Baardvergrijzing

rdanklof

Stoppelbaard
Baardbroeders!

Met leeftijd komt wijsheid, en zo dienen ook de eerste grijze haren zich ook geleidelijk aan. Eerlijk gezegd kan het mij niet snel genoeg gaan, ik heb er totaal geen problemen mee om grijs te worden en mijn vriendin al helemaal niet.

Nu verschijnt er af en toe een grijze haar in d'n baard, en de verleiding is dan groot om deze er direct uit te trekken. Maar dan komt het nooit goed natuurlijk ;-)

Wat is jullie ervaring? En voor de mannen die al zijn bedeeld met een mooie grijze baard waar begon de vergrijzing, en ging dit wel mooi geleidelijk?
 

Laurent1965

Zware baard
Van mijzelf ben ik altijd heel donkerbruin geweest (qua haar dan...:p), mede vanwege zuidelijke "roots".
Rond mijn 23e-30e jaar donkere baard erbij.
Altijd gezegd, vanaf mijn 50e komt de baard weer in al zijn glorie terug.
Zo gezegd zo gedaan, alleen bleken bij het weer laten groeien er hele -witgrijze- plekken in te zitten, mijn hoofdhaar deed ik toen al langer scheren, vanwege dunne boel
Ik had wel nog steeds een donkere snor, type walrus.
Ben begonnen met bijkleuren (..), voor sommigen een soort van taboe, voor mij totaal niet, c'est moi, c'est ça !!
Gebruik Just for men baard, lichte kleur is al donker genoeg, kort laten zitten, snel uitspoelen!
Ik heb nu een egalere iets lichtere look, maar zeker geen mat gekleurd geheel, vind het prima zo.
Maar nogmaals, is ieders persoonlijke smaak.

Als ik zo een mooie peper en zoutlook zou hebben zou ik dit absoluut niet doen, over een enkele grijze haar zou ik mij persoonlijk totaal niet druk hebben gemaakt, integendeel, maar helaas....o_O
 
Laatst bewerkt:

Hartenheer

Zware baard
Ik ben niet grijs, :D maar as blond tot gedeeltes spier wit.

Bij mij begon het natuurlijk ook met een enkele grijze haar.
Nu mijn baard volledig asblond :p vind ik het alleen maar prachtig.

Lijkt wel of je van gajes naar respectvol veranderd ben.
Men reageert geheel anders.
Een nadeel, ze schatten je veel ouder. Een voordeel je krijgt overal een stoel aangeboden :D
 

Texman

Koning Baard
Toen ik ongeveer 35 jaar oud was begon mijn haar grijs te worden . Eerst een enkele haar maar geleidelijk aan werd alles grijs.
In het begin heb ik nog wel eens een kleurspoeling gebruikt om de grijze haren te camoufleren maar omdat de grijze haren weer snel terug waren ben ik daar mee gestopt. Het feit dat ik kaal ben en ook grijs zijn voor mij nooit een probleem geweest. Ik werd er natuurlijk wel eens mee geplaagd. Vond ik ook niet erg want soms was het echt lachen. Zoals mijn kapper die zie dat een baard mijn oud maakte en mijn leeftijd 5 jaar jonger inschatte.:D
De laatste jaren wordt mijn haar steeds lichter van grijstint. En voor mijn beleving gaat het er ook steeds beter uit zien.:cool:
 

Yainderidoo

Zware baard
Niemand is het zelfde...dus voor iedereen komt grijs anders. Ik zit er totaal niet mee en het is zoals het is. (nu dus helemaal grijs!)
Wat ook heel goed werkt is veel zorgen!:confused: Maar die gun ik je niet. ;) Wees tevreden met wat komt en hoe het komt....of zoals Laurent zegt...."bijkleuren".:eek:
 
Ik ben ook aardig grijs en heb of ben gezegend dat alles mooi gelijk gaat. De zijkanten grijs en midden donkerder. Grijs begon bij mij rond 45e en is prima geen probleem mee. Let wel op dat een grijze bos wat stugger is dan de gewone haar. Overigens groeien grijze haren veel sneller. Gewoon laten zitten en mocht je er aan storen net die ene TIP gebruik dan mascara van je vrouw valt niet op en die ene blijft zitten
Succes.
Gr Mark

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
 

Johannes

Stoppelbaard
Baardbroeders!

Met leeftijd komt wijsheid, en zo dienen ook de eerste grijze haren zich ook geleidelijk aan. Eerlijk gezegd kan het mij niet snel genoeg gaan, ik heb er totaal geen problemen mee om grijs te worden en mijn vriendin al helemaal niet.

Nu verschijnt er af en toe een grijze haar in d'n baard, en de verleiding is dan groot om deze er direct uit te trekken. Maar dan komt het nooit goed natuurlijk ;-)

Wat is jullie ervaring? En voor de mannen die al zijn bedeeld met een mooie grijze baard waar begon de vergrijzing, en ging dit wel mooi geleidelijk?
Laat deze grijze duif maar eens reageren,Ik ben nu 69 en mijn baard is geheel grijs is en dat is wel eens anders geweest.
Toen een jaar of tien geleden een poging ondernam een baard te kweken was het geen succes wat kleur betreft,blond/zwart en grijze haren kwamen te voorschijn voor mij reden om deze weer te verwijderen.Grijs maakt je zo oud zeggen ze nu in mijn omgeving,nou het zal mij een zorg zijn,ik ben trots op mijn grijze baard.

Groetjes,

Jan
 

Laurent1965

Zware baard
Nieuwtje, deze week besloten om niet meer bij te kleuren, althans eens kijken hoe het gaat worden zonder.
Weet nog niet hoe grijs (wit) het word, maar eigenlijk wil ik ook wel eens gaan voor grijs.
Voorlopig aan de uitgroei dus, scheelt dat ik gauw 3 weken weg ben ivm vakantie, komt het toch niet zo nauw qua looks...;)
In het zuiden van Spanje gaat het ook nog sneller ivm het klimaat.
Wil mijn baard niet kort knippen hiervoor, hoewel die Just for men troep heel hardnekkig is en niet uit te wassen.
Hou jullie op de hoogte.o_O
 

Laurent1965

Zware baard
Ha,ha, meteen mijn vakantiegeld maar overgemaakt, is anders toch zo op.....;)

Ps, besluit heb ik gemaakt mede omdat ik door dit forum kritischer naar mijn baard ben gaan kijken, is veel meer dan alleen maar gezichtsbeharing! Moet je koesteren!!
Vraag mij trouwens af wat niet meer kleuren betekend voor de conditie, glans etc van mijn baard. Ben benieuwd.
Zal snel een foto plaatsen, maar weet nog niet precies hoe het moet, ben bang dat hij weer op de kop staat of zo.:eek:
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Nieuwtje, deze week besloten om niet meer bij te kleuren, althans eens kijken hoe het gaat worden zonder.
Weet nog niet hoe grijs (wit) het word, maar eigenlijk wil ik ook wel eens gaan voor grijs.
Voorlopig aan de uitgroei dus, scheelt dat ik gauw 3 weken weg ben ivm vakantie, komt het toch niet zo nauw qua looks...;)
In het zuiden van Spanje gaat het ook nog sneller ivm het klimaat.
Wil mijn baard niet kort knippen hiervoor, hoewel die Just for men troep heel hardnekkig is en niet uit te wassen.
Hou jullie op de hoogte.o_O
Ha @Laurent1965 ,
Dat wordt een klein baardreisje naar de grijze baard.
Ook ik heb een heel korte tijd mijn baard en mijn haar gekleurd.:confused:
Omdat het niet naar mijn zin was en het steeds opnieuw gedaan moest worden ben ik ermee gestopt.
Heeft wel een tijd geduurd voordat ik egaal grijs was. Als je in de zomer veel in de zon bent dan wordt je baard veel witter en je kop bruiner.
Het contrast is ook heel apart. Het valt veel meer op dat je een zonvakantie hebt gehad. Gecombineerd met de juiste kleding ga je er uitzien als een filmster.;)
Groet Texman:)>
 

Laurent1965

Zware baard
Ha @Laurent1965 ,
Dat wordt een klein baardreisje naar de grijze baard.
Ook ik heb een heel korte tijd mijn baard en mijn haar gekleurd.:confused:
Omdat het niet naar mijn zin was en het steeds opnieuw gedaan moest worden ben ik ermee gestopt.
Heeft wel een tijd geduurd voordat ik egaal grijs was. Als je in de zomer veel in de zon bent dan wordt je baard veel witter en je kop bruiner.
Het contrast is ook heel apart. Het valt veel meer op dat je een zonvakantie hebt gehad. Gecombineerd met de juiste kleding ga je er uitzien als een filmster.;)
Groet Texman:)>
Dank je wel!
Ben benieuwd, het is inderdaad veel gedoe, snel uitgroei en steeds weer die troep in je baard.
Buiten ben ik heel veel, ben ook snel bruin.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groet, Laurent.
 

Yainderidoo

Zware baard
Ha,ha, meteen mijn vakantiegeld maar overgemaakt, is anders toch zo op.....;)

Ps, besluit heb ik gemaakt mede omdat ik door dit forum kritischer naar mijn baard ben gaan kijken, is veel meer dan alleen maar gezichtsbeharing! Moet je koesteren!!
Vraag mij trouwens af wat niet meer kleuren betekend voor de conditie, glans etc van mijn baard. Ben benieuwd.
Zal snel een foto plaatsen, maar weet nog niet precies hoe het moet, ben bang dat hij weer op de kop staat of zo.:eek:
Onze penningmeester past er vast goed op!:eek::D:D:D

greedy_businessman_standing_in_money_110315-191859-5570421.jpg

Ik ben heel benieuwd om je te zien met een grijs wordende Baard. Zei @Texman niet iets over een filmster?
 

Macx

Baardaap
Ha @Laurent1965 ,
Dat wordt een klein baardreisje naar de grijze baard.
Ook ik heb een heel korte tijd mijn baard en mijn haar gekleurd.:confused:
Omdat het niet naar mijn zin was en het steeds opnieuw gedaan moest worden ben ik ermee gestopt.
Heeft wel een tijd geduurd voordat ik egaal grijs was. Als je in de zomer veel in de zon bent dan wordt je baard veel witter en je kop bruiner.
Het contrast is ook heel apart. Het valt veel meer op dat je een zonvakantie hebt gehad. Gecombineerd met de juiste kleding ga je er uitzien als een filmster.;)
Groet Texman:)>

Dat klopt helemaal wat je daar zegt! Zeker als je netjes modern gekleed gaat dan ziet het er zeer goed uit en val je gewoon op. tenminste dat heb ik al meegemaakt en dan nog wel zonder baard.
[DOUBLEPOST=1641510400][/DOUBLEPOST]
Ha @Laurent1965 ,
Dat wordt een klein baardreisje naar de grijze baard.
Ook ik heb een heel korte tijd mijn baard en mijn haar gekleurd.:confused:
Omdat het niet naar mijn zin was en het steeds opnieuw gedaan moest worden ben ik ermee gestopt.
Heeft wel een tijd geduurd voordat ik egaal grijs was. Als je in de zomer veel in de zon bent dan wordt je baard veel witter en je kop bruiner.
Het contrast is ook heel apart. Het valt veel meer op dat je een zonvakantie hebt gehad. Gecombineerd met de juiste kleding ga je er uitzien als een filmster.;)
Groet Texman:)>
Dat klopt helemaal wat je daar zegt Texman! Zeker als je netjes modern gekleed gaat dan ziet het er zeer goed uit en val je gewoon op. tenminste dat heb ik al meegemaakt en dan nog wel zonder baard.
 
Banner image
Top