Beard balm

B

Baardmansje

Guest
Ben nu aan het twijfelen over de baardbalm. Ben zelf verzot op Proraso qua geur, de Wood & Spice, die ik nu als baardolie en hot oil beard treatment gebruik. Heerlijk...

Ben sowieso van plan ook de shampoo te bestellen van hetzelfde type geur.

Na het internet afgestruind te hebben heb ik echter alleen een vloeibare beard balm van ditzelfde merk en type geur gevonden. Ervaring mee? Werkt dit net zo goed als een vaste substantie of kan ik beter kiezen voor een vaste vorm? Welke raden jullie aan als alternatief als je dit niet prettig vond. Wil het vooral gebruik om het pluizige uit de baard te halen tijdens het laten groeien. Aangezien de geur van de proraso producten best heftig is, ben ik opzoek naar een vrij neutrale geur. Ik heb gelezen dat de Mr. Dutchman beardbalm/wax een fijne "bijna geurloze" wax is. Iemand tips of ervaring?

Het is niet zo gemakkelijk om een keuze te maken, en aangezien ik verwacht er lang mee te doen wil ik ook geen miskoop doen.

Bedankt alvast! :)
 

Texman

Koning Baard
Je kan beter kiezen voor een vaste vorm.
De baardbalsem van Proraso is meer een dikke baardolie ( te weinig hold) ook niet verkeerd als je dit juist prettig vind.
Ik denk trouwens dat dit voor mannen met dik stug baardhaar juist een heel fijn product is.
Of de baardbalsem van Mr. Dutchman iets voor jouw hangt erg af of de geur te combineren is met die van Proraso.
Wat je ook kan proberen is baardbalsem "the Woods" van Damn Good Soap.
https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardbalsem/damn-good-soap-beard-balm-the-woods.html?v=397
 
P

Pellie

Guest
Mr. Dutchman kickenbalsem heb ik ook. Heeft een goede hold en je baard glimt niet, vind ik persoonlijk wel prettig. Ook ik ben fan van Proraso (net nog 2x olie, 1x shampoo en een scrub besteld), de balsem ervan vind ik lekker spul, maar heeft geen hold. Idd net een dikke olie, maar ruikt wel lekker. Verder vind ik Superfurry beardcream prettig spul. Soort dikke boter die je makkelijk uitsmeert en geeft een goede hold.
 
B

Baardmansje

Guest
De keuze is gisteren dan eindelijk gemaakt... Na lang twijfelen, honderd keer verschillende websites bezocht te hebben om te vergelijken (iets dat helemaal niet gaat want ik ruik niks dan.. :)), eindelijk de bestelling geplaatst.
Super snelle levering door Mijnbaard.nl, top!

De Proraso Wood & spice baardshampoo stond sowieso al op mijn verlanglijstje. Snorrenwax toch ook maar toegevoegd, misschien dat ik dan weer comfortabel kan genieten van eten haha..

Wat betreft de baardbalsem, gekozen voor de DAMN GOOD SOAP COMPANY "The woods" op aanraden van @Texman . Omdat ik ook geïnteresseerd was naar een iet wat rustigere geur qua balsem heb ik de gratis sample uitgekozen: DAMN GOOD SOAP COMPANY "Original".
IMG_3812.jpg IMG_3813.jpg
Ik ga gelijk proberen en laat jullie wel weten wat ik ervan vind.
 
B

Baardmansje

Guest
Nou.. komt die dan... haha

Vanmiddag gelijk de baard balsem van DAMN GOOD SOAP COMPANY "The woods" in mijn baard gesmeerd. Normaal gezien staat er een uitleg hoe je het product moet gebruiken op mijnbaard.nl, maar dat was in dit geval niet zo goed geregeld. Na een paar keer aan Google gevraagd te hebben hoe het nou precies werkt, lukte het natuurlijk wel. Al denk ik wel dat ik volgende keer iets meer moet gebruiken. Ik merkte gelijk dat mijn baard iets steviger aanvoelde, maar niet té. Dit was fijn en het oogde ook goed, het leek alsof mijn baard voller was. De glans was prima, niet meer dan ik al had door de Proraso Beard old "Wood & Spice". De geur van de balsem is veel milder dan de Prorase beard oil "Wood & Spice" en zeker ook anders, maar niet storend. Het ruikt iets meer naar dennen/sparren, terwijl de Proraso iets kruidiger is qua geur.

Bewust had ik de snorrenwax van Proraso nog niet gebruikt. In plaats daarvan probeerde ik het euvel met de omlaag hangende haren eerst op te lossen met de beard balsem. Dit ging goed, tot ongeveer 1 uur na aanbrengen. Toen toch besloten ook de snorrenwax te proberen. Iets lastiger qua aanbrengen merkte ik. Het is een vrij stevige substantie die je uit het potje haalt. Die moet natuurlijk warm gewreven worden en dan eindig je als snel op je handpalm. Hier moet ik dus nog wat handigheid in gaan krijgen want met die handpalm over je snor, dat gaat niet lukken kan ik jullie vertellen :D. De snorrenwax moet volgende keer ook iets gulziger gebruikt worden want de hold was er wel, maar nog niet optimaal. Wel een raar gevoel moet ik zeggen, voor de eerste keer een gevoel van een soort "gel/wax" op die snorharen :). Het zag er ook prima uit, al zeg ik het zelf. De geur is milder dan de olie ,

Vanavond ook de shampoo gebruikt, hier keek ik eigenlijk nog het meest naar uit. Je wilt dat baardje toch ook weleens wassen, toch? Nou dat beviel eigenlijk ook prima. de geur is milder dan de olie van Proraso "Wood & Spice", dat eigenlijk best fijn onder de douche want een geur kan ook overweldigend worden. Het schuimt niet echt, daarom ben je geneigd teveel te gebruiken. Ik had zelf genoeg aan een half pompje, daarmee kon ik de baard goed in masseren, 2 minuutjes zijn werk laten doen, en weer uitgespoeld natuurlijik. Hierna de baard weer gevoed.

Nog wel enkele vragen aan de lezers...
-Hoeveel beard balsem gebruiken jullie ongeveer? Hoeveel is aan te raden?
-Hoeveel snorrenwax gebruiken jullie ongeveer?
-Gebruiken jullie een aparte kam/borstel voor vóór de olie/balsem en na? Ik merk zelf namelijk dat ik met de kam door de balsem ben gegaan en deze iet wat vettig aanvoelt.
 
P

Pellie

Guest
Ik gebruik een vingertopje balsem of 5-7 druppels olie, maar heb geen hele lange baard.
Snorrenwax gebruik ik niet.
Aparte kam ook niet. Gebruik een houten kam en/of een rolborstel voor en na olie of balsem. Ik heb verder ook geen rituelen, doe gewoon waar ik zin in heb en niet te moeilijk doen :)>
 
B

Baardmansje

Guest
Ik gebruik een vingertopje balsem of 5-7 druppels olie, maar heb geen hele lange baard.
Snorrenwax gebruik ik niet.
Aparte kam ook niet. Gebruik een houten kam en/of een rolborstel voor en na olie of balsem. Ik heb verder ook geen rituelen, doe gewoon waar ik zin in heb en niet te moeilijk doen :)>

Begrijp ik het goed dat je olie OF balm gebruikt?
 

Texman

Koning Baard
Ik gebruik een vingertopje balsem en 4 druppels baardolie.
De hoeveelheid is wel afhankelijk van de lengte van je baard.
Dus je moet ook een beetje proberen hoeveel je nodig hebt.
Ik gebruik geen snorrewax maar als ik mijn snor goed in model wil hebben gebruik ik Nivea Styling Cream.
Ik gebruik wel aparte borstels en kammen voor mijn baard. Voornamelijk van kunststof want de houten kammen zijn wat moeilijker schoon te krijgen.
 

zenn

Zware baard
Voor mij is het 6 druppels olie in combinatie met een 'doperwtje' balsem.
En gebruik zelf geen wax, dat trekkende vind 'k niet fijn aanvoelen.
Gebruik een borstel(wetbrush) voor de baard & kam voor de snor, als ze vettig zijn veeg 'k ze af.
(en soms nog de zwijnenhaarborstel, nog steeds prettig om te gebruiken)
 
Laatst bewerkt:
B

Baardmansje

Guest
Top! Bedankt mannen. Ging vandaag al wat beter met die snor, die is gewoon nog erg eigenwijs. hahaha

@Pellie Vind je Dior nou wel of niet lekker ruiken? Je hebt het er zooooo vaak over, ik raak in de war! :D
 
klein vraagje mag je baardbalsem ook gebruiken voor de snor of moet je effectief snorbalsem kopen ? want wil iets gaan doen met mijn snor ook
 
Banner image
Top