Bearded Bastard Woodsman balsem

Linders

Baard
Ik heb gisteren de Woodsman balsem van Bearded Bastard binnen gekregen.

The-Bearded-Bastard-Woodsman-Beard-Balm-1.jpg


Allereerst vind ik de uitstraling super. Een erg mooi potje, met heel vet een echt houten buitenkant. De balsem voelt iets zachter aan als de balsem van bijvoorbeeld mr. bear family. Hij smeert erg prettig uit in de handen. In de balsem voel ik een lichte korrel, welke gemakkelijk uitgewreven word.

Het aanbrengen in de baard gaat prettig, hier heb ik geen op of aanmerkingen over. Na het aanbrengen vind ik dat de balsem tot mijn verbazing een goede hold heeft, ongeveer vergelijkbaar met de eerder genoemde balsem van mr. bear family. Ik vind dat het mijn springerige haartjes, mits in model geföhnd, redelijk goed op z'n plek houd.

De geur is werelds. Helemaal mijn ding. Ik ben een echte liefhebben van houtgeuren, waar deze balsem compleet bij aansluit.
De eerste olie die ik kocht, was 'man of the Woods' van the Bearded Bastard, welke mijn absolute favoriet blijft. Maar ik heb een hele goede tweede plek gevonden qua geur.

Ik ben heel erg tevreden over deze balsem. Zowel de geur als de hold zijn voor mij helemaal perfect.
Over het algemeen merk ik dat ik in het merk The Bearded Bastard, mijn perfecte producten vind. Ik heb o.a. ervaring met mr. Bear family en Honest Amish, maar deze merken redden het voor mij niet bij the Bearded Bastard. Ik ben overtuigd en ga binnenkort de Woodsman olie ook aanschaffen. Ik denk dat ik dan mijn baardverzorgingspakket, waar dus nu al de olie 'man of the woods', de Woodsman balsem en de Woodsman snorrenwax toe behoren, compleet heb.

Al met al een topproduct en voor mij absoluut een blijvertje!
 

JeroenP

Volle Baard
geweldige review,

hoewel ik behoorlijk fan ben van Grave before shave moet ik toch eerlijk bekennen dat ik nu wel benieuwd ben naar de Woodsman balsem..

notitie gemaakt.....
 

komodo

Baard
Ik heb deze erbij genomen, bij de gbs balsem die ik al had. Ik moet zeggen dat hij me niet tegenvalt, al moest ik eerst even wennen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Linders

Baard
Ik wil er wel even iets aan toevoegen.

Nadat ik hem nu meerdere malen op heb, hoor ik van mijn vrouw op het eind van de dag dat mijn baard muf ruikt. Ze vind de balsem tijdens het opdoen lekker, maar enkele uren later vind ze hem stoffig muf ruiken. In mijn inziens is het dan mooi tijd voor een beetje olie, waardoor de stoffige geur een beetje gemaskeerd word en de heerlijke geur van de olie overheerst. Zelf vind ik het niet muf of stoffig ruiken, maar wellicht dat er meerdere partners zijn welke dit zo ervaren:oops:
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Hier thuis geen specifiek negatieve evolutie op het eind van de dag.

In de loop van de namiddag durf ik er wel zo nu en dan eens olie op smeren van "Man of the Woods" en dat valt wel serieus in de smaak :D
 

Dennis83

Stoppelbaard
De geur blijft die lang hangen? want bij mr bear familie is geur snel weg . Want hout geur is voor mij persoonlijk de lekkerste geur
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
De geur blijft wel hangen maar neemt uiteraard af met de loop van tijd.

Man of the woods is vrij prijzig waardoor ik die eigenlijk eerder als "parfum" gebruik in aanvulling op de Woodsman baardwax
 
Banner image
Top