Baardverzorging voor eerste baard

Macamba

Stoppelbaard
Tweede kerstdag was ik het echt zat. Al die tijd kwijt aan scheren... Ik lied mijn baard staan. Afgelopen vrijdag heb/mocht ik hem eindelijk laten fatsoeneren door een barbier. Nu moet ik, met de trainingswieltjes aan de zijkant, het zelf gaan onderhouden. Ondertussen heb ik mezelf een Remington MB6850 gekocht, de nodige verzorgingsproducten (van Mr Bear Family), en borstel, kam(men) en schaar gekocht. Een straight razorblade had ik al.

Nu komt het, hoe ga ik de baard verzorgen dat de haren er niet vandoor gaan? En hoe vaak?

Ik had bedacht zo'n twee keer per week de randjes bij te werken met mijn oude scheermes. Is er iets voor baarden waar je niet met een dot scheerschuim aan de gang hoeft te gaan, maar bijvoorbeeld met een stik de huid gladder kunt maken? Ga ik een keer per week met de Remmington aan de gang? Hoe? En wat doe ik met de haren die eruit steken als ik met baardolie, -balm en kam bezig geweest ben? Knip ik die weg, of moet ik die niet zien?

Dus als jullie wat wijsheid aan mij kwijt willen, liefst ook met webpagina's waar een en ander verduidelijkt wordt, hou ik me aanbevolen.

(En dit is mijn eerste post).
 

Ronnie

Baard
Welkom! Op wat voor een soort baard hoop je? Zelf trim ik de zijkanten 1x per 2 weken zodat ik geen bolle kop krijg. Een beetje zoals in het filmpje
Lijntjes doe ik 1 of 2x per week. Ligt een beetje eraan hoe verzorgd de baard er dient uit te zien. Zou zelf niet alle haren afknippen die uitsteken. Kortere haren hebben de neiging om uit te steken, langere gaan makkelijker liggen met kammen.Over baardverzorging In het algemeen is er genoeg te vinden in de verschillende topics, kun je zelf zoeken. Maar zoals al gezegd, een foto helpt veel.
 
Banner image
Top