Baardmannen drinken whisky.

P

Pellie

Guest
Ik drink minder dan dat ik koop. Deze kast ik ook niet van 1 jaartje, maar van meerdere..... Op zijn tijd vind ik een goed glas whisky heerlijk. Maar (bijna) al mijn whisky komt uit Campbeltown (regio in Schotland). Ik spaar de flessen van Kilkerran.....distilleerderij opgericht in 2004, tevens het geboortejaar van mijn zoon!!
 

Freerider

Baard
Hahaha ja, zeker als de auto-correctie het niet kent!
Ben ook liefhebber van Lagavulin, Ardbeg, Bruichladdich, Coal Ila, etc. Van de laatste diverse Chieftains choices gehad, erg lekker.

deze tekst is mede mogelijk gemaakt door de crappy vertaling van de auto-correctie van mijn telefoon
 

Laurent1965

Zware baard
Ben als halve fransoos ook niet van de whisky helaas...., cognac VSOP, Pineau de Charente met ijs en op een warme dag op het terras een heerlijke lel Ricard avec de l'eau frais...:) een goeie Bordeaux gaat er trouwens altijd in.
Als deze corona-shit voorbij is snel weer een ritje over de Franse grens ( nog geen 2 uur rijden vanaf hier ) voor nieuwe voorraad, een keur aan goeie booz in een willekeurige hypermarché daar. :):)
 
Laatst bewerkt:
P

Pellie

Guest
Rum is ook lekker en alles wat Laurent aankaart ook wel :cool:
[DOUBLEPOST=1586376997][/DOUBLEPOST]
Ben als halve fransoos ook niet van de whisky helaas...., cognac VSOP, Pineau de Charente met ijs en op een warme dag op het terras een heerlijke lel Ricard avec de l'eau frais...:) een goeie Bordeaux gaat er trouwens altijd in.
Als deze corona-shit voorbij is snel weer een ritje over de Franse grens ( nog geen 2 uur rijden vanaf hier ) voor nieuwe voorraad, een keur aan goeie booz in een willekeurige hypermarché daar. :):)
Maar waarom cognac VSOP en geen XO??
 

Laurent1965

Zware baard
XO si uiteraard nog beter, ben in de VSOP blijven hangen omdat mijn vader deze met enige regelmaat nuttigde.
De roots hebbende in de Charente zat hij al aan de Cognac toen deze nog niet zo algemeen was.
Ps, bekend met Pineau des Charentes ? Is op basis van Cognac.
Lekker met ijsklontjes of "puur" na de maaltijd, heerlijk!
 
P

Pellie

Guest
XO si uiteraard nog beter, ben in de VSOP blijven hangen omdat mijn vader deze met enige regelmaat nuttigde.
De roots hebbende in de Charente zat hij al aan de Cognac toen deze nog niet zo algemeen was.
Ps, bekend met Pineau des Charentes ? Is op basis van Cognac.
Lekker met ijsklontjes of "puur" na de maaltijd, heerlijk!
Jazeker ben ik daar bekend mee. Lekker zomers drankje vind ik het.
 

Laurent1965

Zware baard
Jazeker ben ik daar bekend mee. Lekker zomers drankje vind ik het.
Super, vrij onbekend buiten Frankrijk-België, ook in rood, geef mij maar de witte.
Ps, Mosselen met venkel, Sjalotjes en lente-ui, gekookt in een glas Pineau des Charentes, afgemaakt met crème fraîche, heerlijk, moules à la Charentaise.... (Y)(Y), al tijden bij ons een topper!
Sorry mannen, moest ik ff kwijt, totaal off topic.....:eek:
 
Banner image
Top