Bier!

Derek

Baard
Whiskey gaat er altijd in, pas Millstone gekocht tis echt super, goedkopere varianten gaan er altijd, qua bier gaat alles er wel in zolang het een aangelenkte piswater is
 
aha!!! Ik wist dat deze topic er wel ergens moest tussenstaan!!! :D

Zoiezo Stella of Jupiler (Ik ben namelijk een Belg) .
Barbaar vind ik ook wel wat. Dat is een zwaarder honingbiertje.

Ik vind het ook wel belangrijk in wat voor verpakking het zit. .. Uit een blikje vind ik absoluut niet smaakvol. Dat vind ik dag en nacht verschil.
Geef mij maar een gepast glas. Zeer belangrijk!!! Noem het gerust culinair snobisme, maar ik ga geen Duvel uit een gewoon glas drinken of uit het flesje. Dat hoort in een Duvelglas.

Natuurlijk bij Stella of Jupiler , is het net zo lekker gewoon uit een flesje. Maar liefst van het vat.

Bij sterke dranken ben ik een Rum liefhebber. Die van Sailor Jerry vind ik wel wat of Bacardi Oakhart (word voor lange periode gerijpt in eikenhouten vaten).
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Speciaal biertjes.. en het liefst zo speciaal mogelijk als het kan..
Of een eenmalige serie ofzo.. heerlijk.

Altijd een fan geweest van HJ (hertog jan)... en dan natuurlijk ook de grand prestige.
Deze ligt in 5 voud in de kast, en allemaal nog lekker te rijpen..
De serie die ze gemaakt hebben.. de vatgerijpte.. oeeeee..
En dan nog een prestige die er ligt van 2012.. en die blijft nog even liggen.. zeker tot 2022 :)
Mijn vitrinekast staat ook vol met zelf verzamelde rommel.. (niet door anderen die nemen meuk mee hahaha)

Maar goed.. dan heb je zoiets als untappd.. en ja.. dan ga je zoeken..
Samen met een collega en maat regelmatig een proefavondje.. of middagje.. heerlijk!
Ieder neemt wat mee wat de ander nog niet gehad heeft.. hahahaha
(En ja dan heb je ook soms bocht)

Het liefst een zwaar bier, donker, maar sommige blonde kan ik ook waarderen..
Een lekkere stout waar je lekker een tijdje over kan doen..

Ach... als het maar "speciaal" is..
Maar daar en tegen.. een wipskie.. daar kan ik ook van genieten.. ook een flesje of 6 in de kast staan.
Afgelopen zondag nog naar een proeverij geweest.. dus ja... hhahah
 

Hartenheer

Zware baard
Mijn schoonzoon is verzamelaar van de Hertog Jan speciaal biertjes.
Hij koop er altijd meerdere.
Een paar om te proeven en één voor in zijn vitrine kast.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Even mijn private stock aangevuld... hahaha.. heb er een aantal uit Denemarken kunnen scoren..
Misschien niet zo uniek, maar wel hier in Nederland "wat lastiger" te krijgen..
 

Bijlagen

  • Private Stock.png
    Private Stock.png
    436,3 KB · Weergaven: 26
P

Pellie

Guest
Hertog Jan, daar is alles lekker van. Karakter, Triple, Grand prestige, bokbier en gewone pils, ik heb ze altijd in huis.
Zit trouwens nu aan een Straffe Hendrik, ook lekker!!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Opvallend fenomeen in mijn kennissenkring (wat Duvel betreft dan toch) is dat er velen uitgaan en Duvel drinken i.p.v. een biertje (of pilsje of iets dergelijks) :eek:.

Moest ik op een dergelijke manier bier drinken konden ze me na een paar uur al compleet afvoeren naar de eerste hulppost :oops:
 

drummer

Baard
De laatste tijd drink ik steeds minder pils in grote hoeveelheden maar geniet ik vaker van een blonde of bruine trappist of kloosterbier. Leffe, Affligem, enzovoorts. Op het moment staat er een kratje van de Achelse abdij in de schuur, heerlijk!

Maar: door een enigszins vettige snor door het gebruik van olie, balsem of wax slaat mijn bier vaak dood in het glas. Ik heb toch liever een mooie schuimkraag op mijn bier. Herkenbaar?
 

Hartenheer

Zware baard
Nooit zo van het bier geweest, tegenwoordig "valt" het bij mij ook niet goed, met kotsen en hoofdpijn tot gevolg.
Doe mij maar een goede vin rouge, een Bordeaux, Médoc, Bourgogne ben ik altijd wel voor in... :)
De krat hoeft ook niet in één keer leeg :D

Dan heb je deze nog nooit geprobeerd.
Het lekkerste is, als hij zeven jaar heeft liggen rijpen. De koning onder de bieren.

https://bierfijnproevers.nl/hertog-jan-grand-prestige/
 
Banner image
Top