Dutchbeards

Baardolie recepten

Discussie in 'Verzorgingsproducten en ervaringen' gestart door barrymossel, 22 jan 2015.

1. StevenDeViking

StevenDeViking Stoppelbaard

Bedankt voor reactie ga kortelings dus ook in de wondere wereld der oliemengers stappen.

Texman en Yainderidoo vinden dit leuk.
  2. Kakihara

Kakihara Stoppelbaard

Ik heb Summer Session: is zeker goed te verwerken in een baardolie. Zomers geurtje, nogal wat citrusgeuren.
    --- Dubbele posts samengevoegd, 14 nov 2018 ---
    Leuk om te weten (als het al niet elders in dit topic staat, ik ben lui): op websites als www.parfumcenter.nl en www.fragrantica.nl kan je voor redelijk wat parfums terugvinden welke geurtjes er allemaal inzitten. De precieze verdeling staat er uiteraard niet bij en de kans is klein wat er allemaal in zo'n reukwater zit, ook allemaal in huis hebt. Maar het kan dienen als leidraad en inspiratie om wat combinaties uit te proberen.

Texman en StevenDeViking vinden dit leuk.
  3. Yainderidoo

Yainderidoo Volle Baard

Texman vindt dit leuk.
  4. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Het artikel gaat over aroma-therapie, waarbij men de cliënt volledig insmeert met een receptuur van samengestelde oliën en deze daarna langdurig in de huid masseert.
    Bij baardolie gaat het om slechts enkele druppels, die de huid slecht licht raken, waardoor geen allergische reacties ontstaan. Deze kunnen wel voorkomen door het gebruik van geurstoffen in de baardolie, maar dat is vrij sporadisch.

Hartenheer, Texman en Yainderidoo vinden dit leuk.
  5. Sebastian

Sebastian Baard

Ik heb net een nieuw brouwseltje gemaakt met met de volgende ingrediënten (30ml):
    Dragerolies:
    - 5 ml. Black Castor (de echte van Tropic Isle)
    - 5 ml. Argan
    - 10 ml. Jojoba
    - 10 ml. Avocado

Essentiële olies
    - 8 dr. Zwarte peper
    - 5 dr. Den
    - 1 dr. Citroengras
    - 4 dr. Ceder
    - 2 dr. Sandelhout

Lekker peperig geurtje.
    Ik merk toch dat olies zoals citroengras, kaneel, zoete sinaasappel en sandelhout (kattenpis...) erg de boventoon voeren, dus ik ga hier in het vervolg erg voorzichtig mee zijn. Met dit flesje merkte ik dat ik die 8 druppels echt nodig had, want die ene druppel citroengras was toch weer het mees aanwezig samen met sandelhout...
    Even kijken hoe deze mij morgen bevalt.
    In het vervolg misschien geen sandelhout en citroengras meer, maar meer ceder en/of den.

6. Yainderidoo

Yainderidoo Volle Baard

Zo zie je maar weer hoe smaken (geuren) verschillen. Ik wil bijvoorbeeld heel erg uitkijken met het toevoegen van ceder....is (vind ik) ook heel dominant. Ook een beetje gevoelig voor. Het komt ook voor dat de ene geur de andere versterkt...of juist overschaduwd. Een complex geheel!

ProfessorMelchior, Sebastian en Texman vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina