Baardolie recepten

Kevva

Baard
Als ik even kijk naar de baard voortgang en lengte van jouw baard op juli plus een centimeter of wat dan kun je ook overwegen te gaan borstelen. Dit samen met huidverzorgings olie helpt.dan al. Essentiële oliën zijn wat mij betreft voor de sier.

Ja, zo superlang is het inderdaad niet. Maar loopt er wel graag verzorgd bij. Geen zwerverslook.
Welke huidverzorgingsolie zou je dan aanraden, of jullie aanraden? Dan kan ik morgen passeren in de winkel.
 

Ontw3rper

Baard
Basis olie recepten die hier staan gewoon aanhouden. Allen zijn goed om je huid te conditioneren. Argan koop ik in 100ml flesjes op de bio/feelgood markt. Kan geen advies op boven staande link geven.

Kortom, mix of puur jojoba/amandel/castor/olijf/argan. Oliën overigens nooit direct op de huid.
 

Elektroy

Stoppelbaard
Heb veel combinaties geprobeerd met Sandelhout, Patchouli, Bergamot, Kaneel, Rozemarijn, Rozenhout, Ylang Ylang. Niet allemaal door elkaar.
:)>
Sandelhout, Patchouli, Bergamot was van deze wel de beste (van ieder 3 a 4 druppels op 25ml jojobaolie)
Kaneel, Bergamot, Ylang ylang, Sandelhout, Rozenhout, Patchouli was wel ok maar te sterk (ook erg uitkijken met kaneel die brandt;0)
Rozemarijn, Rozenhout was ook wel lekker alleen ging mij rozemarijn snel tegenstaan.
Ylang ylang, Patchouli, Rozenhout was lekker.

Ben nu van deze oliën afgestapt en ben voor wat frissers gegaan.
Deze vind ik echt top!! Heel simpel maar werkt goed.

25 ml mix van amandel en jojobaolie
4 druppels Kruizemunt
4 druppels Eucalyptus Radiata

Deze eucalyptus schijnt milder en beter voor je te zijn dan globulus las ik. Die schijnt erg sterk te zijn en kan je irritaties van krijgen.
En voordeel dat je je eigen stank niet meer ruikt met deze olie:)
 

Kevva

Baard
Ik heb deze week Jojoba-olie gekocht van De Tuinen en een flesje (30ml) teatree. Deze teatree meng ik in mijn hand samen met de jojoba. Ik wrijf dan alles door elkaar en wrijf het door mijn baard. Helaas blijf ik kampen met jeuk.

Welke producten moet ik er nog bij doen?
 

Kevva

Baard
En zijn er ingrediënten die je er sowieso moet indoen tegen jeuk en irritaties? Want ik kan tuurlijk wel 10 flesjes kopen met de tips hier.
 

Step

Baard
Ik heb deze week Jojoba-olie gekocht van De Tuinen en een flesje (30ml) teatree. Deze teatree meng ik in mijn hand samen met de jojoba.

Hoe ik dat begrijp doe je het fout.
Koop een klein flesje....doe 50ml olie in ...2-3 of 4 druppel teatree in....
en niet alles in je handen mengen
 

maximum

Zware baard
30ml flesje..12ml jojoba..12ml amandel..5ml castor..Dit zijn de basisolies..Dan voor de geur de essentiele olies zoals bev een teathree die je al hebt..Druppel of 15..Voor de herhaling want dat is al meerdere malen hier beschreven in dit topic..Questie van zelf experimenteren..En over jeuk is ook al veel geschreven op het forum..Dus lees je goed in:)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Leeg flesje hergebruiken?
Apotheek maar of ze daar echt goedkoop zijn weet ik niet.
Hier liggen er een hoop in de kast maar afhalen of opsturen zal haast zoveel kosten als in de buurt kopen.
 

Kevva

Baard
Thanks, ik kijk zaterdag of maandag in Action.

Bij Action verkopen ze geen flesjes, heb vanmiddag speciaal 15km. gereden om te gaan zien. Heb ze uiteindelijk in een grote winkel gekocht met allerlei spul/rommel. En heb daar 2 flesjes gevonden om vloeistoffen in te bewaren voor al je gaat vliegen. 2 euro voor 2 flesjes van 30ml.
Bij de apotheek kun je ook geen flesjes krijgen, dus wist echt niet waar ik er aan moest geraken.
 

Step

Baard
Kijk eens hier ......bij de Action. ......
 

Bijlagen

  • Screenshot_2016-10-04-20-02-04.png
    Screenshot_2016-10-04-20-02-04.png
    109,2 KB · Weergaven: 42

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Plastic is niet echt best om olie in te bewaren. Fiets even langs een andere apotheek, want nu ze zelf niet meer afvullen verkopen ze de pipetflesjes voor rond de 50 eurocent.
Over een middel tegen jeuk heb ik al eens iets in een topic geschreven, wat prima werkt: zoeken dus!
 

Weeble

Volle Baard
Vandaag heb ik mijn eerste baardolie samengesteld.

Mijn recept voor 30 ml:
- 15 ml castor
- 15 ml amandel
- 12 druppels rozenhout
- 4 druppels tea tree

Het resultaat: Een frisse en bosachtige geur! :)
 

Robst

Baard
Mijn recept
Amandelolie als basis 100 ml
Ceder 5 druppels
Kaneel 3 druppels
Tea tree 3 druppels
Lavendel 3 druppels

Ruikt fris niet te sterk en ontsmet
 

maximum

Zware baard
De verhouding van die 3 druppels lavendel en kaneel volstaat prima tot de 100ml gezien het feit deze geuren erg overheersend zijn..Alleen de ontsmettende werking snap ik niet..Maar het baardje word er id wel verzorgd van:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Maar je hebt altijd minimaal 3 dragende olieën nodig @Weeble en @Robst om het mengsel gelijkmatig in te laten trekken (technisch verhaal) en vitamine E (alfa-tocoferol) voor de houdbaarheid.
50% castor-olie (wonderolie) maakt de baardolie echt te stroperig en dik, zodat de baard overmatig glimmend wordt en een vette film maakt, waardoor het haar niets anders meer kan opnemen.
 
Banner image
Top