Beardbeque

Jofa

Baard
Na deze heerlijke zomerse dag heb ik vandaag toch de barbecue onder het stof vandaan gehaald.
Ik ben geen fanatieke bbq'er, maar zo bij eigen gezin mag ik het graag doen. Stukje vlees, biertje erbij, heerlijk.

Wellicht leuk om hier wat tips en tricks uit te wisselen, want mijn vermoeden is dat ik niet de enige bent die er lol in heeft om een fikkie te stoken onder het mom van barbecue.... :)>
 

Jofa

Baard
Om ook maar af te trappen,

Ik barbecue met een weber kogel barbecue, op houtskool of briketten. Lekker simpel, maar misschien daardoor des te leuker. Grootste uitdaging is het enigzinds gelijkmatig laten verhitten van het vlees, zodat het wel dat rokerige barbecue smaakje krijgt zonder dat het het aangebrand is. Dat luktbde ene keer beter dan de andere keer. Vanavond lukte het perfect. #trotsopmezelf 
 :D
 

Bijlagen

  • IMG-20200405-WA0016.jpeg
    IMG-20200405-WA0016.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 24

Weeble

Volle Baard
Geen tuin, wel een balkon.
Dan maak ik gebruik van een speciale balkon BBQ:

landmann-balkon-barbecue-balkongrill-gas-e1555874192562.jpg

Het is er wel een op gas, zodat de bovenburen geen zwarte ramen krijgen:D
 

Ronnie

Baard
Om ook maar af te trappen,

Ik barbecue met een weber kogel barbecue, op houtskool of briketten. Lekker simpel, maar misschien daardoor des te leuker. Grootste uitdaging is het enigzinds gelijkmatig laten verhitten van het vlees, zodat het wel dat rokerige barbecue smaakje krijgt zonder dat het het aangebrand is. Dat luktbde ene keer beter dan de andere keer. Vanavond lukte het perfect. #trotsopmezelf 
 :D
Ik doe de briketten op 1 helft van de bbq. Kun je het vlees indirect gaar laten worden met toch de bbq smaak. En natuurlijk heel ff rechtstreeks boven de briketten. Moet je wel de deksel gebruiken. Dingen die snel gaar zijn doe ik wel recht boven de briketten.
 
P

Pellie

Guest
Ik heb een Barbecook. Ideaal ding. Water in de voet van de poot. Kranten onderin de buis en door de luchtgaten heen (die te regelen is) aansteken en voila.... na 20 minuten gloeien je briketten. Na de tijd de brikketten as in de poot laten vallen in het water en je kan de hele smurrie zo leeg kieperen in de groenbak of in je tuin :p Ideaal!! 400x400.jpg
 

Ontw3rper

Baard
Weber op gas en afgelopen gister afgetrapt en gister een cote du boeuf gegrilled. Heb niet echt het geduld met de bbq maar snap de hobby er wel van. Mooi dat sommige mensen er snachts voor uit de veren gaan om te draaien en of de temperatuur bij te stellen.

Weber bbq.jpeg
 

Bildtstar

Baard
Ik gebruik ook zo'n weber kogel barbecue. Fijn in gebruik en makkelijk schoon te maken. Ik doe ook altijd de ene helft kolen en de andere helft niet zodat ik dingen die langer moeten garen zoals spareribs langzaam gaar kan krijgen zonder het te laten verbranden.

Het is wat anders als barbecuen, maar vis roken is toch echt wel een hobby van mij. Ik rook regelmatig paling, makreel, poon, forel, haring en schar. Met Harlingen vlakbij kan ik daar iedere vrijdag verse vis kopen en voor hele mooie prijzen wat ideaal is. Bijgevoegd een foto van het roken van poon en schar, en het roken van paling
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1586346903256.jpg
    FB_IMG_1586346903256.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 20
  • FB_IMG_1586346976785.jpg
    FB_IMG_1586346976785.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 20

zenn

Zware baard
Als 'k al die foto's zie loopt het water in m'n mond.... :rolleyes: Heb zelf een simpele Weber Original op briketten, doet prima voor wat hij moet doen.
Zelfde wat @Ontw3rper zegt; 'k vind het wel altijd wat hebben, maar heb het geduld er niet voor om er uitgebreid er mee te gaan lopen kokerellen.
 

Jofa

Baard
Wat een leuke reacties allemaal!
Ik heb al zin in het aanstaande weekend, 3x raden....
Ik vind het een uitdaging om het goed te doen, maar ik ga ook niet zover om er snachts een wekker voor te zetten. Na een uurtje of 3/4, afhankelijk van de aantal mee eters, vind ik het wel mooi geweest.

@Bildtstar ik kom af en toe in Leeuwarden, schroom niet om zo'n lekker gerookt markreeltje te brengen hoor! :D:)>
 

Bildtstar

Baard
Wat een leuke reacties allemaal!
Ik heb al zin in het aanstaande weekend, 3x raden....
Ik vind het een uitdaging om het goed te doen, maar ik ga ook niet zover om er snachts een wekker voor te zetten. Na een uurtje of 3/4, afhankelijk van de aantal mee eters, vind ik het wel mooi geweest.

@Bildtstar ik kom af en toe in Leeuwarden, schroom niet om zo'n lekker gerookt markreeltje te brengen hoor! :D:)>

Ik ga dit weekend rode poon roken, en ik ben echt wel zo sympathiek om er wat te brengen als je deze week in de buurt bent
 

Jofa

Baard
IMG_20200414_103353.jpg
[DOUBLEPOST=1586856012][/DOUBLEPOST]Vandaag kwam ik in Leeuwarden. Ronald had gezegd best wat visjes te willen brengen. Ik hem vanochtend op de hoogte gebracht, telefoonnummers uitgewisseld, en hij hield woord! Grote klasse, enorm sympathiek! Visjes liggen nu in het koelkastje, vanavond samen met vrouwlief ervan snoepen. @Bildtstar, enorm bedankt, tof je in real life te ontmoeten :)>

Oh ja, het was behalve goed voor mijn maag ook goed voor mijn ego. Volgens Ronald ziet mn baardje er in het veel beter uit dan op de foto. Dat doet een mens goed:):)>
 

Bijlagen

  • IMG-20200414-WA0015.jpeg
    IMG-20200414-WA0015.jpeg
    718,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Banner image
Top