Baardolie recepten

RonM

Baard
Weer 1tje gemaakt, een wat zoet fruitig luchtje.
15ml jojobaolie
15ml Arganolie
10 druppels mandarijn
10 druppels vanille
3 druppels sandelhout
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Voegen jullie ook wel eens vitamine toe aan de olie zo ja welke?
Vitamine E (tocopherol) werkt als antioxidant en houdt eventueel bederf van de olie tegen.
Beweringen, dat vitamine E gezond is voor de huid zijn nooit wetenschappelijk bewezen.
Mocht je vitamines aan je baardolie toe willen voegen, dan moet je je er grondig in verdiepen. Sommige vitamines worden bij een teveel aan opname door het lichaam afgevoerd via urine en ontlasting. Andere vitamines zijn stapelbaar en hopen zich dus op in de vetreserves en kunnen leiden tot een overdosis, wat veroorzaakt, dat men dezelfde symptomen van een gebrek aan deze vitamines gaat vertonen.
 

Kevva

Baard
Ik woon in België, zijn er winkels waar ik bv. Jojoba olie en tea tree kan kopen? (Yves Rocher, Kruidvat, Carrefour, ...?)
 

rudolf

Baard
Hoi mannen. Zijn er ook recepten voor baardolie bekend of al eens door een mede forum lid gemaakt met als resultaat de uiteindelijke geur Bay rum?
 

rudolf

Baard
Ok.het is jou nog niet gelukt. Wie weet andere baardragers wel. Het bestaat wel merkte ik laatst toen ik eens iets als sample kreeg. Ben helaas de naam van het product en leverancier kwijt geraakt.
Overigens denk niet dat je rijk wordt van baardolie maken.
 

maximum

Zware baard
Ok.het is jou nog niet gelukt. Wie weet andere baardragers wel. Het bestaat wel merkte ik laatst toen ik eens iets als sample kreeg. Ben helaas de naam van het product en leverancier kwijt geraakt.
Overigens denk niet dat je rijk wordt van baardolie maken.

Heb alle geuren in Bay Rum Cigar blend en headhunters zelf in brouwsels gemengt maar het komt nog niet eens in de buurt..Overigens heb je meerdere merken bay eum..Ik heb het over GBS..De goede merkjes zijn niet te evenaren met eigen brouwsel..Heb het niet over rijk worden maar je boterham ervan betalen..:)>
 
Inmiddels heb ik wat essentiële olieen in bezit maar helaas ben ik nog niet in staat gebleken een heerlijk geurende melange te maken zoals bijv. de Murray's Pomade of mijn Mr. Morgan's Beardwax.

Wel heb ik een aantal heerlijk ruikende Baardolieen van o.a. GBS de revue zien passeren en aangezien zelfgemaakte Baardwax ook vaak een klein deel olieen bevat is dit wellicht de ideale manier om je wax op geur te brengen.

Zijn er mensen die dit al hebben geprobeerd en aan wat voor verhouding moet ik dan denken?

Mijn grootste nadeel is dat de olieen vaak relatief snel vervliegen, terwijl de Murray's geur in mijn Enhanced variant wel lang blijft hangen. Als je dan weer teveel Baardolie toevoegd ben ik bang dat de hoeveelheid Olieen de Hold van de Wax nadelig beïnvloed.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Wel heb ik een aantal heerlijk ruikende Baardolieen van o.a. GBS de revue zien passeren en aangezien zelfgemaakte Baardwax ook vaak een klein deel olieen bevat is dit wellicht de ideale manier om je wax op geur te brengen.

Zijn er mensen die dit al hebben geprobeerd en aan wat voor verhouding moet ik dan denken?

Mijn grootste nadeel is dat de olieen vaak relatief snel vervliegen, terwijl de Murray's geur in mijn Enhanced variant wel lang blijft hangen. Als je dan weer teveel Baardolie toevoegd ben ik bang dat de hoeveelheid Olieen de Hold van de Wax nadelig beïnvloed.

Ja kun je er gewoon bijvoegen om de wax op geur te brengen. Even rustig experimenteren, maar niet meer dan 5% toevoegen.
 
Zou bijna denken dat ik een lading pus gefabriceerd heb.

IMG_20160821_181013.jpg

66% Kruidvat Argan Olie
33% Secret d'Afrique Jamaican Black Castor Oil (JBCO)
6 druppels Jacob Hooy Vanille
6 druppels Jacob Hooy Cinnamon (Kaneel)

Denk niet dat het een succes is, maar ach, kunnen we het voor de nacht gebruiken.
 

Kevva

Baard
Dag heren

Ik zou graag wat baardolie kopen, maar zo'n flesjes kosten nogal wat geld. Dus zit er niets anders op dan het zelf te gaan maken maar ik twijfel tussen wat het beste is voor mijn baard en om tevens de jeuk tegen te gaan?


Oorspronkelijk wou ik een baardolie maken zoals deze:
- Jojoba olie (De Tuinen); 11,39 euro/150ml.
- Tea Tree (Physalis); 7,40 euro/10ml. ??



Maar ProfessorMelchior kwam met iets anders op de proppen nl.
- Shea Butter (DeTuinen); 11,39 euro/100ml.
- Kokosolie (geen prijs gevonden bij Holland & Barrett)


Wat denken jullie dat het beste is? Prijs zal ong. gelijkaardig zijn. Behalve dat ik aan de balsem iets meer werk zal hebben en ik het 's avonds (voor het slapen) moet aanbrengen.
Zijn er winkels waar het iets goedkoper is om deze producten te kopen? Holland & Barrett zit wel 3 panden verder dan mijn werk. Dus daar loop ik wel heel snel binnen.
 

Ontw3rper

Baard
Ik zou gewoon eens beginnen met een olie. Balsem dringt minder door tot op de huid. Zelf ben ik ook gecharmeerd van Argan olie tegen een geïrriteerde huid. Gewoon puur een paar druppels in masseren.
 

Kevva

Baard
Ik zou gewoon eens beginnen met een olie. Balsem dringt minder door tot op de huid. Zelf ben ik ook gecharmeerd van Argan olie tegen een geïrriteerde huid. Gewoon puur een paar druppels in masseren.

Zoiets dus? (Er staat wel niet specifiek bij waarvoor je het kan gebruiken).
http://www.hollandandbarrett.be/argan-olie.html

Of zou je nog mengen met een andere olie?
[DOUBLEPOST=1472131535][/DOUBLEPOST]
Als het inderdaad om de jeuk te doen is lijkt me olie net iets meer aangewezen ;)

Wel eigenlijk voor meer dan jeuk alleen, bv. de stevigheid, glans, ...
 

Ontw3rper

Baard
Als ik even kijk naar de baard voortgang en lengte van jouw baard op juli plus een centimeter of wat dan kun je ook overwegen te gaan borstelen. Dit samen met huidverzorgings olie helpt.dan al. Essentiële oliën zijn wat mij betreft voor de sier.
 
Banner image
Top