Baardreis

ClouVanHetVerhaal

Stoppelbaard
Goedemiddag allemaal,

Sinds het begin van dit jaar heb ik de stap genomen om m’n baard te laten staan. Eerste weken/maanden steeds getrimd, om m’n omgeving er aan te laten wennen. Het bevalt me eigenlijk wel prima!

Sinds 2 weken heb ik besloten om niet meer te trimmen. Krijg veel reacties van m’n omgeving, positief en negatief. Hoe gaan jullie hier mee om? En wat vinden jullie van m’n beginnende baard?

Hoe kom je straks door die periode van de zwerverlook heen? Iemand tips?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

C8F8542C-D56C-4FDD-B73E-5357FC7758B2.jpeg C471D91E-D391-41C7-89F6-D236960B1A5A.jpeg DE8AC1BA-2498-4F27-A426-39202D46F4A9.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Ha @ClouVanHetVerhaal ,
Welkom op ons leuke forum :) leuk dat je mee gaat doen.
Je baard is al aardig aan het groeien en staat je nu al goed (Y)(Y)(Y).
In het begin heb je altijd reacties die welgemeend zijn en aardig dus hou ze vast en geniet ervan.
De negatieve reacties worden vaak gegeven door mensen die niet tegen verandering kunnen of van mensen die je willen weten hoe sterk je in je schoenen staat. Ze hopen dan ook dat je je dan weer gaat scheren. Bijna altijd houd het op als ze merken dat het serieus is. Soms zijn mannen ook wel een jalours.
Je moet je er niets van aantrekken en je moet zeker niet met deze figuren in discussie gaan.
De zwervers look is ook niet nodig behalve als je in zo'n kort mogelijk tijd een lange baard wil hebben.
Je kan je baard ook steeds langer laten worden en je hals en wangen schoon houden waarbij je de lijnen strak houd en steeds zo laag of hoog mogelijk houd.
Probeer dit eens drie maanden te doen. Daarnaast staat een niet al te lange en goed gedekte baard ook prachtig.
Waar het om gaat is dat jij je erbij prettig voelt.
Veel plezier hier,
Texman :)>
 

Mapa

Baard
Goedemiddag allemaal,

Sinds het begin van dit jaar heb ik de stap genomen om m’n baard te laten staan. Eerste weken/maanden steeds getrimd, om m’n omgeving er aan te laten wennen. Het bevalt me eigenlijk wel prima!

Sinds 2 weken heb ik besloten om niet meer te trimmen. Krijg veel reacties van m’n omgeving, positief en negatief. Hoe gaan jullie hier mee om? En wat vinden jullie van m’n beginnende baard?

Hoe kom je straks door die periode van de zwerverlook heen? Iemand tips?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Bekijk bijlage 21719 Bekijk bijlage 21720 Bekijk bijlage 21721


Hoe ga ik met de reacties om?
Hehe
Ik ben verbaal "agressief" .. als er een negatieve reactie komt (ongevraagd) over men baardgroei, vermeld ik even iets over het uiterlijk van de andere met daarbij "kijk, niet zo leuk wanneer mensen je ongevraagd kritiek geven over je uiterlijk"

Dit is dan vooral bij familie eigenlijk.. men zus en m'n moeder zijn beiden geen fan van baardgroei, dus op een familie feestje is het vaak "die beharing vind ik maar niks" .. wel, DIE EXTRA KILOS STAAN JOU OOK NIET! ha :)

Je moet je gewoon zelf goed voelen bij je baard, want een ander zegt is vaak grotendeels omdat mensen gewoonte beestjes zijn.. verandering doet schrikken
 

ClouVanHetVerhaal

Stoppelbaard
Goedenavond allemaal,
Het is al weer een hele tijd geleden. Inmiddels helemaal blij met m’n baardje, lekker laten groeien afgelopen tijd. Af en toe echt een uitdaging om er vanaf te blijven met een trimmer!

Ik twijfel of ik de lengte zo laat of dat ik het nog langer laat groeien. Wat denken jullie? Af en toe vind ik het wat wild (haren die alle kanten op steken), wat kan ik hier het beste aan doen? Gaat dat over als de baard langer is?
 

Bijlagen

  • A846E8F7-63CB-47B2-B473-957076764C33.jpeg
    A846E8F7-63CB-47B2-B473-957076764C33.jpeg
    160,9 KB · Weergaven: 41
  • 53D0EAB5-8EF6-4D87-B75E-9B44A7841D9A.jpeg
    53D0EAB5-8EF6-4D87-B75E-9B44A7841D9A.jpeg
    214 KB · Weergaven: 42

Texman

Koning Baard
Je baard ziet er heel mooi uit, van lengte ook en hij staat je ook goed (Y)(Y)(Y).
Ik zou gaan voor een langere baard omdat het gewoon leuk is om te ontdekken hoe dat voelt en bevalt het niet dan kan je weer terug naar een kortere baard.
Bedenk wel dat hoe langer je baard is hoe meer werk je er morgens aan hebt.

Ik zou de uitstekende haartjes 1 maal per week inkorten.
Als je baard langer wordt gaan die uitstekende niet over maar ze vallen minder op in het totaal van je baard.
Met baardbalsem kan je proberen het geheel in bedwang te houden maar dat werkt niet altijd.
Ik zou dan eerst de baardbalsem aanbrengen en de haartjes die dan nog uitsteken inkorten.
Texman :)>
 

Bijlagen

  • 1733.jpg
    1733.jpg
    4 KB · Weergaven: 9

tijn

Zware baard
Mooie baard hoor. Ik zou persoonlijk ook voor langer gaan. Alles wat je er nu afhaalt is weg he hahahaha. Nee serieus ziet er goed uit en ik denk dat het ook goed voelt dus waarom inkorten???
 

Macx

Baardaap
Goedenavond allemaal,
Het is al weer een hele tijd geleden. Inmiddels helemaal blij met m’n baardje, lekker laten groeien afgelopen tijd. Af en toe echt een uitdaging om er vanaf te blijven met een trimmer!

Ik twijfel of ik de lengte zo laat of dat ik het nog langer laat groeien. Wat denken jullie? Af en toe vind ik het wat wild (haren die alle kanten op steken), wat kan ik hier het beste aan doen? Gaat dat over als de baard langer is?

Ik vind het een mooi baardje, de kleur is ook mooi. Als je de baard wat langer laat groeien, dus een cm tje of 2 erbij dan wordt het voor jouw een stuk makkelijker om de baard te temmen, sommige van de baardharen steken horizontaal uit je huid, als ze wat langer worden gaan ze vanzelf liggen. Ik zou zeggen, lekker met wat goede producten je baard verzorgen en lekker goed borstelen, daarbij kun je ook een haardroger gebruiken, zet deze wel op milde temp. en samen met de borstel krijg je de haren wel liggend. Paar cm erbij zou je heel goed staan en ben je gelijk van die uit stekende haren verlost.
 
Banner image
Top