Baardproducten

KoningDK

Baard
Hallo heren,

In een eerder bericht vertelde ik dat ik al een aantal weken een baard laat staan.
Nu wil ik m'n baard goed gaan verzorgen aangezien het wat langer word en nogal hard aanvoelt en heb daarom een aantal producten gekocht. Ik gebruikte al baardolie en een baardborstel om het netjes te houden maar heb nu ook baardzeep en baardshampoo gekocht, (allemaal van het merk MijnBaard). Ik wil het eerst even proberen voor ik de duurdere producten ga kopen. Nu vraag ik me af of ik deze producten samen kan gebruiken? Ik heb nogal een gevoelige huid en dat raakt snel geïrriteerd. Bij de beschrijving staat dat het allemaal goed voor je is en het de baard goed verzorgd.

Jullie hebben hier ongetwijfeld ervaring mee dus voordat ik het als een malle door elkaar heen ga gebruiken hoor ik graag jullie ervaringen. Alvast bedankt! :)>

mijnbaard-citrus2.jpg beard_wash_woody_mijnbaard_1.jpg mijnbaard_baardzeep_natuurlijk.jpg
 

Shuriken

Stoppelbaard
Ik neem mijn baard samen met mijn haar 3x per week. Ik gebruik voor mijn baard de aleppozeep en dan is hij heel zacht, na het douchen doe ik baardolie op. Voor ik baardolie op doe, op andere momenten ('s morgens & 's avonds), hou ik hem even onder de kraan en dep ik hem droog. Mijn baard is momenteel 8 weken. Ik denk dat ik rond 12 weken ook balsem ga aanschaffen.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Hier ook ongeveer dezelfde procedure.

Baard word gemiddeld 3x per week gewassen, dan als hij niet helemaal droog is olie er in en uitkammen.

Als ik hem niet was dan heb ik meestal wax nodig om hem een beetje in vorm te krijgen en springeirge haren ietwat in te perken.

Voor jouw set lijkt me de zeep én de shampoo "overkill". Eén van beiden zou moeten volstaan voor het wassen.

Ik heb ook wel zeep én shampoo en gebruik die ook door elkaar zonder problemen.

In principe zijn de producten allemaal getest en zouden haast op geen enkele huid irritatie mogen veroorzaken.
 

JeroenP

Volle Baard
ik spoel mijn baard elke dag met warm water en 1 a 2x per week met zeep/shampoo.

overdag balsem en s'avonds voor het op bed gaan de olie.

dit is het ritueel voor mij...
 

istawa

Zware baard
Ik heb de woody baardshammpoo sinds een tijdje. Maar vind dat mijn baard na gebruik erg droog en schraal aanvoelt. Dus binnenkort ga ik bij de toko aleppozeep halen. Vond woody olie opzich wel lekker.

it ain't over until the fat lady sings
 
Banner image
Top