Baardkrimp

Joep

Zware baard
Beste baardbroeders,

Ik wil het even met jullie over een vreemd verschijnsel hebben, namelijk baardkrimp. :eek:

Net als bijna iedere baardbroeder kijk ik elke ochtend in de spiegel om mijn baard te verzorgen en net als iedere beginnende baardbroeder ben ik ongeduldig en heel alert op baardgroei.
De meer ervaren baardbroeders wisten het natuurlijk al, een baard letterlijk zien groeien kan niet, het gaat zoo langzaam. Sterker nog, ik heb het idee dat er helemaal niets groeit, mijn baardgroei staat stil, elke dag zie ik hetzelfde. :confused:

Sinds ik heb besloten een baard te laten staan let ik veel op andere baarden, ook dat zal niet vreemd zijn, maar nu komt het grappige: Het is net alsof de baard van andere krimpt en dat die van mij stil staat. Alles is relatief wordt wel eens gezegd en dat is wat er volgens mij dan ook in mijn hersens afspeelt. Ik kijk te veel naar mijn baard en daardoor lijkt de groei stil te staan, maar als ik het dan met andere vergelijk, dan merk ik dat mijn gezichtsbedekking die van andere benaderd en soms zelfs al voorbij gaat. Wat een grappig effect is dit. Ik wil niet neerbuigend doen naar andere korte baarden, maar er is wel iets veranderd wat betreft de waardering voor andere baarden. Sommige baarden neem ik niet meer zo serieus, die vallen meer in de categorie "je bent je vergeten te scheren". Andere baarden waar ik eerst vol ontzag naar opkeek komen nu iets dichter in bereik en lijken daardoor ook iets minder imposant. Ik verschuif daardoor ongemerkt mijn eigen doel steeds verder naar voren, of in het geval van een baard naar beneden. Dat komt ook omdat ik niet een plaatje heb van mijn doel, daar kan je je aan vast houden.

Ik vraag mij nu af of andere baardbroeders dit gekke verschijnsel herkennen. Of komt het gewoon omdat ik niet helemaal goed bij mijn pan ben?

ps.
Nogmaals, alle respect naar elke baardbroeder, ook de korte baarden. (Y) :)>:)>:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Klopt!
Toen ik begon stond ik met Hugo Borst te praten tijdens een veiling in Rotterdam en heb toen vol bewondering naar de lengte van zijn baard staan kijken en hoopte ooit dat mijn baard dezelfde lengte zou bereiken. Vorige week kwam ik hem op straat tegen en toen leek zijn baard inderdaad "gekrompen" en een beetje gewoontjes.
Deze week zag ik Tony Beets, de Nederlandse goudzoeker, op televisie langskomen, die een fameuze baard heeft, maar toen ik zat te kijken vond ik het wel meevallen. Het merendeel van de Baardforummers heeft baarden, dat die van de personages in de televisie-serie overtreft.
Zelfs de gigantische baarden van de mannen van ZZ Top lijken gekrompen in vergelijk met de baarden van de mannen, die bij de Baardborrels komen aanwaaien.
Baardkrimp bestaat dus! :eek:
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik vraag mij nu af of andere baardbroeders dit gekke verschijnsel herkennen.
Neen
Of komt het gewoon omdat ik niet helemaal goed bij mijn pan ben?
Ja

:D:D:D:D:D:D:D:D

Ik vermoed dat je gewoon TE veel focus legt op het kijken hoe hij groeit.
Er gewoon een tijdje niet te veel naar kijken lijkt me een gezondere insteek ;)

Wat de lengte betreft heb ik alvast niet hetzelfde "klassement" als jij. Iedereen doet qua lengte en model wat hij leuk vindt.
Ik merk wel dat ik vaker wordt aangestaard of aangesproken als ik met meer lengte rond loop, en dit ook vaker door andere mannen met een baard.
De voor iedereen wel gekende "baardknik" wordt dan wel vaker uitgewisseld :)>
 
Elke 2 weken een foto maken voor jezelf en dan zie je toch uiteindelijk echt wel verschil. Maar vooral niet te lang naar jezelf kijken want hoe langer je kijkt hoe meer je ontdekt. De eerste grijze haar, verrek zit daar nou een rimpel, hmm volgens mij zit mn neus scheef.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

Joep

Zware baard
@ProfessorMelchior
Ik ben blij dat je mijn gevoel bevestigt, nu hoef ik niet op bezoek bij een psychiater. (Y)
Hahaha zelfs die van ZZ top, ik zat laatst ook al te kijken.

@Cowboy
Ik baal een beetje dat je het niet herkent, nu moet ik echt op bezoek bij een psychiater. :eek:
Ik bedoelde ook niet neerbuigend te zijn naar de kortere baarden, dat probeerde ik in mijn eerste post al te benadrukken. Een korte baard die een strakke lijn heeft vind ik helemaal mooi, maar is mij gewoon te veel werk.
[DOUBLEPOST=1569057739][/DOUBLEPOST]@Cowboy en @dusselbaard
Ik ben nooit ijdel geweest en heb in verhouding met andere zeer weinig tijd voor de spiegel besteed, dat is nu natuurlijk wel anders. Er valt nog veel te ontdekken aan mijzelf, ik voel me net een puber :D Iets minder ernaar kijken is wel een optie, hoewel ik het ook wel leuk vind om te zien hoe de baard me staat, ik vind mezelf wel ontzettend knap nu. Ai, word ik op latere leeftijd toch nog een ijdeltuit. :confused::eek:
 

Texman

Koning Baard
Mijn advies:
Wees niet te kritisch naar je eigen baard want dat vind je baard niet leuk :confused:
Kijk niet te veel in de spiegel 1x per dag is meer dan voldoende. Zit hij s'morgens goed, dan zit hij de hele dag goed.
Strijk eens met je hand door je nog korte baard= genieten.;);)
Realiseer je dat je nog maar kort aan het groeien bent het beste en mooiste gaat nog komen (6 maanden moment).:)
Vergelijken heeft weinig zin er is altijd een andere man met een betere/langere baard en werkt frustrerend.:confused:
Waardeer andere baarden want dat geeft je zelf een positief gevoel.
En voor de rest RELEX :cool::cool::cool::cool:RELEX :cool::cool::cool::cool:RELEX :cool::cool::cool::cool:;)
 

Boudi

Baard
Mijn beste tip: vergeet dat je bezig bent met een langere baard laten groeien. Gewoon minder mee bezig zijn en je leven leven. Verzorg hem met liefde en aandacht en verder groeit de baard uit zichzelf. Hij gaat er echt niet sneller door groeien als je ernaar kijkt. En ook niet langzamer als je er niet steeds naar kijkt. Eens in de maand een fotootje maken en je zult verbaasd zijn over het verschil...
 

Joep

Zware baard
Bedankt voor de leuke reacties mannen. (Y)

Ik bedoelde dit topic niet echt als klacht vanwege mijn ongeduld. Ik zal toegeven dat ik ongeduldig ben, maar ondertussen geniet ik er ook erg van.

@Texman Ik kan inmiddels mijn baard tussen twee vingers vastpakken als ik mijn vingers door mijn baard heen druk, als een soort van kam. Dat voelt heerlijk! Als ik rustig zit, bijvoorbeeld achter mijn computer dan doe ik niet anders.

Foto's maak ik ook af en toe. over 1,5 week maak ik mijn 2 maanden foto en ik ben erg benieuwd hoe die eruit ziet naast mijn 1 maand foto.

Andere baarden waardeer ik zeker! Het is leuk om andere mannen te zien die hun best doen op een mooie baard, kort en lang :)> Ik heb inmiddels al een echte baardbroeder in de buurt waarmee ik een baardgroet heb. Grappig, twee maanden geleden had ik geen idee dat er zoiets bestond. Bij ons in de grote stad is niet iedereen even vriendelijk en niet elke baard zit te wachten op een hoofdknik, dat is soms best lastig inschatten.
 

Yainderidoo

Zware baard
Of komt het gewoon omdat ik niet helemaal goed bij mijn pan ben?
Klopt helemaal!!! Niemand is goed bij zijn of haar pan! NIEMAND! Alles is één grote illusie. Ik heb thuis ook nog deze spreuk op de deur hangen:

iu


Iets dergelijks doen we volgens mij ook allemaal ( ! ) naar ons zelf toe. De eeuwige twijfel.
Ik vraag mij nu af of andere baardbroeders dit gekke verschijnsel herkennen
Ja dus.....kun je ook in alles terug vinden. En f*ck de psychiaters! Dus daar hoef je sowieso niet heen......woehhahahahhaahahhaa....:confused::eek::D:rolleyes:
Als je het nu al fijn vind om met je hand in je Baard te frunniken.....wacht totdat je Baard lang genoeg is om in de wind te wapperen.....die eerste keer dat ik dat voelde...:cool:
 
Banner image
Top