Laurent1965

Zware baard
Dat gebruik stamt uit tijden, dat men nog niet in het bezit was van centrale verwarming. Men stookte in de keuken en zitkamer en de rest van de woning was onderhavig aan vocht en kou, waardoor de lederen schoenen hard werden, schimmelden en gingen brokkelen en scheuren.

Het is niet nodig, als de schoenen niet op elkaar gestapeld staan of van leercomposiet of kunststof zijn, maar lederen schoenen, die enige tijd in onbruik zijn zullen enigszins uitdrogen en verharden, waardoor de "kreukels" in de schoenneuzen zich naar de binnenzijde zullen gaan vormen, dus schoenspanners zijn zeker geen overbodige luxe en zelfs raadzaam.

(Y);)(Y)
Goeie tip weer !!!(Y)
[DOUBLEPOST=1572378273][/DOUBLEPOST]
Help ik je ermee door mede te delen, dat je van paarden best mooie laarzen kunt maken.;)
En lekker stoofvlees.... :D:D
 
Laatst bewerkt:

tijn

Zware baard
Heb het topic met veel plezier en een grote glimlag gelezen. Jammer alleen dat er nog maat weinig mensen op cowboy laarzen lopen. Ik heb ze al geloof ik vanaf mijn 8e of zo iets. Ooit het eerste paar van mijn oma gekregen op het Zuidplein. Man wat was ik groos op die stappers. Nu een "paar" jaar later loop ik nog steeds met veel plezier op zulke laarzen.
Ook de legerkisten behoren tot mijn favoriete boots maar das dan ook meer met het werk.

20191104_153126.jpg


Nu na het lezen van dit topic stiekem ook wel nieuwschierig geworden naar de hier ozo veel besproken laarzen hahaaha.
 

tijn

Zware baard
Mooie laarzen: fancy en lekker puntig!
Cuban heels of rechte?

Kom maar op met de merken en de ervaringen van het dragen.
Natuurlijk geen rechte maar Cuban heels.
De slangen laarzen zijn op maat gemaakt bij Tony Mora. Ik kan niets anders zeggen dat slangen leer super soepel is en dus als pantoffels om je voeten zitten. De andere twee paar zijn Sendra boots. Geweldige fijne laarzen moet ik zeggen. De pas vorm het gemak om op te lopen gewoon top. Althans dat vindt ik dan.
En natuurlijk gaan ze ongeveer een leven lang mee. De bruine en de slangen laarzen heb ik nu al zo n jaar of eeehhh 20( oef das lang hahahah).
Nogmaals jammer dat deze laarzen een beetje heel erg uit zijn, masr goed zoals gezegd ik draag ze nog steeds met heeeeeeel veel plezier.
 

Nib85

Volle Baard
@tijn Die Sendra boots zijn altijd erg herkenbaar. Kwaliteit straalt er ook van af als je ze in het echt ziet.
Mooie collectie heb je daar staan.
Ik vind ze erg mooi maar niets voor mezelf.
Sowieso vind ik dat vrij weinig mannen cowboylaarzen “natuurlijk” kunnen dragen. Laatst waren we bij een voorstelling/lezing en had de schrijver op het podium cowboylaarzen aan. Uiteraard kon uitgerekend hij het totaal niet hebben en kwam het erg geforceerd over (net als de rest van zijn presentatie trouwens)...
Daarentegen ken ik ook iemand die ze met zo veel stijl draagt dat het helemaal klopt.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het grappige is, dat er onder de door in Nederland gebezigde term "cowboys" verschillende disciplines van het vak zijn.
Cowboys zijn de mannen, die vee onderhouden op een ranch en op het terrein blijven.
Buckaroos zijn de veedrijvers, die kuddes verplaatsen over grote afstanden, de zgn. trail.
Cutters zijn de mannen, die de bewegende kuddes in het gareel houden.
Ropers zijn de mannen, die afgedwaald vee vangen.
Scouts of trailers rijden vooruit om waterplekken te zoeken en grazige weides.
Ranchers zijn de beheerders van de boerderij.
En dan zijn er natuurlijk nog de rodeo-jongens.

Anders dan de filmindustrie ons doet geloven dragen alleen de cowboys en rodeo riders "step in boots", zoals wij ze hier kennen.
Alle anderen dragen "lace up boots" of "riding boots" om het simpele feit, dat ze continue in- en uit het zadel moeten en de "step in boots" niet strak genoeg zitten.
De naar binnen lopende Cuban Heel is er ook alleen voor de mannen, die in het zadel kunnen blijven zitten, degenen die over terrein moeten kunnen lopen gebruiken de gewone rechte hakken.

Lace Up Western Boots:

image.jpeg


Riding Boots:

image.jpeg
 

tijn

Zware baard
Het grappige is, dat er onder de door in Nederland gebezigde term "cowboys" verschillende disciplines van het vak zijn.
Cowboys zijn de mannen, die vee onderhouden op een ranch en op het terrein blijven.
Buckaroos zijn de veedrijvers, die kuddes verplaatsen over grote afstanden, de zgn. trail.
Cutters zijn de mannen, die de bewegende kuddes in het gareel houden.
Ropers zijn de mannen, die afgedwaald vee vangen.
Scouts of trailers rijden vooruit om waterplekken te zoeken en grazige weides.
Ranchers zijn de beheerders van de boerderij.
En dan zijn er natuurlijk nog de rodeo-jongens.

Anders dan de filmindustrie ons doet geloven dragen alleen de cowboys en rodeo riders "step in boots", zoals wij ze hier kennen.
Alle anderen dragen "lace up boots" of "riding boots" om het simpele feit, dat ze continue in- en uit het zadel moeten en de "step in boots" niet strak genoeg zitten.
De naar binnen lopende Cuban Heel is er ook alleen voor de mannen, die in het zadel kunnen blijven zitten, degenen die over terrein moeten kunnen lopen gebruiken de gewone rechte hakken.

Lace Up Western Boots:

Bekijk bijlage 13717


Riding Boots:

Bekijk bijlage 13718
Wat boffen wij hier toch op dit forum dat we een ECHTE professor in ons midden hebben. Top;)(Y)
 

Laurent1965

Zware baard
Heb het topic met veel plezier en een grote glimlag gelezen. Jammer alleen dat er nog maat weinig mensen op cowboy laarzen lopen. Ik heb ze al geloof ik vanaf mijn 8e of zo iets. Ooit het eerste paar van mijn oma gekregen op het Zuidplein. Man wat was ik groos op die stappers. Nu een "paar" jaar later loop ik nog steeds met veel plezier op zulke laarzen.
Ook de legerkisten behoren tot mijn favoriete boots maar das dan ook meer met het werk.

Bekijk bijlage 13711


Nu na het lezen van dit topic stiekem ook wel nieuwschierig geworden naar de hier ozo veel besproken laarzen hahaaha.

Gave collectie, super, had ik even gemist.
Dat er weinig mensen mee lopen, zou mij totaal niet deren, des te beter...:D:D
[DOUBLEPOST=1572976186][/DOUBLEPOST]
Gave collectie, super, had ik even gemist.
Dat er weinig mensen mee lopen, zou mij totaal niet deren, des te beter...:D:D
Ben zo iemand van, wat iedereen heeft hoef ik niet, ik ben niet iedereen.... :);)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Interessant filmpje, alhoewel ik me afvraag waar Costa's baard gebleven is? :confused:

Zijn review gaat een beetje scheef, aangezien je duurzaamheid niet kunt vergelijken tussen een merk boots, dat al een eeuw op de markt is en een merk, dat pas zes jaar geleden gestart is, omdat je geen kennis hebt of een paar boots van dit laatste merk het een jaar of twintig à dertig volhoudt.

Tricker's uit Northampton (U.K.) bestaat sinds 1829 en is vrij populair in Azië, maar niet op het Britse eiland. 80% van hun verkoop wordt verscheept. o_O De modellen, die Tricker's voert zijn naar mijn mening vreemd, want door de enorm uitstekende zool lijkt het of je met je schoenen op een dienblad staat.

image.jpeg

Helm Boots heeft het hoofdkantoor in Austin, Texas (U.S.) bestaat sinds 2009 en laat de boots in Turkije assembleren. Nette boots voor gebruik op straat en binnenshuis.

image.jpeg

Urban Sheperd houdt sinds dit jaar kantoor in Houston, Texas (U.S.) en de boots worden in Portugal in elkaar gezet. Door de immens dikke zool en blokhak bij hun modellen oogt het of iemand aangepaste schoenen heeft aangemeten gekregen voor moeilijke voetjes. ;)

image.jpeg

Alle drie de merken zijn in gebruik bij diverse van mijn kennissen en hun meningen zijn eensluidend: leuk voor een dagje in de stad of tijdens een bezoek aan famile, loop er vooral niet mee door bos of water en heftig gebruik tijdens het werk wordt ten zeerste afgeraden.

Maar waar is de baard van Costa gebleven? :)>
 
Banner image
Top