Beards 'n Beans

Texman

Koning Baard
Bulletproof boter Coffee.
Zo nu en dan, want deze koffie is erg duur maar wel heel lekker en je wordt er lekker geconcentreerd van.
Voor de rest drink ik 's morgens cappuccino van Nescafe en 's avond cafeïnevrije koffie van DE.
 

TMG1961

Baardaap
Ik drink 3-4 mokken koffie per dag, daar loont het zich niet voor om een machine aan te schaffen.
Zwart vind ik koffie niet te drinken. Drink hem met melk en zonder suiker.
 

RCM

Baardaap
Ik vind koffie superlekker. Maar na een kop voel ik mij doodziek en lig ik minimaal 2 uur plat :(. Zowel van oploskoffie als koffiebonen. Vergelijk het met een pittige griep, echter alleen kort van duur. Voor mij dus geen koffie helaas!!
 

Texman

Koning Baard
Ik drink al jaren oploskoffie, grandos qualitas express of grandos cafe classical . Kost na prijsverhoging momenteel 1,99 voor 200 gram. Nu zullen er wel een hoop roepen van dat is geen koffie maar ik vind het drinkbaar en voor mij goed genoeg.
Niks mis mee als je er tevreden mee bent gewoon blijven kopen
[DOUBLEPOST=1515350172][/DOUBLEPOST]
Ik vind koffie superlekker. Maar na een kop voel ik mij doodziek en lig ik minimaal 2 uur plat :(. Zowel van oploskoffie als koffiebonen. Vergelijk het met een pittige griep, echter alleen kort van duur. Voor mij dus geen koffie helaas!!
Dat is inderdaad heel jammer. Gelukkig zijn er ook nog hele lekkere theesoorten of andere dranken. Ik heb zelf wat moeite met de cafeïne in koffie daar kan ik enorm opgejaagd door raken. Dus voor mij alleen cafeïne in de morgen anders slaap ik 's nachts niet.
[DOUBLEPOST=1515350683][/DOUBLEPOST]
Ik drink 3-4 mokken koffie per dag, daar loont het zich niet voor om een machine aan te schaffen.
Zwart vind ik koffie niet te drinken. Drink hem met melk en zonder suiker.
Ik drink al een tijdje koffie(met melk) en thee zonder suiker. Ook gebruik ik geen zoetstof meer:eek::eek::eek:. Het is even wennen maar je proeft wel de ware smaak.:)
Frisdrank gebruik ik helemaal niet want het staat of bol van de suiker of bol van de zoetstof.
 
  • Like
Reactions: RCM

drummer

Baard
Ik ben een echte koffieverslinder. Op het werk gewoon uit de automaat. Thuis soms Nespresso, soms gewone Douwe Egberts fiterkoffie, maar het lekkerst vind ik een espressootje uit dit potje:

espressopotje.jpg

Ik drink mijn koffie altijd zwart trouwens.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Voorkeur? Een lekker straf / sterk bakkie.. Ik ben niet zo van de creme laag op mijn koffie...
Gewoon een filterkoffie uit de pot... hahaha...
Heb een thuis 1 beker koffiezetter op de kop getikt waar filterkoffie in kan alleen hier blijft veel gruis achter in de mok.

Nu wil ik eerst zelf de bonen gaan bepalen, maar waar moet je beginnen.. hahah.. Weer zoveel keus.. net als bij de baard
Denk dat ik begin met wat luxere bonen en dan of met een koffie percolator (zo'n kleine) of Cafetière...... En natuurlijk handmatig malen.

Echter op het werk heb ik zelf bij mijn bureau een Seseo neergezet, waar ik mijn inkomsten uithaal..
Waarom, omdat de koffie die we hier hebben regelrechte bocht is, en collega's zijn al een collecte begonnen hahah :)
Dan nog liever senseo.. Wellicht wordt de toekomst wel een cafetiere :p
 

Gunter

Baard
Mijn koffie zet ik
  • met 100% Arabica bonen
  • die ik grof maal in een hand koffieboon maler
  • waarna ik die na het opgieten met heet net van de kook af water 3 minuten en ongeveer 40 seconden laat trekken in een cafetière
  • en voeg een heel klein beetje Stevia (natuurlijke) kristalsuiker toe
Voor mij een heerlijke bak. Al drink ik meestal één, en maximaal twee koppen koffie per dag. Aan meer heb ik gewoon geen behoefte. Wel een echt geluksmomentje zo aan het begin van de dag.
 

Texman

Koning Baard
Op kantoor was ik verslaafd aan Expresso-Choc een soort Wienercafe. Dit was de enige koffie uit de automaat die ik nog te drinken vond.
Wij mochten absoluut geen eigen koffiezetapparaat gebruiken. Als je werd betrapt dan was je hem gelijk kwijt.
De koffie was op kantoor wel gratis.
 

Weeble

Volle Baard
Sinds kort zet ik koffie met een percolator en ben ik verschillende koffiebonen aan het uitproberen.
Welke ik tot nu toe het lekkerst vind zijn de Dark Roast bonen van Starbucks en de Perla Superiore Espresso scuro bonen (excl verkrijgbaar bij AH).

Starbucks.jpg Perla.jpg

Nu gaat mijn zoektocht naar de lekkerste koffiebonen verder en ben ik benieuwd welke bonen jullie het lekkerst vinden!:)
 

Gunter

Baard
Nu gaat mijn zoektocht naar de lekkerste koffiebonen verder en ben ik benieuwd welke bonen jullie het lekkerst vinden!:)

Deze vind ik het lekkerst. Maar ik verwacht (doordat ik dark roasted niet fijn vind) dat deze voor jou niet sterk genoeg zijn. Er is wel een medium variant van te verkrijgen bij dezelfde winkel die donkerder gebrand zijn, die ken ik zelf niet.
 

zenn

Zware baard
'K heb zo'n Nespresso cups koffieapparaat, maar gebruik altijd Bellarom Azzurro Lungo cups van de Lidl.
Sinds kort ook de koffiecupmachine van Bellarom weten aan te schaffen omdat m'n Nespresso was overleden.
Echt een top ding trouwens; meer druk, grotere watertank & grotere perforatietanden dan de Nespresso. (Y)

Maar niets is zo lekker als een ouderwets filter bakkie. :)
 

Hartenheer

Zware baard
Deze topic valt me nu voor het eerst op :oops:

Wij hebben een Philips koffie apparaat. Die zowel verste espresso, cappuccino als een gewone bak koffie kan maken.
Elke bak heerlijk vers die de bonen maalt per bak koffie De bonen komen van de Lidl, echt een toppertje.

Even wachten dat ze weer een actie hebben {1200 gram voor €5,00) en je zet weer heerlijke koffie.

Hiervoor hadden we een Nespresso cups koffieapparaat, maar dat is zo duur in gebruik.
Deze Philips is wel duur, maar verdient zich heel snel weer terug.
 

Laurent1965

Zware baard
Ik heb een automaat van Delonghi, koffie zwart als de nacht, zo sterk mogelijk, Espresso.
Zonder suiker of melk, puur uit het apparaat.
Alle bonen geprobeerd, momenteel (weer, kom toch terug op good-old-DE..) aan de DE roodmerk bonen. :):)
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nee, niet echt @Weeble . Mijn smaak is verpest denk ik, door jarenlang allerlei bagger te drinken gekregen te hebben.
Filterkoffie vind ik net zo lekker, als een kop warm water, dus dat drink ik uit principe niet en als ik het zet, dan vinden anderen het veel te sterk.
Bij Sinti-vrienden krijg ik kleine kopjes hele zoete sterke koffie, wat ik wel lekker vind, net als Arabische koffie en Cowboy Coffee.
Nescafé vind ik ook prima en vooral zomers in de vorm van frappé.
Segafrédo krijg ik op een terras ook wel naar binnen en Café Java met gesneden gember erin af en toe ook.
Volgens mij maken de bonen voor mij niet zo uit, als de koffie maar zo sterk is, dat het lepeltje ombuigt.:)
 
Banner image
Top