Baardproducten voor gevoelige huid... tips?

Mrgourmet

Baard
Beste baard kameraden...

Ik ben denk ik met ongeveer 3 a 4 jaar een volle baard en snor een ervaren baarddrager... maar toch
heb ik soms flinke uitslag langs de rand van mijn kaak
(soms echt best pijnlijk, je ziet het niet echt omdat mijn baard erover zit)
Hebben jullie wat suggesties voor baard producten voor erg gevoelige huid...

Ik heb een idee dat het door de baard olie komt.

Suggesties van wat voor spul ik eens kan proberen om toch mijn baard lekker te wassen,
wat wax aan te brengen (dit gebruik ik nooit echt veel) die voor gevoelige huid is, en een liefst neutraal geurende olie die me hopelijk geen uitslag geeft.

Gebruik nu spullen van Percy noble man... en af en toe een beetje murrays pomade ook niet vaak.

mijn dagelijkse routine;

Na ontwaken onder de douche.
baard 4 a 5x in de week wassen met een baard zeep van percy nobleman. voelt nooit droog aan.
na klaarmaken etc etc baard soms met hittekam iets kammen, nooit langer als 1 minuut of iets. even doorheen klaar.
dan een druppel of 2 olie. pakte vroeger pure argan olie van kruidvat maar die gaf me vaak jeuk. nu percy nobleman olie.
snor gebruik ik got 2 be gel, die vind ik perfect voor mijn snor.... nadat ik gegeten heb soms nog een beetje baard wax en kam erdoor.
en in de loop vd dag druppeltje olie en kammetje erdoor.

bedankt alvast !20200519_092612.jpg
 

Boof72

Volle Baard
Heb je al eens geprobeert om het minder te wassen, en alleen uit te spoelen?
En andere producten zou ook een optie kunnen zijn.
Ik had ook heel erg last van schilfers en jeuk.
Nu was ik het juist vaker en gebruik minder producten.
Super Furry en Dutch beards hebben beide wat producten voor de gevoelige huid.
Andere merken zullen dit ook vast wel hebben.
Beide heren zijn erg behulpzaam en kunnen je vast adviseren.
 

Kakihara

Baard
Inderdaad eens proberen wat minder met zeep te wassen, te veel zeep droogt uit. En misschien net wat meer olie. 2 druppels is erg weinig. Met jouw baard zou ik makkelijk tien druppels nemen en goed inmasseren tot op je huid, eventueel met geurloze olie.
Anderen zijn beter geplaatst om commerciële oliën aan te raden. Ik maak de mijne zelf (op basis van jojoba- en macadamia-olie van Holland & Barrett)

Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk
 
Banner image
Top