Bearded since 9 months. So, Hello!

MrBlue

Stoppelbaard
Hallo,

Mijn naam is Hendrik blauw!
En zoals de titel al aanduid ben in sinds 9 maanden ook de trotse bezitter van een baard!
In eerste instantie mijn baard laten groeien tot dat het een oncontroleerbaar golfslagbad was geworden, tal van middeltjes geprobeerd, van balm tot pommade waarvan de laatste mijn baard alleen maar meer in de krul trok. En al zat het even zoals dat ik het wou d.m.v grit wax van Honest Amish, 3 keer naar beneden kijken en het stond weer alle kanten op. Uiteindelijk toch maar een barbier bezocht aangezien ik te bang ben om mijn baard zelf te trimmer. Sinds dien zeer content met het behaalde resultaat en blijf eens in de 1a2 maanden naar de barbier gaan om em weer even bij te werken.

Anyhow, genoeg bruikbare info gevonden hier, en na het aanmelden in Dec 2019 toch maar besloten om mijzelf even voor te stellen.

De foto is van 30 min na mijn bezoek aan de barbier
 

Bijlagen

  • 20200212_192749.jpg
    20200212_192749.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 113

berendgr

Volle Baard
Welkom Hendrik . Wat de krul in je baard betreft heb je al föhn en borstel geprobeerd . Dit werkte wel voor mij. De haartjes gaven het op ,voor 1 dag ,om in de krul te trekken
 

Texman

Koning Baard
Ha Hendrik,
Welkom op ons forum.
Het is een goed idee van @berendgr om een föhn en (rol) borstel te gebruiken.
Ik doe dat iedere morgen na het wassen of spoelen en gebruik daarbij een baardbalsem en een beetje grooming tonic van Reuzel.
Baard zit de hele dag prima maar het moet wel iedere dag opnieuw gedaan worden ;).
Texman :)>
 

Rothbeard62

Volle Baard
Welkom! Je baard ziet er goed uit! Maar ik zou toch proberen iets meer te werken met wat je van nature hebt, dat maakt het leven een stuk makkelijker. Als het in model brengen van je baard elke dag een soort strijd wordt, maakt dat je op termijn niet echt gelukkig. ;)(Y)
 

Nib85

Volle Baard
Welkom! Je baard ziet er goed uit! Maar ik zou toch proberen iets meer te werken met wat je van nature hebt, dat maakt het leven een stuk makkelijker. Als het in model brengen van je baard elke dag een soort strijd wordt, maakt dat je op termijn niet echt gelukkig. ;)(Y)

Beetje late reactie, maar hoe bedoel je?
Met een beetje strijd is niets mis...

Ik heb volgens mij een behoorlijk volle en golvende baard en moet ook iedere dag de strijd aan...
Maar al met al ben ik slechts 5 minuten kwijt en dan zit het acceptabel. Korte versie: kwestie van even uitspoelen en in model föhnen met een beste lik baardwax.
Voor een superstrak gestylde baard ben ik uiteraard wat meer tijd kwijt, maar dat mag de pret niet drukken.

@MrBlue , mooie baard. Dit korte model staat je prima, maar ik ben toch benieuwd hoe het er uit ziet als het wat langer is.
 

Rothbeard62

Volle Baard
Beetje late reactie, maar hoe bedoel je?
Met een beetje strijd is niets mis...

Ik heb volgens mij een behoorlijk volle en golvende baard en moet ook iedere dag de strijd aan...
Maar al met al ben ik slechts 5 minuten kwijt en dan zit het acceptabel. Korte versie: kwestie van even uitspoelen en in model föhnen met een beste lik baardwax.
Voor een superstrak gestylde baard ben ik uiteraard wat meer tijd kwijt, maar dat mag de pret niet drukken.

@MrBlue , mooie baard. Dit korte model staat je prima, maar ik ben toch benieuwd hoe het er uit ziet als het wat langer is.

Er is zeker niets mis met een beetje strijd! Maar uit de inleiding van MrBlue maakte ik op dat het temmen van de baard een bijna onoverkomelijk probleem was (misschien heb ik het niet goed opgevat....). En dan zou ik zeggen: er is niets mis met een beetje slag, of krul in je baard. Probeer dan te werken met wat je van nature hebt gekregen, dat maakt het baard-leven een stuk eenvoudiger en ook plezieriger! :)>;)(Y)(Y)
 

MrBlue

Stoppelbaard
mooie baard. Dit korte model staat je prima, maar ik ben toch benieuwd hoe het er uit ziet als het wat langer is.

Bij deze, een langere baard neem em vanuit bed (ben ziek dus geen goede foto) maar ben inmiddels vrij tevreden met hoe mijn baard nu is. Alleen ff bijwerken bij de barbier binnenkort.

20200706_220918.jpg
 
Banner image
Top