Baardproducten die geen baardproducten zijn .....

TBone

Stoppelbaard
Het is een beetje cryptische topic titel, maar ik vroeg mij af of er forumleden zijn die producten gebruiken voor hun baard, die feitelijk door de fabrikant nooit bedoeld zijn als baardproducten, maar die wel erg geschikt gebleken zijn voor gebruik door bebaarde mannen.

We kennen allemaal de speciale baardoliën , -balsems, - waxen, -borstels, -kammen, -scharen, etc etc etc. Vaak zijn de prijzen van die spullen niet gering. Wellicht zijn die prijzen terecht vanwege kostbare ingrediënten, maar vaak heb ik ook het vermoeden dat de prijs mede is ingegeven door de relatief kleine doelgroep en door een stukje marketing waardoor je als bebaarde man bereidt bent om die dure producten aan te schaffen.

Echter wellicht zijn er andere producten die ook prima werken om je baard schoon te houden, in model te brengen, lekker te laten ruiken. Producten die niet bedoeld zijn voor bebaarde mannen. Wellicht zelfs niet eens bedoeld zijn voor mannen. Maar die toch prima werken. Wellicht kunnen we dat soort producten in dit topic verzamelen ?

Ik zal zelf aftrappen met drie producten die ik erg fijn vindt werken:

1) syos invisible hold paste
Deze paste is bedoeld voor vrouwen, althans maakt geen onderdeel uit van de Mannen-lijn van Syos. Is bedoeld voor hoofdhaar en biedt volgens de fabrikant:
  • Perfecte textuur, hermodelleerbare styling en 48h onzichtbare controle.
  • Plakt niet, geen restjes.
Zie:
http://www.syoss.nl/syoss/nl/nl/home/haarstyling/HairStylingProducts/invisible_hold.html

Ik smeer het graag in kleine hoeveelheden in mijn baard voor het in model borstelen/kammen, het maakt je baard gedurende de dag iets stugger en je baard blijft in model, maar wordt niet keihard als een haargel of zoiets.

Prijs: 6.29 Euro bij de Kruidvat:
https://www.kruidvat.nl/syoss-invisible-hold-paste/p/3547986

2) Syos beauty elixer oil
Deze elixer is bedoeld voor vrouwen, althans maakt geen onderdeeluit van de Mannen-lijn van Sysos. Is bedoeld voor hoofhaar en bied volgens de fabrikant:
  • Rijke voeding en direct herstel
  • Voor soepelheid en intensieve glans
  • De SYOSS STYLIST beveelt drie manieren van gebruik aan:
  1. Voor het wassen op droog haar als speciale verzorging
  2. Na het wassen op handdoekdroog haar voor intensieve voeding en verzorging zonder te verzwaren
  3. Als finish op droog haar voor glans, structuur en soepelheid
Zie:
http://www.syoss.nl/syoss/nl/nl/home/haarverzorging/product_overview11/beauty_elixir_oil.html

Ik smeer het graag in mijn baard na een grondige wasbeurt. Het maakt je baard superglad, -zacht, en -glanzend en het heeft een lekker (niet-vrouwelijk) arganolie achtig geurtje. Bevat 'ultra-light micro oils" (wat dat ook moge zijn) en voelt heel olie-achtig aan. Enigszins vergelijkbaar met een neutrale baardolie

Prijs: 9.29 Euro bij de Kruidvat:
https://www.kruidvat.nl/syoss-beauty-elixir-absolute-oil-every-day-elixir/p/2287692

3) Palmer's Olive Oil Formula Shampoo and Conditioner
Deze shampoo en bijbehorende conditioner is bedoeld voor vrouwen met "frizzy hair" en biedt volgens de fabrikant:
Palmer's Olive Oil Formula Smoothing Shampoo moisturises and smoothes frizzy hair, replenishes moisture and nutrients and removes product buildup. The balanced blend of Extra Virgin Olive Oil, Hair Keratin Amino Acids and Vitamin E cleanses throughly and leaves hair softer, with a smoother texture and easier to style and healthier and stronger.

Zie, voor de shampoo:
https://uk.palmers.com/olive-oil-formula/140-smoothing-shampoo.html
Zie, voor de conditioner:
https://uk.palmers.com/olive-oil-formula/141-replenishing-conditioner.html

Ik gebruik het graag om mijn baard te wassen onder de douche, of ik gebruik alleen de conditioner als ik mijn baard heb gewassen met baardzeep.

Prijs: 6.29 Euro bij de DA drogist voor de shampoo
Zie:
http://www.dadrogistonline.nl/produ...RXq08vo5N1PPeyiHagYFvdyGPLMTSMKNAyBoCmAvw_wcB

Prijs: 4,95 Euro voor de conditioner bij deonlinedrogist.nl
Zie:
https://www.deonlinedrogist.nl/palm...y8Pq1lQLNiVjTKJPuyOXmOeuc3WklCnZ0LhoCWXvw_wcB


Alle producten die ik hierboven noem hebben (naar mijn mening) geen typische "vrouwenluchtjes" en bieden voor een relatief lage prijs zaken die ook veel speciale baardproducten bieden tegen een veel hogere prijs. Natuurlijk heb ik ook baard olie en baardbalsem staan en natuurlijk gebruik die ook nog met enige regelmaat. Maar ik ben gewoon benieuwd of jullie ook dit soort voorbeelden kennen en die wellicht willen delen.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Serieus zoekwerkje geweest lijkt me (Y)

Zelf niet echt vergelijkbare producten in gebruik maar ik ga me er na het lezen van dit topic wel eens in verdiepen ;)
 

maximum

Zware baard
In principe kun je alles voor hoofdhaar ook in je baard smeren;)Baardhaar is stugger en heeft een andere structuur als hoofdhaar dus zul je zelf moeten checken wat voor jou werkt(Y)Het enige wat ik speciaal als baardproduct koop zijn de lekkere olies:)
Die zijn er niet voor het hoofdhaar:p
De rest is voor mij persoonlijk één grote hypeo_OEen speciale baardborstel of kam:rolleyes:
Ik gebruik gewone haarborstels en laten die nou net ook gewoon van hout zijn;)Beard up:)>
 

zenn

Zware baard
Nice, 'k zelf gebruik Garnier Fructis Strength & Vitality 2-in-1; dringt door tot in de haarvezel om het haar sterker, dikker en robuuster te maken. De formule voedt de wortel van het haar, versterkt de haarvezel en verzacht het oppervlak tot in de punten. Het haar voelt zacht en als nieuw aan, glanst tot aan de volgende wasbeurt". Ruikt naar grapefruit en prijs €3.29.;)

Eerst Andrelon variant geprobeerd, maar aangezien 'k een allergische reactie van Aloé Vera krijg daar mee gestopt; zat onder de bultjes... o_O
Denk dat 'k ook nog ff de Garnier Fructis Strength & Repair 2in1 variant binnenkort oppik.:)
 

GlennBG

Volle Baard
Sluit me bij @maximum aan.

Ik gebruik overigens wel een soort arganolie voor de baard wat eigenlijk ook voor je hoofdhaar bedoelt is.. Komt bij de Kruidvat vandaan voor een paar euro..
En uiteraard de Andrelon 2in1 shampoo.. :p

Hier ook Arganolie van Kruitvat als baardolie en verder gebruik ik beardbalm en beard polisher wel speciaal voor baarden.
 

TBone

Stoppelbaard
Serieus zoekwerkje geweest lijkt me (Y)

Valt reuze mee. De producten onder 2) en 3) zijn gewoon gangbaar in ons huishouden met drie dames. Dus het was een kwestie van eens kijken wat de dames hadden staan en dit uitproberen. Product 1) was op advies van een lieftallige dame bij de Etos of de Kruidvat of zo'n soort tent als antwoord op een vraag van mijn kant dat ik iets "zalfachtigs" zocht om in mijn haar te smeren met een lichte 'hold' zonder dat het direct keihard werd. Ik ben zelf namelijk niet zo'n fan van die keiharde baardwaxen op basis van bijenwas die je met je nagel uit het potje moet schrapen en dan eerst warm moet wrijven voordat je het in je baard kunt smeren. Veel te veel gedoe in de ochtend. Dan ben ik toch al niet op mijn allerbest, dus extra irritaties zijn dan niet welkom.
 
Aleppo zeep, een veelzijdig blokje zeep op pure basis van olijfolie en eventueel laurierbes-olie. Heeft één van de beste eigenschappen van alle zepen en is ook het enige zeep ter wereld wat blijft drijven in zoutwater.
Wordt al meer als 3000 jaar op vrijwel hetzelfde manier als toen geproduceerd en is het oudste zeep wat bekend is in onze menselijke geschiedenis.
Hoe bedoel je 'tried & true'.

Echter het is vooral geen eyecatcher of iets wat zeer plesant ruikt, maar ook weer niet vervelend.
Ik zweer d'r bij en gebruik haast geen andere zepen meer.
 

GlennBG

Volle Baard
Aleppo zeep, een veelzijdig blokje zeep op pure basis van olijfolie en eventueel laurierbes-olie. Heeft één van de beste eigenschappen van alle zepen en is ook het enige zeep ter wereld wat blijft drijven in zoutwater.
Wordt al meer als 3000 jaar op vrijwel hetzelfde manier als toen geproduceerd en is het oudste zeep wat bekend is in onze menselijke geschiedenis.
Hoe bedoel je 'tried & true'.

Echter het is vooral geen eyecatcher of iets wat zeer plesant ruikt, maar ook weer niet vervelend.
Ik zweer d'r bij en gebruik haast geen andere zepen meer.

Ik heb ook die oerzeep van Aleppo. Super tevreden mee en betaalbaar. Droogt de baard geheel niet uit. Bij De Tuinen gekocht, flink blok voor, weinig en gaat lang mee...
 

maximum

Zware baard
Aleppo zeep, een veelzijdig blokje zeep op pure basis van olijfolie en eventueel laurierbes-olie. Heeft één van de beste eigenschappen van alle zepen en is ook het enige zeep ter wereld wat blijft drijven in zoutwater.
Wordt al meer als 3000 jaar op vrijwel hetzelfde manier als toen geproduceerd en is het oudste zeep wat bekend is in onze menselijke geschiedenis.
Hoe bedoel je 'tried & true'.

Echter het is vooral geen eyecatcher of iets wat zeer plesant ruikt, maar ook weer niet vervelend.
Ik zweer d'r bij en gebruik haast geen andere zepen meer.

Wat is één van de beste eigenschap dan? Beard up:)>
 
Het is een volledig natuurlijk product. Het verzeepte olijfolie houdt je haar en huid gehydrateerd, soepel en veerkrachtig. De variant met laurierbes-olie heeft ook nog eens regenerende werking bij gevoelige en schilferige huid, helpt tegen jeuk, eczeem, psoriasis, puistjes e.d.
De doorbloeding van je huid wordt zo gestimuleerd en het werkt antiseptisch.

Het is een 'juiste' zeep voor je lichaam en helpt tegen een droge en gevoelige huid.
En dat zonder al teveel fancy presentatie eromheen.

Daarnaast is de prijs zeer redelijk vergeleken met de specifieke baard-zepen.
 

maximum

Zware baard
Het is een volledig natuurlijk product. Het verzeepte olijfolie houdt je haar en huid gehydrateerd, soepel en veerkrachtig. De variant met laurierbes-olie heeft ook nog eens regenerende werking bij gevoelige en schilferige huid, helpt tegen jeuk, eczeem, psoriasis, puistjes e.d.
De doorbloeding van je huid wordt zo gestimuleerd en het werkt antiseptisch.

Het is een 'juiste' zeep voor je lichaam en helpt tegen een droge en gevoelige huid.
En dat zonder al teveel fancy presentatie eromheen.

Daarnaast is de prijs zeer redelijk vergeleken met de specifieke baard-zepen.

Helemaal duidelijk(Y)Beard up:)>
 

drummer

Baard
Vandaag dit gekocht bij het kruidvat voor samen ongeveer 8 euro.
150 gram haarbalsem en 150 ml haarolie, allebei op basis van kokosolie. Beide hebben een subtiele kokosgeur die ik best lekker vind ruiken.
Beide producten kostten me zo'n 4 euro.20160811_142941.jpg
 

SpartaRotterdam

Stoppelbaard
Sluit me bij @maximum aan.

Ik gebruik overigens wel een soort arganolie voor de baard wat eigenlijk ook voor je hoofdhaar bedoelt is.. Komt bij de Kruidvat vandaan voor een paar euro..
En uiteraard de Andrelon 2in1 shampoo.. :p

Daar zal niet veel Arganolie inzitten hoeveel kost zo een flesje 2.50? ik hoor wel van veel kappers dat echte Arganolie wel goed voor je baard is weet niet of het waar is.
 

Weeble

Volle Baard
Geeft de syos invisible hold paste ook een echte stevige hold?
Ik gebruik nu Woody's baardwax om mijn haren te bedwingen, maar ik het het idee dat ik toch voor iets sterkers moet gaan.
 

Geraldo

Stoppelbaard
Ik had veel last van huidschilfers in mijn baard. Nu gebruik ik
Andrelon anti-roos shampoo en het was na 2 dagen weg!
Verder gewone conditioner.
 

Raister1982

Stoppelbaard
Ik had ook last van die schilfers, wat ik nu regelmatig gebruik is de samurai "face" scrub van rituals.
Fijn product, zorgt voor het verwijderen van de "dode" cellen/schilfers en je baard wordt er ook lekker zacht van.
 
Banner image
Top