Baardolie en Eau de Parfum

Kenneth

Baard
Toen ik nog baardloos door het leven ging gebruikte ik regelmatig een geurtje (Aftershave/Eau de Parfum) Maar nu ik baardolie gebruik, heb ik het idee dat ze overbodig zijn geworden. Gebruiken jullie nog geurtjes naast de baardolie? En wat is jullie favoriete baardolie geur?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je kunt altijd een geurloze balsem of olie gebruiken en dan een beetje parfum aanbrengen.
Aftershave kun je gewoon weggooien, want dat ga je nooit meer gebruiken.
Iedereen heeft zijn specifieke voorkeur voor een geur en die verschilt echt van persoon tot persoon. De ene houdt van lichte, zoete, fruitgeuren, een ander van stoere bosluchten en weer een ander van kruidige wierookwalm en het kan ook nog eens per dag of gelegenheid verschillen. De meerderheid der Baardforummers heeft een voorraad verschillende merken en geuren, waar een goed uitgeruste barbier jaloers op kan zijn.
Wat zeer zeker bij niemand favoriet is zijn de goedkope, chemische verzorgingsproducten met een hoog gehalte aan toiletverfrisser-odeur.
 

Texman

Koning Baard
Doordeweeks gebruik ik geen geuren en als ik uit ga gebruik ik de baardbalsem van Mad Viking (kruidige wierookwalm).
Ik heb door de tijd wel wat baardproducten gehad die ik dan kocht voor de geur. Vaak vond ik de kwaliteit dan matig.
Tegenwoordig gebruik ik uitsluitend de producten van Honest Amish vanwege de hoge kwaliteit.
 

Kenneth

Baard
Sauvage van Dior is helemaal mijn ding. :)
Zo heb ik dat met Yves Saint Laurent La Nuit, echt een heerlijke geur. :)
[DOUBLEPOST=1568367601][/DOUBLEPOST]
Je kunt altijd een geurloze balsem of olie gebruiken en dan een beetje parfum aanbrengen.
Aftershave kun je gewoon weggooien, want dat ga je nooit meer gebruiken.
Iedereen heeft zijn specifieke voorkeur voor een geur en die verschilt echt van persoon tot persoon. De ene houdt van lichte, zoete, fruitgeuren, een ander van stoere bosluchten en weer een ander van kruidige wierookwalm en het kan ook nog eens per dag of gelegenheid verschillen. De meerderheid der Baardforummers heeft een voorraad verschillende merken en geuren, waar een goed uitgeruste barbier jaloers op kan zijn.
Wat zeer zeker bij niemand favoriet is zijn de goedkope, chemische verzorgingsproducten met een hoog gehalte aan toiletverfrisser-odeur.
Aftershave gebruikte ik al een tijdje niet meer, maar na het scheren deed ik altijd wel even een lekker geurtje op. Was al bang dat ik die ook in het ronde archief kon gooien.:( De keuze uit heerlijke baardolieen is echt overweldigend, ik heb nu revenge of bluebeard gekocht, en dat is een frisse geur en die redelijk goed verzorgd. Maar heb nog wel een aantal op mijn buckets list staan.:D Zoals vele anderen mij al waarschuwden het is een verslaving, en dat klopt helemaal:p
 

Laurent1965

Zware baard
Ja, die is ook super!
Ik hou wel van iets dat "wat langer blijft hangen" als je langsloopt, maar goed ieder zijn ding!:)

"Wie ruikt daar zo naar parfum, o dat is die met die baard....." :D:D:D

Vanwege mijn werk kom ik veel in aanraking met "verminderde hygiënische situaties", hiervoor heb ik de Cool water van Davidoff, deze kost tegenwoordig vaak geen drol meer en blijft ook redelijk lang hangen.
 

zenn

Zware baard
'K gebruik af en toe nog weleens eau de parfum in combo met geurloze baardproducten, alleen wel minder dan voorheen. 'K hou zelf wel van de Hugo Boss varianten en directe familie is werkzaam bij een bekende parfumerie, dus dan weet je wel hoe dat gaat... Op een of andere manier heb 'k wel het idee; er zit veel alcohol in, komt misschien onbewust op de baard terecht en droogt daardoor sneller uit. Of dat klopt weet 'k trouwens niet hoor.

En m'n favoriete geur van olie; afgelopen maanden ben 'k heel erg into 'sweet tobacco' van Bossman Stagecoach, dat heeft gewoon iets lekkers.
Maar ook Honest Amish, zowel 'pure' als 'original' vind 'k prettig ruiken. dat helpt mij herinneren om 'Bayou Blend' balsem te bestellen trouwens...

honest_amish.png
 

Kenneth

Baard
Ja, die is ook super!
Ik hou wel van iets dat "wat langer blijft hangen" als je langsloopt, maar goed ieder zijn ding!:)

"Wie ruikt daar zo naar parfum, o dat is die met die baard....." :D:D:D

Vanwege mijn werk kom ik veel in aanraking met "verminderde hygiënische situaties", hiervoor heb ik de Cool water van Davidoff, deze kost tegenwoordig vaak geen drol meer en blijft ook redelijk lang hangen.
Ja die van Davidoff is ook een heerlijk geur, heb ik ook mijn plank staan.(Y) Is niet overheersend, gewoon subtiel. :)
 

Nib85

Volle Baard
Toen ik nog baardloos door het leven ging gebruikte ik regelmatig een geurtje (Aftershave/Eau de Parfum) Maar nu ik baardolie gebruik, heb ik het idee dat ze overbodig zijn geworden. Gebruiken jullie nog geurtjes naast de baardolie? En wat is jullie favoriete baardolie geur?

Ja hoor, ik gebruik regelmatig een geurtje naast baardolie. Eigenlijk naast de balsem, want olie gebruik ik alleen maar ‘s avonds. Uiteraard wel afhankelijk van welk baardproduct ik gebruikt heb, de ene heeft nou eenmaal meer lucht/blijft langer hangen dan de andere.

Voor het werk vaak een grote fles eau de toilette (geuren die eerder aan de prijs waren kosten nu een fractie van de oorspronkelijke prijs).

En verder...
Sauvage van Dior is helemaal mijn ding. :)

Beste geur sinds jaren.
 

Macx

Baardaap
Ik heb nu de samples die ik had besteld allemaal uit geprobeerd en er zijn er twee die er voor mij uit springen en dat is
1
Eau de Parfum Triumphant van Captain Fawcett
captain-fawcett-eau-de-parfum-triumphant-sample-2.jpg
2
Eau de Parfum Booze and Baccy ook van Captain Fawcett

captain-fawcett-eau-de-parfum-booze-and-baccy-samp.jpg
Vrouwen reageerden op deze geur met, wat een heerlijke geur ruik ik, heerlijk, en dat werd dan weer bevestigd door haar vriendinnen.
Dus vrouwen houden er ook van, echt een heerlijke mannengeur, dat zeiden ze.
Dus wat dat betreft zit je wel goed, maar echt waar jongens, dit zijn ze die je moet hebben, het zijn beide heerlijke geuren.
Dus deze twee komen in aanmerking om te gaan bestellen.
Hier is de link

https://www.mannenzaak.nl/captain-fawcett-eau-de-parfum-triumphant-50-ml.html

https://www.mannenzaak.nl/captain-fawcett-eau-de-parfum-booze-and-baccy-50-m.html


Ik heb een tip gekregen van Texman, om het aan te brengen achter je oren zodat je baardharen niet uitdrogen door de alcohol die in elke parfum is verwerkt.
En dit was een hele goeie tip en je kunt dan ook zelf lang van blijven genieten zonder zorgen te maken over je baard.
Dankjewel nog voor deze goeie tip Texman.(Y)
[DOUBLEPOST=1650130606][/DOUBLEPOST]
Ik heb nu de samples die ik had besteld allemaal uit geprobeerd en er zijn er twee die er voor mij uit springen en dat is
1
Eau de Parfum Triumphant van Captain Fawcett
captain-fawcett-eau-de-parfum-triumphant-sample-2.jpg
2
Eau de Parfum Booze and Baccy ook van Captain Fawcett

captain-fawcett-eau-de-parfum-booze-and-baccy-samp.jpg
Vrouwen reageerden op deze geur met, wat een heerlijke geur ruik ik, heerlijk, en dat werd dan weer bevestigd door haar vriendinnen.
Dus vrouwen houden er ook van, echt een heerlijke mannengeur, dat zeiden ze.
Dus wat dat betreft zit je wel goed, maar echt waar jongens, dit zijn ze die je moet hebben, het zijn beide heerlijke geuren.
Dus deze twee komen in aanmerking om te gaan bestellen.
Hier is de link

https://www.mannenzaak.nl/captain-fawcett-eau-de-parfum-triumphant-50-ml.html

https://www.mannenzaak.nl/captain-fawcett-eau-de-parfum-booze-and-baccy-50-m.html


Ik heb een tip gekregen van Texman, om het aan te brengen achter je oren zodat je baardharen niet uitdrogen door de alcohol die in elke parfum is verwerkt.
En dit was een hele goeie tip en je kunt dan ook zelf lang van blijven genieten zonder zorgen te maken over je baard.
Dankjewel nog voor deze goeie tip Texman.(Y)[/QUOTE


Intussen besteld, ik kan geen keuze maken tussen deze twee, zeker niet na de positieve reacties die ik van mijn klanten heb gekregen over booze and baccy dus dan maar beide besteld. Ben er erg blij mee in iedergeval.
 
Laatst bewerkt:

PaulS

Baard
Mijn geur is al jaren Drakkar Noir van Guy Laroche.
Ik heb diverse andere geuren geprobeerd, maar uiteindelijk kom ik toch weer bij Drakkar Noir terecht.
 

zenn

Zware baard
Had voor mezelf ook samples van Captain Fawcett besteld, omdat ik dan ook een indruk kan krijgen van hun balsems in dezelfde geur. Mijn impressies;
- Booze & Baccy; zwaar wierook.
- Barberism; licht fris.
- Original; standaard aftershave.
- Triumphant; dreft afwasmiddel.

Helaas niets wat in de buurt komt van de geur van hun Clay Pomade, welke echt oldskool ruikt.
 
Banner image
Top