drink merk ik dat als ik het wel drink het veel minder lekker vind dan voorheen, toen ik nog wel een paar maal per week flink wat biertjes of wijn achterover gooide. Vooral in de zomer mis ik wel eens het lekkere verfrissende effect van een koel biertje.
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik heb een aantal Kordaat 0% biertjes van de Lidl meegenomen. Niet verkeerd moet ik zeggen. Maar vind nog steeds van de door mij geproefde 0% biertjes, de Bavaria het lekkerst. (had die laatst ook niet een prijs gewonnen ofzoiets?) Kornuit is trouwens ook wel te pruimen. Amstel en heineken 0% vind ik niet lekker. En radler zit veel te veel suiker in :confused::rolleyes:
 

Hartenheer

Zware baard
Ik drink graag warme melk, met een volle theelepel honing er in. mmmmmmm. Ga het zo meteen weer maken :)
Er was laatst iemand die limonade in zijn bier gooide.
Moet er zelf niet aan denken, maar als hij dat lekker vindt. Mag hij van mij zijn gang gaan.:D
[DOUBLEPOST=1567878319][/DOUBLEPOST]
@Hartenheer Willem, heb je misschien ook een paar lekkere tips voor alcohol vrij bier? Ik weet dat veel bierdrinkers dat niet serieus nemen....maar ik krijg tegenwoordig veel last van alcohol....en wat moet je dan als bierliefhebber? :rolleyes: Ik heb in duitsland bv. zo veel verschillende hele lekkere biertjes gedronken...met hele fijne bijna romige schuimkraagjes....dat mis ik heel erg. Helaas.:rolleyes:
Op mijn site staat een database van de brouwers die dit toestaan.
Daar staan ook verschillende 0.0 biersoorten bij. Tegenwoordig is de concurrentie zo groot, dat komt de smaak ten goede.
Hoewel ik het zelf niet lekker vind, hoor ik toch regelmatig mensen die dit kunnen waarderen.

Ieder zijn eigen smaak, dus echt adviseren is haast onmogelijk.
 

Hartenheer

Zware baard
Ik heb een aantal Kordaat 0% biertjes van de Lidl meegenomen. Niet verkeerd moet ik zeggen. Maar vind nog steeds van de door mij geproefde 0% biertjes, de Bavaria het lekkerst. (had die laatst ook niet een prijs gewonnen ofzoiets?) Kornuit is trouwens ook wel te pruimen. Amstel en heineken 0% vind ik niet lekker. En radler zit veel te veel suiker in :confused::rolleyes:
De merken die je noemt zijn door drink bieren. Vind ze beide niet lekker en krijg er bovendien {ook al drink ik één flesje} een enorme hoofdpijn van die troep.

Voor mij is dit nog steeds de topper.
HERTOG JAN GRAND PRESTIGE
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Limonade in bier?:confused:

Ja natuurlijk! Rodenbach met grenadine is een nectar der Goden!
Wandel in Antwerpen Centrum bij de kathedraal café Paters Vaetje binnen en doe je er tegoed aan met de plaatselijke bezoekers, bestaande uit oude schippers, muzikanten en journalisten. Je hebt een fantastische tijd met avontuurlijke verhalen, grote bellen bier met siroop en je vertrekt kruipend over de kasseien.
 

Weeble

Volle Baard

Ah, was kennelijk even de aandacht kwijt.
Heb je ook wel eens een alcoholvrije IPA geprobeert? IPA's hebben een hogere hopgehalte waardoor ze bitterder zijn maar ook gelijk meer fruitige tonen hebben.
Ik ken niemand die de eerste IPA lekker vond, maar dit is een bier die je over het algemeen lekkerder wordt naarmate je het vaker drinkt.
De alcoholvrije IPA van Bavaria vind ik nog prima te pruimen.
 
Banner image
Top