Rateliff

Baard
Mooie kleur ook Grappig om te zien dat ze in dit model wél langere veters doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gunter

Baard
Zeker voor deze kleur leer, past deze zool er beter bij. Het wordt vind ik meer één geheel. Daarnaast ook iets stoerder. Dus ik deel je mening.

Rateliff

Baard
Ik ben even benieuwd welke sokken jullie dragen in de red wings / boots. Niet alle sokken zitten even lekker in de schoenen..

Ik heb een aantal paar red wing sokken, m’n favoriete zijn de Merino gevoerde. Wel vind ik dat ze erg hard slijten (heb zelfs m’n nagels geknipt ) maar bij de grote teen en onder m’n voorvoet komen toch snel gaten. Ik ben dus opzoek naar goede prijs kwaliteit sokken..

tijn

Zware baard
Ikzelf draag altijd merino wollen sokken. Ik heb ze op Amazon gekocht voor ik geloof zo n 25 euro. Das dan voor 3 paar. Fijne sokken voor een naar mijn mening niet te dure prijs.

Rateliff

Baard
Ikzelf draag altijd merino wollen sokken. Ik heb ze op Amazon gekocht voor ik geloof zo n 25 euro. Das dan voor 3 paar. Fijne sokken voor een naar mijn mening niet te dure prijs.

Dat is inderdaad een prima prijs.. Merino wol vind ik zelf ook erg fijn zitten. Strak in de schoenen, maar knelt nergens..

Hoe lopen je boots met nieuwe zool?

Gunter

Baard
Ik ben even benieuwd welke sokken jullie dragen in de red wings / boots. Niet alle sokken zitten even lekker in de schoenen..

Ik heb een aantal paar red wing sokken, m’n favoriete zijn de Merino gevoerde. Wel vind ik dat ze erg hard slijten (heb zelfs m’n nagels geknipt ) maar bij de grote teen en onder m’n voorvoet komen toch snel gaten. Ik ben dus opzoek naar goede prijs kwaliteit sokken..

Ik draag de Darn Though Merino dikke sokken. Winter en zomer. Het is een flinke investering, maar zo goed als onverwoestbaar en goed dik waardoor de Red Wings comfortabel blijven als schoen.
Bij andere merken sokken had ik ook snel gaten in mijn sokken. Deze draag ik alweer een jaar of vier (één dag per keer, daarna in de was ;-) ) en eigenlijk is er van slijtage visueel niks te zien. Mochten ze ooit aan vervanging toe zijn, dan worden het zeker weer deze. Ik bestel ze via amazon.

Gunter

Baard
Tijn, wie is jouw shoe cobbler waar je de nieuwe zool heb laten plaatsen?

Het was tijd om mijn IR's Copper rough and though van een nieuwe zool te laten voorzien. Door eigenlijk alleen maar positieve reacties op internet, ben ik bij Wijsman cobblers terecht gekomen (eerst Delft, nu Oostenrijk). Daar staan mijn schoenen nu, en worden ze voorzien van een Vibram Arctic pro zool (plaatje). Daarnaast wordt de binnenzool aangepast zodat dat extra stukje binnenzool onder je hiel/hak (om de spijkertjes van de hak af te dekken) niet nodig is, en het dus ipv een 270 graden gestikte zool, nu een 360 graden gestikte zool wordt. Ik heb er nu meer dan zes jaar op gelopen, dus met een beetje geluk kan ik er weer zo lang tegenaan. Deze zool zou onder koude, natte en/of gladde omstandigheden meer grip moeten geven. Ze zijn net wat minder grof dan de lugger sole en geven ze iets meer demping dan de standaard zool van een IR.
Ik ben heel erg benieuwd, de schoenen zijn mij deze renovatie meer dan waard, ik verwacht zeker nog tien jaar met deze schoenen te kunnen doen. Daarnaast ben ik ook een paar 8890's aan het inlopen. Als de familie binnenkort compleet is, zal ik een familieportret maken en hier delen.

tijn

Zware baard

Het was tijd om mijn IR's Copper rough and though van een nieuwe zool te laten voorzien. Door eigenlijk alleen maar positieve reacties op internet, ben ik bij Wijsman cobblers terecht gekomen (eerst Delft, nu Oostenrijk). Daar staan mijn schoenen nu, en worden ze voorzien van een Vibram Arctic pro zool (plaatje). Daarnaast wordt de binnenzool aangepast zodat dat extra stukje binnenzool onder je hiel/hak (om de spijkertjes van de hak af te dekken) niet nodig is, en het dus ipv een 270 graden gestikte zool, nu een 360 graden gestikte zool wordt. Ik heb er nu meer dan zes jaar op gelopen, dus met een beetje geluk kan ik er weer zo lang tegenaan. Deze zool zou onder koude, natte en/of gladde omstandigheden meer grip moeten geven. Ze zijn net wat minder grof dan de lugger sole en geven ze iets meer demping dan de standaard zool van een IR.
Ik ben heel erg benieuwd, de schoenen zijn mij deze renovatie meer dan waard, ik verwacht zeker nog tien jaar met deze schoenen te kunnen doen. Daarnaast ben ik ook een paar 8890's aan het inlopen. Als de familie binnenkort compleet is, zal ik een familieportret maken en hier delen.
Ha goed dat je de schoenen laat verzolen. Straks heb je nieuwe schoenen die al lekker zijn ingelopen. Ik heb ook de nodige filmpjes van Wijsman gezien. Is voor mij wat lastig aangezien ik niet echt in de buurt woon. Oke ik kan ze opsturen maar toch. Mn moc toes heb ik laten verzolen bij mij in de buurt, een lokale schoenmaker zapatero Martin( ik woon in Mallorca). Ook heb ik mn iron rangers laten verzolen en dat heb ik in Milaan ( daar ben ik in de winter veel) laten doen bij Alvisi een Red Wing schoenmaker of hoe je dat noemt. Ik moet zeggen over bijde ben ik prima tevreden alhoewel de lokale schoenlapper een veeeeeeeeel interessantere prijs heeft hahaha.

Gunter

Baard
Haha, dank je wel. Een goede lokale schoenmakker is heel fijn om te hebben. Helaas voor mij waren de recensies in de buurt waar ik woon niet heel goed, of niet aanwezig. En om nu de schoenen in te zetten om erachter te komen of de schoenmaker het wel of niet kan, dat was te spannend voor mij. Dus inderdaad de extra kosten van het verzenden naar het buitenland voor lief genomen, en ze laten verzolen.

wordt vervolgd...

Rateliff

Baard

Ik ben benieuwd welke zool je er dan nu precies onder hebt laten maken (foto?) m’n iron ranger 8111 en de 8086 hebben vanaf de aankoop al beiden een andere zool eronder zitten..

Banner image