Belgie: De Corbie - Geel

Wimmeke

Stoppelbaard
Omdat het me maar niet lukte om een afspraak geregeld te krijgen bij de barbier bij ons in het dorp, ben ik eens op zoek gegaan naar een ander barbershop bij mij in de buurt waar ik zonder afspraak langs kon komen. Zo kwam ik bij de Corbie in Geel terecht, een groot trendy kapsalon met aparte barbiersruimte voor de mannen.

Bij binnenkomst werd me gevraagd welke behandeling ik graag wilde (baard aflijnen en trimmen), kreeg ik iets te drinken aangeboden en mocht ik wachten in de wachtruimte. Even later kwamen ze langs met de menukaart om te bespreken wat de barbier allemaal met mij kon doen, maar aangezien ik mijn hoofdhaar zelf kort hou met de tondeuse en mijn wenkbrauwen niet gewaxt moesten worden viel er aan mij weinig extra te verdienen.

Na een kwartiertje wachten mocht ik in de stoel gaan zitten en nadat ik aan de barbier had uitgelegd hoe ik mijn baard wilde hebben, zette ze hem nauwkeurig in model. Nadien volgde nog een traditionele scheerbeurt met warme & koude doeken en tot slot werd er nog een balsem in mijn baard gesmeerd.

Een uurtje nadat ik het salon was binnengestapt stond ik terug op straat met een mooi getrimde baard. Deze zaak was wel duurder dan de barbier bij ons in het dorp, maar nu heb ik ook een traditionele scheerbeurt gehad en de producten die ze gebruikt hebben en de drank die ze me aangeboden hebben moeten uiteindelijk ook betaald worden.
 
Banner image
Top