Dankjewel Dijkie, ja, ik heb besloten dat ik de hoed hou. Het ligt ook wel aan de kleding en misschien zelfs wel aan de lengte van de baard. Volgende week ga ik naar Tino en er mag nog wel iets vanaf zodat de baard weer kan groeien, ook lekker strak maken, dan zal die kleine hoed ook wel beter tot zijn recht komen. Ik heb em vandaag gewoon binnen op gehad, op die manier wen je er aan en toen had ik ook besloten dat ik em hou, het ligt er ook aan hoe je hem draagt. De stetson zet je gewoon recht en wat dieper op je hoofd, de borsalino kun je een beetje schuin zetten of iets hoger zetten, daar zit wel verschil in met de Stetson, die is meer recht toe en recht aan.Ik vind de grotere hoed wat beter bij je staan , maar de ander staat je ook prima hoor . (Ik zou hem houden , heb je tenminste 2 verschillende hoeden.)
Succes bij de barbier volgende week Macx .
Ik heb net even gekeken of ik de stetson in de auto op kan en er niets in de weg zit, en het gaat goed, dus vanavond zet ik deze hoed op tijdens de nachtdienst.
Bekijk bijlage 27191
Ja, dat idee had ik ook, nu ga ik dus donderdag naar de barbier, ik heb het plan om de baard nog iets korter te zetten, maar wel breed houden, wat denk jij, zou dat iets zijn? Ik had in het begin dit doel voor ogen en ik vind het nog steeds een heel mooi model, wel is het in mijn ogen nu een baard die iets aan de korte kant is, maar wel mooi breed, en dan dus die breedte en iets langer met zo'n model snor ook erbij. Wat denk jij daar van?Dat betekent dat je hoed goed bij je past. Als het totaal plaatje goed is hoor je vaak niets.
Valt de hoed te veel op dan hoor je commentaren.
Ha @Macx,Ja, dat idee had ik ook, nu ga ik dus donderdag naar de barbier, ik heb het plan om de baard nog iets korter te zetten, maar wel breed houden, wat denk jij, zou dat iets zijn? Ik had in het begin dit doel voor ogen en ik vind het nog steeds een heel mooi model, wel is het in mijn ogen nu een baard die iets aan de korte kant is, maar wel mooi breed, en dan dus die breedte en iets langer met zo'n model snor ook erbij. Wat denk jij daar van?
Bekijk bijlage 27198
Hier nog een baard die ik wel aardig vind om over na te denken.Bekijk bijlage 27199
Ja, je hebt gelijk, ik had daar ook al aan gedacht om het een 1 tot 1.5 cm korter te maken zodat ik er aan kan wennen, er is al een flink stuk van de lengte af geknipt, en deze lengte vind ik wel mooi, alleen moet het nog goed afgewerkt worden, ik denk dat ik de baard wel breed hou, meer het blokkige werk, zoals op de voorbeeldfoto, dus nu niet te veel van de lengte, maar al wel naar dat model toe werken. Nu kleine stapjes en gebruikmaken van het volume dat aanwezig is zo dat we een beetje kunnen experimenteren, dat lijkt me het verstandigstHa @Macx,
Ik vind beide baarden erg mooi voor jou maar je kan hem beter niet in 1 keer erg veel korter laten maken door de barbier. Je bent nu gewend aan een behoorlijk lange baard. Uit ervaring weet ik dat als ik er te veel af haal ik daar toch wel spijt van kreeg. Vandaar dat ik al een hele tijd mijn baard op dezelfde lengte hou. Ik raad je aan om het in klein stapjes te doen.
Ben benieuwd wat het donderdag gaat worden.
Groet Texman![]()
Wel in die stijl, maar de baard dan wel langer houden, ik ga niet eensklaps naar die korte lengte, ik ben er nu ook achter gekomen dat ik heel anders tegen mijn baard aankijk dan mijn broers bijv. dat komt doordat ik er aan gewend ben en het zo geleidelijk aan ontstaat dat je de groei pas opmerkt als je foto's naast elkaar zet, ik zie nu al dat een kortere baard beter voor mij is en mij beter zal staan dan een lange baard, dus van lieverlee naar iets korter, maar dan wel stap voor stap.De korte baard met de krulsnor is erg gaaf mocht je die stap nemen wat erg dapper zou zijn laat dan ook je kapsel in die stijl knippen met een mooie fade, spijt krijgen, ach tis maar haar groeit gewoon weer terug toch![]()
Voordeel van de korte lengte is dat je das strik of vlinder beter te zien is laat de snor zo groot mogelijk In een verdi stijl. ben zeer benieuwd wat het gaat worden, komt vast goedWel in die stijl, maar de baard dan wel langer houden, ik ga niet eensklaps naar die korte lengte, ik ben er nu ook achter gekomen dat ik heel anders tegen mijn baard aankijk dan mijn broers bijv. dat komt doordat ik er aan gewend ben en het zo geleidelijk aan ontstaat dat je de groei pas opmerkt als je foto's naast elkaar zet, ik zie nu al dat een kortere baard beter voor mij is en mij beter zal staan dan een lange baard, dus van lieverlee naar iets korter, maar dan wel stap voor stap.
Ik heb hier een foto van 10 januari '23 misschien nog iets korter, ik denk zo'n 2 a 3cm maar wel lekker breed houden en dan nog iets met de snor, ik denk over iets zoals op de voorbeeldfoto met die krulsnor.
Dus een horizontale lijn onder en niet rond.
Bekijk bijlage 27210
Ik denk dat het wel goed komt, ik ben zelf niet zo van de dassen en strikken maar wie weet, komt misschien ook wel, ik heb al twee nieuwe dassen liggen die heb ik gekregen bij de aankoop van de lange jas.Voordeel van de korte lengte is dat je das strik of vlinder beter te zien is laat de snor zo groot mogelijk In een verdi stijl. ben zeer benieuwd wat het gaat worden, komt vast goed![]()
Ja, dat idee had ik ook, nu ga ik dus donderdag naar de barbier, ik heb het plan om de baard nog iets korter te zetten, maar wel breed houden, wat denk jij, zou dat iets zijn? Ik had in het begin dit doel voor ogen en ik vind het nog steeds een heel mooi model, wel is het in mijn ogen nu een baard die iets aan de korte kant is, maar wel mooi breed, en dan dus die breedte en iets langer met zo'n model snor ook erbij. Wat denk jij daar van?
Bekijk bijlage 27198
Hier nog een baard die ik wel aardig vind om over na te denken.Bekijk bijlage 27199
Dank je Giant, dan gaan we voor iets korter, maar wel breed houden.Persoonlijk vindt ik dit mooi. Ik denk dat iets korter maar wel breed je goed zal staan.