Baardwax

Dylan

Baard
Na enkele dagen rondgeneusd te hebben op het forum, tig topics gelezen te hebben ben ik er nog niet uit en wordt ik overal ook nog niet echt wijzer van. Daarnaast zijn sommige onderwerpen zelfs uit 2014, deze meningen zijn inmiddels zwaar gedateerd zou je denken.

Wat ik zoek is een goede wax die de eigenwijze haartjes in bedwang houdt als het nodig is. Voor tijdens zo'n belangrijke vergadering oid dat het net ff wat strakker moet. Iemand ervaring met een goede wax met een goede hold? Maar welke niet gelijk extreem vet is?

Op mijnbaard.nl ook niet echt veel reviews waar ik duidelijk van wordt. Extra grit van HA schijnt goed te werken, maar de grit is een minpunt. Vooral als je zoals ik hoofdzakelijk achter een toetsenbord zit.
Heb zelf de Heavy Duty beard balm, Maar die doet t net niet met die stugge haartjes. Daarnaast komt deze week de balsem van GBS binnen, maar daar verwacht ik ook geen goeie hold voor die stugge haartjes van.

Wie helpt me uit de brand met die gouden tip? Zelf wat in elkaar brouwen wil ik nog ff uitstellen, tot ik overal net wat meer ervaring mee heb. Al jaartje of 6 een baard(je), maar pas sinds een 3/4 jaar op de hoogte van alle verzorging eromheen. Sindsdien kon hij ook al een stuk(je) langer dan voorheen:)>.

Behaarde groet,

Dylan
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Wat ik sinds kort regelmatig doe is als ik op "sjiek" moet....
De baard na het douche inwrijven met de betreffende olie..
Deze in laten trekken, en vervolgens de balm er over...
maar dan komt de extra... Ik fohn hem dan uit met een borstel..
De balm wordt hierdoor zachter en makkelijker te stylen in de baard..
Echte krullen die je dan kwijt wil ben je dan ook kwijt.. even met de hand na stylen.. en voila!
Is ook voor de snor.. die doe ik dan meestal meteen mee....
 

Texman

Koning Baard
Ha @Dylan ,
Bij mij hoeft het niet alle dagen super netjes te zitten. Maar als dat wel moet doe ik het volgende:
Wassen met baardshampoo of spoelen met lauw-warmwater.
Baard handdoekdroog maken en daarna de groomingtonic aanbrengen die @Cowboy aanbeveelt.
Ik gebruik dit ook al een tijdje en vindt het erg goed spul.(Y)
Ik föhn dan mijn baard altijd in model met kam en rolborstel.
Laat de baard even afkoelen en kam deze dan verder in model
Je kan dit ook proberen met balm zoals @Lucky beschrijft dat doe ik ook heel vaak.
Als dit nog niet voldoende is kan je je baard nog afwerken met wax.
Ik gebruik de producten van Beardbrand, Honest Amish en de Tonic van Reuzel.
Als baardshampoo gebruik ik Dr. Bronner Magic Pepermintsoap waar ik altijd een paar druppels rozemarijn essentiële olie aan toevoeg.
Dat laatste is om de bloedsomloop in de huid onder je baard te stimuleren.
Helaas kan je uitstekende en springerige haartjes niet altijd voorkomen. Bij een korte baard is het altijd lastig maar bij een langere baard wordt het probleem wat minder. Wil je uitsluitend een korte baard dan kan je met een klein schaartje deze haren iets inkorten. Als je daarentegen een lange baard wilt zou ik dat niet aanbevelen en pas gaan doen als je baard de voor jouw gewenste lengte heeft bereikt.
Succes en hou vol.
Texman :)>
 

Dylan

Baard
Bedankt voor de tip mannen! Had hier nog niet van gehoord of iets over gelezen. Na het product bekeken te hebben lijkt het ook meer een gewoon haar product.

Het hele gestyle met de fohn heb ik persoonlijk geen tijd/zin in, geen ochtend mens dus vaak snel klaarmaken sochtends. Waarvan het grootste deel al snel in de baard zit. Tevens om 6uur met de fohn spelen wordt niet in liefde afgenomen door de rest van het huishouden gok ik haha.
Maar wat ik zo lees van @Cowboy kan het ook gewoon met aanbrengen op een handdoek droge baard, dus dat moet lukken! Ik ga het bestellen en eens proberen, het product is goed betaalbaar.

Baardlengte zit inmiddels rond de 3cm, na het circa 1.5 week geleden nog getrimd te hebben op circa 2. Vooral de haren onder de kin werden altijd eigenwijs en gingen naar voren staan als ik het plat wou hebben. Maar nu ik het iets op kam (gebruikte tot 1 week geleden eigenlijk alleen een borstel)van achter dan wordt het een geheel en lijkt het al een stuk beter, doorzetten moet nu dus ook lukken. Daarna een keer in vorm laten brengen door een barbier.

Een goeie baardshampoo/conditioner moet ook nog, misschien dat ik die dr. Bronner ook wel ff mee bestel. Welke wax gebruik je als het echt niet werkt dan @Texman ? Ben wel benieuwd eigenlijk. Beardbrand ken ik niet en heb ik volgens mij ook weinig over gelezen op dit forum. Zal me er eens in verdiepen!
 

Texman

Koning Baard
Ha @Dylan ,
Zelf gebruik ik geen wax omdat ik doorgaans niet prettig vindt om te verwerken.
Wellicht dat anderen je hiermee kunnen helpen.
Dr. Bronner is geen shampoo maar vloerbare zuivere zeep (puur natuur en geen chemische rommel) de variant met pepermunt is heerlijk verkoelend en ideaal voor mannen die erg last hebben van jeuk. Ga je het kopen neem dan eerst een klein flesje.
Ik koop het altijd bij https://www.biggreensmile.nl/produc...eep-59ml/drbpep59ml.aspx?productid=drbpep59ml
Hier vind je ook alle informatie.
Succes Texman:)>
 

Dylan

Baard
@Texman ahh oké, vandaar. Ik zat al te zoeken naar de zeep maar kon hem niet vinden, bedankt voor de link. Toevallig ook ergens in een winkel te koop? Zonde om gelijk die 6eu verzendkosten te betalen voor een product van 5 euro natuurlijk.
 

Texman

Koning Baard
Ja, het is tegenwoordig ook te koop bij Holland & Barrett (voorheen De Tuinen).
De verzendkosten zijn inderdaad duur daarom koop ik altijd een grote fles van bijna een liter.
Je doet er erg lang mee want je heb er maar weining van nodig. Daarom is het eigenlijk ook weer goedkoop.
 

Dylan

Baard
Ahh kijk, ideaal. Dan ga k voor het proberen eerst eens langs H&B. Mocht het bevallen dan kan ik altijd nog bestellen die keer erna.
 

Texman

Koning Baard
Bij H&B hebben ze ook een webshop maar die rekenen ook behoorlijk hoge verzendkosten.
 

istawa

Zware baard
Hmmmm sta iedere dag tussen 03.00 en 04.00 op maar begin de dag altijd met een douche was mijn baard föhn hem droog wat Magic van Iwan (superfurry) erin borstel er door en al met al na opstaan 3 kwartier later met koffie in de auto. Nou scheelt het wel hoe langer de baard des te minder uitstekende eigenwijze haartjes.
Succes ik hoop dat je iets vind wat voor jou werkt. En dan gewoon genieten van de baard
Beard on

it aint over until the fat lady sings
 

Dylan

Baard
@istawa haha mooie tijden:( maar 3 kwartier voordat je in de auto zit, dan denk ik altijd dat is een half uur extra slaap;) tegenwoordig 20min extra sinds k wat met mn baard doe:D

@Texman nou de zeep is binnen, vanmiddag ff langs holland & barrett gereden(Y) alleen de rozemarijn olie vergeten, stom. Wel ff wat andere oliën mee genomen om zelf te knutselen, aangezien ik er nu toch was en er een aanbieding was:)
En wat bijenwas, ik bedacht me dat als ik iets bijenwas aan mn huidige balsem toevoeg, hier misschien wat meer hold geeft. Maar eens ff een keer proberen.:)>
 

Bijlagen

  • 20181107_195835.jpg
    20181107_195835.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 39

Dylan

Baard
Haha we gaan het allemaal proberen. Morgen nog maar eens langs H&B, rozemarijn halen en wat andere geurtjes voor de eigen brouwsels.

Om ff op de zaken vooruit te lopen, hoeveel druppels rozemarijn voeg jij toe aan je zeep? Dan kan ik dat gelijk doen morgen :).
Alleen nog ff de reuzel grooming tonic bestellen deze week.
 

Texman

Koning Baard
Van de zeep doe je een kleine hoeveelheid in de palm van je hand. Je hebt er maar weinig van nodig.
Van de rozemarijnolie voeg max 2 druppels aan de zeep en masseer het dan door je baard.
Laat het geheel even intrekken en spoel het dan uit. De pepermunt geur is heel sterk en je ruikt het ook behoorlijk.
De geur is snel weg maar het verkoelende en kalmerende effect blijft een tijdje aanhouden.
Bij Chi schrijven ze erover dat pepermunt verfrist, verkwikt en meer energie geeft.
Daarnaast verheldert het de geest en helpt om vrijer te ademen.
Er valt veel meer te doen met essentiële olie dan alleen maar het creëren van een lekkere geurtje.
Als je dat leuk vind moet je je eens gaan verdiepen in aromatherapie. Bij Chi vind je hierover heel veel informatie.
Aromatherapie kan je ook inzetten door geuren met een bepaald doel te gebruiken in de baardolie.
Wat wel van belang is dat de olie van een heel goede en zuivere 100% natuurlijke kwaliteit is anders werkt het niet.
Ik koop altijd mijn spullen bij Chi die zijn niet te duur en hebben een goede kwaliteit.
https://www.chi.nl
 

Dylan

Baard
Super bedankt!
Vanochtend dus zonder de rozemarijn gedaan, en inderdaad, de pepermunt valt goed te ruiken:eek:
Heb er gelijk mijn baard en hoofdhaar mee gewassen. Valt me op dat het niet zo zacht wordt als een simpele conditioner en shampoo, echter merkte ik wel dat de haren na het douchen een stuk minder stug waren dan met shampoo en conditioner. Normaal was mijn haar aardig piekerig na het wassen van mijn baard, ondanks de conditioner.
Het verfrissende effect bleef ff hangen en was inderdaad wel lekker. Heb alleen wel het idee dat hij de geur van de baardolie ene beetje beïnvloed, maar dat komt misschien omdat daar maar 5-10 minuten tussen zit:rolleyes:. Zo ff opnieuw wat olie erin, dan komt de geur beter tot zijn recht denk ik.

Betreft de aroma therapie, die laat ik voor nu nog ff achterwege, wellicht dat het me over en tijdje wat meer interesseert als de baard onder controle is:):)>. En heb nog wat jaartjes te gaan met mijn 24 jaar.

Gr!
 

Texman

Koning Baard
Ha Dylan,
Leuk dat de zeep bevalt want het is echt een wereld product.
En wat de aroma therapie betreft heb je gelijk dat kan altijd nog.
En gezien je leeftijd kan ik mij goed voorstellen dat er hele andere dingen in het leven zijn die nu voor jouw belangrijk zijn.
Geniet ervan en ga zo door.
Texman :)>
 

Dylan

Baard
@Texman Bedankt nog voor je reactie!

Ik heb zojuist de grooming tonic besteld @Cowboy @Texman !
Samen met wat meer producten van Reuzel haha. Zag een movember kit staan op mijnbaard.nl, maar die was uitverkocht...
ff verder zoeken en kwam een site tegen, salontopper.nl, waar ze hem nog wel hadden. Scheelde een paar cent! Waar ik bij mijn baard een losse beardbalm, beardfoam en grooming tonic heb, heb ik bij salontopper een kit met die beardbalm en beard foam, een shaving cream(gebruik ik nooit eigenlijk, maarja zit bij de kit in) en een toilet tas, met daar los bij grooming tonic en daily conditioner. Welke ik toevoegde voor de gratis verzending. Maar alsnog wat goedkoper uit, en aan huis bezorgd, scheelt toch weer, aangezien ik vaak na 6en thuis ben en de ophaalpunten dan gesloten zijn :). Ben benieuwd naar de producten. Beetje besmet met het baardverzorging virus op het moment denk ik. :)>:)>

De dr. bronner zeep bevalt ook nog steeds, heb het idee dat hij mijn baard goed voedt, alhoewel ik wel aan de geur moet blijven wennen haha. Wellicht een ander geurtje de volgende keer. Maar nogmaals bedankt voor de tip!

Gr!
 
Banner image
Top