Barts baard

Wat te doen?

  • Wangen op laten groeien tot de snor.

    Votes: 4 100,0%
  • Wangen iets lager aanzetten aan de kaak.

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    4
Goedenavond heren,

Ik ben nieuw hier, zal me straks in een ander topic verder voorstellen. Ik ben nu al een poosje aan het sparen, en ben heel tevreden met het resultaat van de afgelopen maanden.

Maar in deze tijden waarin de barbier dicht is, en ik dus zelf de boel moet fatsoeneren hoop ik van jullie wat bruikbare feedback te ontvangen.

Ik heb zojuist mijn baard weer bijgewerkt, maar weet niet wat ik met de wangen aanmoet. Ik heb namelijk best een 'dikke kop', en boven de lijn die ik nu heb geschoren is mijn baardgroei niet megadik. Tot vandaag droeg ik een redelijk grote snor, maar die heb ik bijgewerkt omdat hij echt te fors werd in vergelijking met de rest van de baard.

Mijn vraag aan jullie is: moet ik de wangen nog lager (en hoekiger) aanzetten, of juist de vlassige haartjes iets dikker laten worden? Ik vind het zo'n blote billengezicht, nu de snor veel kleiner is!
 

Bijlagen

  • 20200506_210112.jpg
    20200506_210112.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 94
  • 20200506_210326.jpg
    20200506_210326.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 90

LeonE

Baard
Goedenavond heren,

Ik ben nieuw hier, zal me straks in een ander topic verder voorstellen. Ik ben nu al een poosje aan het sparen, en ben heel tevreden met het resultaat van de afgelopen maanden.

Maar in deze tijden waarin de barbier dicht is, en ik dus zelf de boel moet fatsoeneren hoop ik van jullie wat bruikbare feedback te ontvangen.

Ik heb zojuist mijn baard weer bijgewerkt, maar weet niet wat ik met de wangen aanmoet. Ik heb namelijk best een 'dikke kop', en boven de lijn die ik nu heb geschoren is mijn baardgroei niet megadik. Tot vandaag droeg ik een redelijk grote snor, maar die heb ik bijgewerkt omdat hij echt te fors werd in vergelijking met de rest van de baard.

Mijn vraag aan jullie is: moet ik de wangen nog lager (en hoekiger) aanzetten, of juist de vlassige haartjes iets dikker laten worden? Ik vind het zo'n blote billengezicht, nu de snor veel kleiner is!
Ik ben het met je eens. Ik denk dat een vollere snor wat meer in verhouding is.
 
Ik kan er ook niet vanaf blijven van die snor :mad: Vanaf ik een langere baard heb laat ik hem uitgroeien, tot dan knip ik de punten af :) wel een mooie bos op je kin hé, wauw! (Y)

Dankje! De snor werd echt te wild, en ik liep al dagen rond met het idee om er wat af te snoeien... Ook omdat mijn snor de neiging heeft om opzij te groeien, en echt te wild werd. (Zie foto, 2 dagen voor bijwerken gemaakt)

Helaas in alle ijver veel te veel weggehaald! Wel bedankt voor de feedback dmv de poll, even geduld en het wordt weer wat!
 

Bijlagen

  • 20200502_154219.jpg
    20200502_154219.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 50

Texman

Koning Baard
Je hebt inderdaad net iets te veel van je snor weggehaald. Op zich is dat niet erg want het groeit weer snel aan.
Als je weer gaat trimmen of knippen doe dat dan steeds in hele klein stapjes dan hou je controle over het effect en gaat het niet zo snel fout.
De vorm van je baard is prima en past goed bij de vorm van je hoofd. Ik zou de wanglijn wat hoger proberen te krijgen maar de wangen op zich korter houden dan het front van je baard. M.a.w. laat de zijkanten van je baard niet te lang uitgroeien. Tenzij je een echt lange baard wil hebben.
 
Je hebt inderdaad net iets te veel van je snor weggehaald. Op zich is dat niet erg want het groeit weer snel aan.
Als je weer gaat trimmen of knippen doe dat dan steeds in hele klein stapjes dan hou je controle over het effect en gaat het niet zo snel fout.
De vorm van je baard is prima en past goed bij de vorm van je hoofd. Ik zou de wanglijn wat hoger proberen te krijgen maar de wangen op zich korter houden dan het front van je baard. M.a.w. laat de zijkanten van je baard niet te lang uitgroeien. Tenzij je een echt lange baard wil hebben.

Thanks! De kapper die de laatste 2 keer aan mijn baard mocht zitten haalde helaas een heel stuk van de wangen/kaak weg... Ik probeer zelf alleen het hoge deel van de wangen eens in de zoveel weken bij te werken, omdat ik anders een heel breed gezicht krijg. Aan de kaak wil ik juist lengte opbouwen. Het is dus de bedoeling om de baard nog een stuk langer/voller te laten groeien! En als het echt iets voorstelt, ga ik eens goed nadenken wat ik met de snor wil
 

Texman

Koning Baard
Thanks! De kapper die de laatste 2 keer aan mijn baard mocht zitten haalde helaas een heel stuk van de wangen/kaak weg... Ik probeer zelf alleen het hoge deel van de wangen eens in de zoveel weken bij te werken, omdat ik anders een heel breed gezicht krijg. Aan de kaak wil ik juist lengte opbouwen. Het is dus de bedoeling om de baard nog een stuk langer/voller te laten groeien! En als het echt iets voorstelt, ga ik eens goed nadenken wat ik met de snor wil
Ja dat is zonder meer aan te raden omdat als je een bepaald model in je baard wil laten zetten door de barbier er een zekere overlengte nodig is.
Zonder die overlengte moet de barbier weer zoveel weg halen dat je een korte baard overhoud en dat is nu precies niet de bedoeling als je en mooie volle baard wil.
Wat je snor betreft laat deze om te beginnen gewoon overlopen in je baard en als dat bevalt kan je gaan voor een wat grotere snor.
Boven alles als je naar de barbier gaat zeg dan heel goed wat je wil. Neem desnoods een voorbeeld foto mee van wat je zelf mooi vind. En nog belangrijker zeg vooral wat je niet wil. Een goede barbier zal dat respecteren en eerst met je overleggen wat de beste optie is om te komen tot een optimaal resultaat.
 
Naar de barbier gaan is toch een beetje een ding... Klinkt misschien stom, maar kennen jullie mensen die niet naar de tandarts durven omdat hun vader/moeder daar bang voor was? Zo'n soort gevoel heb ik bij de kapper/barbier. Angst is niet het goede woord, maar ik voel me heel onprettig bij praatjes over het weer of de vraag: 'ben je lekker vrij vandaag?' (Ik antwoordde eens: 'nee, ik kom hier in mijn lunchpauze, dus schiet maar even op')

Had in mijn vorige woonplaats een fijne kapsalon waar ik terecht kon zonder afspraak, een bakje koffie klaar stond, en ik een vaste kapper had met wie ik ten minste normale gesprekken kon voeren...

De laatste keer dat ik een barbier bezocht, was in een pop-upshop in een kledingwinkel, haha! Dat was ten minste een omgeving waar ik me minder ongemakkelijk voelde
 
Banner image
Top