baardkammetjes met splinters

KaaWee

Stoppelbaard
Hallo

Een houten baardkammetje van een gekend merk (8,5 euro). Na twee weken sporadisch kammen krijg ik het resultaat zoals op de foto (splintertjes).
Wat vinden jullie hiervan? Ook al meegemaakt?

PS: heb al mail gestuurd naar verkoper, doch nog geen reactie.
 

Bijlagen

  • Image00001.jpg
    Image00001.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 38
  • Image00002.jpg
    Image00002.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 32

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Nog nooit meegemaakt, zelfs niet met mijn Chinese namaak van 2,5€ voor een kammetje :eek:

Als de verkoper een beetje service geeft stuurt hij je hopelijk snel een deftig exemplaar op
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Mag uiteraard niet gebeuren, een beetje garantie en service
zou hier zeker op z'n plaats zijn, hou ons op de hoogte als je wilt
 

Almer

Baard
Slechte zaak zelfs de kammen die ze gratis weggeven bij een bestelling boven de 40 euro bij mijnbaard.nl hebben dit niet.

Wel wazig zeg
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ja niet goed. Misschien zelf met wat schuurpapier tussen de tanden gaan vijlen... :(
 

Almer

Baard
Nee is onbegonnen werk dan zou je het kammetje zelfs nog moeten lakken om dit niet weer te krijgen, wat voor kam is dit?

Dat mag best gezegd worden vind ik, negatieve recensie is een waarschuwing voor de rest van de bearded brothers om het misschien maar niet te doen. Daar is dit een forum voor!
 

KaaWee

Stoppelbaard
Had het kammetje dus nog maar een week of twee. Ik heb er mijn baard circa een keer of twee per dag mee gekamd.
Nee, het kammetje is niet nat geweest. Wel heb ik mijn baard natuurlijk al gekamd na het aanbrengen van baardolie.
Ik mocht het kammetje - op mijn kosten :cool: - terug opsturen naar NL. Hij gaat mij een nieuw opsturen. Wel wist de verkoper me te zeggen, na nazicht, dat alle kammetjes dit reeds ongebruikt hadden, de een al wat meer dan de ander. Hij wijt het aan het handgemaakt proces en meent dat dit geen kwaad kan. Toch ging hij zijn leverancier contacteren.
Het kammetje leek me niet gelakt.
Ik hou jullie op de hoogte en bedankt alvast voor de reacties.
 

KaaWee

Stoppelbaard
Zopas een nieuwe gekregen. Deze heeft het ook, maar dan in héle lichte mate. Je moet echt goed kijken. Hopelijk wordt het niet erger. Zou het eens moeten vergelijken met zo'n goedkoop houten kammetje van mijnbaard.nl.
De verzendingskosten waren dus voor mij en dat is ook zo gebleven. Geen perfecte service dus.
Almer, het kammetje is er eentje van de DGSC.
In de toekomst blijft het dus enkel bij een zeepbestelling.
Groeten!
 

Almer

Baard
Heel bijzonder, het lijkt mij namelijk ontzettend slecht aangezien splinterend hout echt ontzettend scherp kan zijn, je haren kunnen er in vast komen te zitten en de splinters snij je met je haren ook in. Dat hij roept dat het niet uit moet maken snap ik totaal niet.

Ik gebruik nou zelf vooral de mijnbaard kam, zijn bij een bestelling boven de 40 euries gratis en ik vind het fijne kammen.

https://www.mijnbaard.nl/overige/baardkam/houten-kam.html

Hiernaast heb ik de Apothecary 87 kam puur omdat het kan

https://www.mijnbaard.nl/overige/baardkam/baardkam-apothecary87.html

Deze gebruik ik nou een maand of 2 denk ik en nog totaal geen problemen mee, ik gebruik ze zowel voor mijn kin als hoofd beharing en ik vind ze echt super.
 
Gewoon slechte kwaliteit hout en icm vocht.

Ik hou het bij mijn acetaat Kent kammen, gel/ detangle borstel.

Heb laatst zo'n houten kam - fijn getand van mijnbaard bijgekregen. Maar was groter dan verwacht en kan me er nog niet echt heel bevredigend kammen (nog geen meesterlijke hans baard hier).

Ik zit wel te kijken naar een varkensharen military style haarborstel.
Iemand ervaring?
 
Aye, hoe komt de borstel er na verloop van tijd uit te zien na al die tig keren door een geoliede/ gebalsemde baardhaar te strijken?
Of heb je een bepaalde manier van het onderhouden van de borstels, zoals ik ergens op het forum een speciaal stalen kammetje zag, voor het verwijderen van haartjes uit de borstelharen!?
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Er komt in mijn OAK veel stof tussen de haren. Deze af en toe verwijderen met pincet oid. Maar ik zweer ook bij de OAK.. :cool:
 
Ik vrees dat hoe nostalgisch ook een kunststof kam gewoon veel beter werkt dan een houten kam. Hout is een natuurproduct en dat gaat werken.
 
Je hebt ook ivoor of hoorn. Neem aan dat deze ook anti-statisch zijn? En dacht dat die cellulose acetaat kammen van oa Kent, ook anti-statisch zijn!?
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ja ik heb ze allemaal.. Hoorn is idd ook mooi spul, maar vanwege de hardheid blieft hout nog steeds de voorkeur.
Een kam van Kent, heb ik ook.. Zou idd ant-statisch zijn, maar helaas.. dat is het niet..

Wat houten kammetjes betreft, ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.
 
Banner image
Top