Baardshampoo

Her en der lees ik van baardmannen all over the interwebs dat ze reguliere Andrelon / Garnier 2 in 1 Shampoos of Conditioners gebruiken. En heel soms wagen wij mannen ons aan de Keratine achtige trend die bij de vrouwenharen heersen.

Maar wat me opvalt is ondanks dat er de nodige producten zijn, er eigenlijk niemand gebruikt maakt van een baardshampoo. Nou ben ik er zelf ook principieel op tegen om me helemaal gek te laten maken door de angst dat reguliere producten negatief zijn voor je baard, echter heb ik al redelijk 'kroes' haar op 'm'n kin', en wil ik deze drogere piekerigheid niet verder aanjagen.

Thuis 'leen' ik een conditioner, maar na het sporten blus ik de baard wat af met een reguliere 2 in 1 body wash.

Mijn vraag aan jullie is of jullie per definitie negatieve ervaringen hebben met reguliere producten, of juist overwegend positieve ervaringen hebben met reguliere of baardspecifieke producten.
 

Almer

Baard
Nou ja de verpakkingen zijn niet zo handzaam als een fles 2 in 1. DGS heeft een brok zeep wat nogal niet te verplaatsen is en hele rare sporen achter laat als het nat is wat er werkelijk vies uit ziet.

De oak heeft een dispenser en komt in een kartonnen verpakking dus in mijn ogen ook niet echt geschikt om mee om te lopen.

Hierna ben ik er mee opgehouden, honest amish heeft ook een brok zeep dusja...waag ik me na de DGS ook niet meer aan eigenlijk.

Het is leuk en aardig maar het product mist finesse. Past niet in mijn wereld met reizen en verblijven op andere locatie's en ik denk dat het in de hedendaagse maatschappij nou eenmaal voor meerderen geldt.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Er zijn er hier wel een paar die vrijwel exclusief reguliere producten gebruiken (maximum dacht ik ???) en anderen een combinatie van allerlei producten.

Ik gebruik baardzeep van Mr Bear Family maar ook een vastere variant van DGSC en ook iets dat de vrouw des huizes mee brengt als ze weer eens naar de "lush" geweest is ;)

Bevallen allemaal op hun manier prima hoor ;)
 

zenn

Zware baard
Misschien is dit de uitgesproken kans om een handzame verpakking op de markt te brengen...
Meneer van @Baardforum Admin!? :rolleyes:

Zelf heb 'k ook zown blok zeep, maar word wel rommelig na een tijdje.
Misschien maar's proberen om hem van vast naar vloeibaar te maken.o_O

 
Laatst bewerkt:

GuBre

Baard
Ik heb een vloeibare baardzeep ontvangen in mijn pakket op zaterdag, en gebruik deze ook.
Werkt prima!
Persoonlijk begin ik liever niet aan een blok zeep, puur omdat ik het gebruiksgemak een stuk minder vind.
 

Lennchu

Baard
Ik heb hiervoor altijd Billy Jealousy gebruikt. Best makkelijke verpakking alleen link omdat je snel teveel pakt. Heb nu thuis een dispenser van Oak, bevalt me prima! Echter ik reis natuurlijk niet veel.. Dan word het al snel makkelijker he.
 

Jeepie

Baard
Ik gebruikte het brok zeep van DGSC maar wat almer al zegt, die laat echt schijtvlekken achter overmaak waar die gelegen heeft! Tot ergernis van et vrouwtje aan toe. Die zeep gebruikte ik samen met een fles conditioner.

Die conditioner gebruik ik nog steeds 1 a 2 keer in de week maar na een tip van Arjay pak ik nu de anderen 2 in 1. Werkt ook prima en did fles laat geen zooi achter. Tenzij je de dop open doet en em door de huiskamer slingert uiteraard.......
 

Baardforum Admin

Administrator
Misschien is dit de uitgesproken kans om een handzame verpakking op de markt te brengen...
Meneer van @Baardforum Admin!? :rolleyes:

Zelf heb 'k ook zown blok zeep, maar word wel rommelig na een tijdje.
Misschien maar's proberen om hem van vast naar vloeibaar te maken.o_O

Bedoel je een handzame verpakking voor een blok zeep of vloeibare zeep?

De vloeibare baardzeep van MijnBaard is gemaakt van puur natuurlijke ingredienten (je wilt niet weten wat er in je andrelon shampoo e.d. zit (sulfaten en sh*t)). Deze werkt geweldig. Een blok zeep vind ik zelf ook heel prettig werken, je moet 'm alleen niet laten vallen als je met meerdere mannen onder de douche staat ;)
 

Ronster

Baard
Bedoel je een handzame verpakking voor een blok zeep of vloeibare zeep?

De vloeibare baardzeep van MijnBaard is gemaakt van puur natuurlijke ingredienten (je wilt niet weten wat er in je andrelon shampoo e.d. zit (sulfaten en sh*t)). Deze werkt geweldig. Een blok zeep vind ik zelf ook heel prettig werken, je moet 'm alleen niet laten vallen als je met meerdere mannen onder de douche staat ;)
Ik heb wel interesse om eens baardzeep te proberen, alleen kan ik de vloeibare van Mijnbaard helemaal niet vinden?
En de blok is uitverkocht.
 

Baardforum Admin

Administrator

Ronster

Baard
Vloeibare zeep: https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardshampoo/beard-wash-mijnbaard.html

Blok zeep is waarschijnlijk vanaf morgen weer beschikbaar (Y)
[DOUBLEPOST=1467210099][/DOUBLEPOST]Update: blok zeep is nu alweer beschikbaar: https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardzeep/mijnbaard-baardzeep.html
Ahaaa... ik had gezocht op 'Baardzeep' :)
Thanks! Heb het meteen besteld en eens de snorrenwas van Mijnbaard erbij. Hoop dat deze wat meer hold heeft dan de baardwax.
 

Ronster

Baard
Ha Ron, bedankt voor je bestelling!
Vind je de baardwax te slap?
Graag gedaan :)
De baardolie en baardwax bevallen prima. De baardwax is ook zeker stevig genoeg voor de baard. Mn snor gaat toch redelijk snel weer hangen, maar wellicht heeft dit met mijn eigenwijze snor te maken :)
Dus wil de snorrenwax toch eens proberen om te zien of hier verschil in zit. Ik gebruik het sowieso wel omdat ik zeker de woody ook erg lekker vind ruiken.
 

zenn

Zware baard
Bedoel je een handzame verpakking voor een blok zeep of vloeibare zeep?

Beide; Mijnbaard vloeibare zeep in handzame verpakking... ;) BetterBeardQuality saus.:p
'K vind zelf pompjes wel fijn, maar kan begrijpen dat sommige liever zown klap dopje willen.

Een handzame verpakking voor een blok zeep is wel moeilijk; het enige wat te vinden is plankjes of doosjes. Tenzij je soap-on-a-rope neemt. Of je zal geheel iets zelf moeten ontwikkelen, zoiets als een deo-stick, maar dan met zeep ofzo?
 
Laatst bewerkt:

GlennBG

Volle Baard
Stoere mannenzeep! Goed voor de baard, ben er blij mee iig.
Betaalbaar €5,- en gaat lang mee...puur en zonder chemische shizzleimage.jpeg
 
Laatst bewerkt:

RonM

Baard
Ik heb nu Dr K baardzeep, ruikt heerlijk kruidig en doet z'n werk goed (denk ik)
Alleen betaal je best veel voor een klein rot flesje met shampoo.
dr-k-soap-company-beard-soap.jpg
 

Coldzero

Stoppelbaard
Ik heb een tube van GBS die heel handzaam is en makkelijk in kleine hoeveelheden te doseren is en die gebruik ik om de 2-3 dagen, niet vaker omdat mijn baard dan te fluffy wordt en ik weer meer wax en olie moet gebruiken om hem weer in vorm te krijgen. h
BEARD_WASH_front_(1).jpg
 
Banner image
Top