Ha @Macx ,Vandaag wat potten opgehaald en tijdens de rit ook wat foto's gemaakt.
Hier een paar foto's van de eerste potten, daar heb ik al wat plantjes ingezet.
Bekijk bijlage 26968
Ik heb ook nog twee pluimhortensia's erin gezet, de Hydrangea Butterfly Bekijk bijlage 26973
Ik heb volgens mij vandaag zeven potten opgehaald, heel de auto lag vol potten, mooie potten hoor, ik zal morgen wel een paar foto's van maken. Ik zie wel wat ik ermee doe en hoe of wat.
Bekijk bijlage 26977
Zo, nu even uitrusten, ik heb vandaag 344 km gereden haha, wat is het toch een plezier om zo lekker door het Brabantse land te toeren.
Even zitten en morgen kijken wat ik met de potten ga doen. Ik heb alweer wat gelezen over planten in potten, we zullen wel zien.
Bekijk bijlage 26978
De vlinderstruiken gaan weer bloeien! Fantastisch joh, ik had niet gedacht dat er voor de tweede keer weer mooie bloeiende toppen in komen, het gaat maar door, fantastisch toch!
Bekijk bijlage 26974Bekijk bijlage 26969Bekijk bijlage 26970Bekijk bijlage 26971Bekijk bijlage 26972Bekijk bijlage 26973Bekijk bijlage 26975Bekijk bijlage 26976
Weten jullie waar deze pot voor heeft gediend? De pot is bijna antiek en is rond de tachtig jaar, ik kwam deze pot tegen op Marktplaats en heb em ook maar gelijk opgehaald. Ik moet nog een leuk plekkie zoeken voor deze zeldzame ... pot. Die plant heb ik er gisteren ingezet, het is de Photinia fraseri Red Robin.
Bekijk bijlage 26979
Vannacht de nieuwe nachtbril opgezet, bevalt me heel goed.
Bekijk bijlage 26983
Kijk eens aan, wat een prachtigr groene oase. Ziet er mooi uitUpdate tuin en terras 17.9.2023
Dankjewel Tijn, nu ik met pensioen ben gegaan sinds een paar maanden kan ik meer tijd besteden aan de tuin en zal er ook best veel te vinden zijn. Ik geniet van alle bezoekers die elke dag even langskomen om iets van hun gading te vinden. Ik heb er wat nieuwe struiken in gezet en ben zeer benieuwd hoe dat zal uitpakken.Kijk eens aan, wat een prachtigr groene oase. Ziet er mooi uit
Wwt zeg je nu? Ben je met pensioen gegaan?? Heb ik dat dan gemist??? Je doet de taxi niet meer???? Wel fijn dat je dan lekker tijd hebt voor je andere hobby enwel de tuinDankjewel Tijn, nu ik met pensioen ben gegaan sinds een paar maanden kan ik meer tijd besteden aan de tuin en zal er ook best veel te vinden zijn. Ik geniet van alle bezoekers die elke dag even langskomen om iets van hun gading te vinden. Ik heb er wat nieuwe struiken in gezet en ben zeer benieuwd hoe dat zal uitpakken.
Ik rijd nog wel, maar nu teruggebracht tot twee nachten per week, vrijdag en zaterdagnacht.Wwt zeg je nu? Ben je met pensioen gegaan?? Heb ik dat dan gemist??? Je doet de taxi niet meer???? Wel fijn dat je dan lekker tijd hebt voor je andere hobby enwel de tuin
Dankjewel Texman, ik geniet er zeker van en ben benieuwd hoe de tuin zich verder gaat ontwikkelen, hoe de struiken gaan worden en dergelijke. De potten 14 stuks die ik de afgelopen weken heb gekocht, de helft zie je niet direct, die staan in de tuin, de andere helft staan op en bij het terras, ik vind het gewoon heerlijk om tussen al die planten te zitten en te lopen. Ook het verzorgen van de planten doe ik met plezier net zoals voor alle bezoekers van de tuin, de vlinders bijen en vogels, er komen veel Meezen op bezoek, en dat is prachtig om te zien, ook vlinders en bijen, zie ik regelmatig rond vliegen.Ha @Macx ,
Voor al je inspanningen wordt je nu beloont met een prachtige tuin.
Ook als de dagen wat kouder worden ga je er met plezier nog even van genieten.
Al die potten dat heb je heel mooi gedaan.
Geniet ze, Texman![]()
Je hebt een klein stukje extra natuur in je tuin gecreëerd en je ziet gelijk hoe de insecten en vogels daar op reageren. Dat is wat ik zo leuk vind aan tuinieren je word al het ware beloond voor je inspanning.Dankjewel Texman, ik geniet er zeker van en ben benieuwd hoe de tuin zich verder gaat ontwikkelen, hoe de struiken gaan worden en dergelijke. De potten 14 stuks die ik de afgelopen weken heb gekocht, de helft zie je niet direct, die staan in de tuin, de andere helft staan op en bij het terras, ik vind het gewoon heerlijk om tussen al die planten te zitten en te lopen. Ook het verzorgen van de planten doe ik met plezier net zoals voor alle bezoekers van de tuin, de vlinders bijen en vogels, er komen veel Meezen op bezoek, en dat is prachtig om te zien, ook vlinders en bijen, zie ik regelmatig rond vliegen.
Ja, daar ben ik hert helemaal mee eens, bezoek, dat is de beloning die je krijgt als je het een beetje goed doet.Je hebt een klein stukje extra natuur in je tuin gecreëerd en je ziet gelijk hoe de insecten en vogels daar op reageren. Dat is wat ik zo leuk vind aan tuinieren je word al het ware beloond voor je inspanning.
Daar heb ik natuurlijk ook aan gedacht, het punt is dat de tuin ligt aan de Noord/oostelijke kant, de schutting aan beide kanten is weer te laag voor nestkastjes, althans dat is wat ik lees. Dus de gevelkant ligt niet gunstig voor vogelnestjes en de schutting zou dan weer te laag zijn. Ik kan wel tegen de schuurkant wat vogelnestjes plaatsen, maar ook die zal wel te laag zijn. Weet jij daar iets van Texman?Wat ook heel leuk is dat zijn nestkastjes in je tuin. Als je ziet wat je oudervolgels voor werk verzetten om hun jongen groot te brengen is dat heel leuk. En als je geluk hebt zie je jongen uitvliegen dat gebeurt in een oogwenk. En daarna blijven ze nog even in de tuin en bij elkaar en zijn dan weg.
Als het herfst wordt ruim je tuin dan niet te radicaal op en laat wat bladhopen liggen tussen de planten.
Dit zijn plekken waar insecten en soms een egel in overwinteren.![]()
Ha @Macx ,Ja, daar ben ik hert helemaal mee eens, bezoek, dat is de beloning die je krijgt als je het een beetje goed doet.
Daar heb ik natuurlijk ook aan gedacht, het punt is dat de tuin ligt aan de Noord/oostelijke kant, de schutting aan beide kanten is weer te laag voor nestkastjes, althans dat is wat ik lees. Dus de gevelkant ligt niet gunstig voor vogelnestjes en de schutting zou dan weer te laag zijn. Ik kan wel tegen de schuurkant wat vogelnestjes plaatsen, maar ook die zal wel te laag zijn. Weet jij daar iets van Texman?
Nee, dat doe ik zeker niet, erg belangrijk dat er schuilplaatsen zijn voor insecten en dergelijke.