Beards 'n Beans

Weeble

Volle Baard
Wat voor soort koffie vinden jullie het lekkerst? En hoe drinken baardmannen hun koffie
Filter, granen, oplos, senseo, nespresso, dolce gusto, sarista, espressoapparaat etc. Je hebt tegenwoordig zoveel keuze om een bakkie troost te maken!

12184292_1709904519241727_7673317284193839949_o.jpg

Zelf drink ik nespresso en gebruik ik cups van de Lidl. Met een blend van espresso en lungo kan ik de dag goed beginnen.
Als ik op visite kom zijn mensen wel blij met mij, want ik drink hem zwart;)
 

Diederik

Volle Baard
Ik drink mijn koffie zwart. Op het werk uit een espressomachine, thuis ouderwets gefilterd.

Verder drink ik ook nog wel eens thee. Een baardman schaamt zich nergens voor!
 

PerryS

Baard
Koffie is koffie voor mij wat het ook is, als het maar niet naar afvalwater smaakt :p Wel zwart indd!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zoet en sterk of het nou een zigeuner-bakkie, perculator-koffie of een Nescafeetje is.
[DOUBLEPOST=1473789970][/DOUBLEPOST]Een zigeuner-bakkie heet eigenlijk café Manouche. Klein kopje sterke, mierzoete koffie met prut op de bodem, dus niet geheel leeg drinken.
Nog een favoriet is koffie Makan: snijd een kwart bolletje stemgember klein, hete koffie erbij en nog een klein scheutje gembersiroop.
And last but not least: Frappé, de koude ijskoffie, die populair is in de Mediterane landen en Australië.
 
Laatst bewerkt:

Weeble

Volle Baard
Zoet en sterk of het nou een zigeuner-bakkie, perculator-koffie of een Nescafeetje is.
[DOUBLEPOST=1473789970][/DOUBLEPOST]Een zigeuner-bakkie heet eigenlijk café Manouche. Klein kopje sterke, mierzoete koffie met prut op de bodem, dus niet geheel leeg drinken.
Nog een favoriet is koffie Makan: snijd een kwart bolletje stemgember klein, hete koffie erbij en nog een klein scheutje gembersiroop.
And last but not least: Frappé, de koude ijskoffie, die populair is in de Mediterane landen en Australië.

Dat klinkt allemaal erg exotisch en lekker!
Maak je ze zelf of bestel je dat in een koffiezaak?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat klinkt allemaal erg exotisch en lekker!
Maak je ze zelf of bestel je dat in een koffiezaak?
Makkelijk zelf te maken. Volgens mij kun je dit in Nederland nergens in een koffiebar of café/restaurant krijgen. Zouden ze eens in het assortiment op moeten nemen, want als je in Nederland naar Frappé of ijskoffie vraagt in de zomer snappen ze het niet meer.
 

Weeble

Volle Baard
ik gebruik dagelijks de aeropress voor mijn bakkie met als favoriete boon...gayo amoro van boot koffie

Daar had ik nog niet eerder van gehoord, zo'n aeropress.
Smaakt dat anders dan wanneer je dezelfde koffie zet in een koffiezetapparaat?
 

Texman

Koning Baard
Bulletproof boter Coffee.
Zo nu en dan, want deze koffie is erg duur maar wel heel lekker.
 

TMG1961

Baardaap
Ik drink al jaren oploskoffie, grandos qualitas express of grandos cafe classical . Kost na prijsverhoging momenteel 1,99 voor 200 gram. Nu zullen er wel een hoop roepen van dat is geen koffie maar ik vind het drinkbaar en voor mij goed genoeg.
 
P

Pellie

Guest
Ik drink mijn koffie zwart en heb een Delonghi bonenmachine in huis staan! Bonen zijn van Perla (Appie Heijn).
Ook ik drink weleens thee!
 

Danny1909

Stoppelbaard
Ik heb een Saeco Picobaristo volautomaat met bonen van La Place (verkrijgbaar bij de Jumbo) zelf drink ik hem zwart maar automaat kan ook cappuccino, latte, etc. maken voor de vrouw des huizens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Banner image
Top