Baardjourney (22 jaar)

SDekker

Stoppelbaard
Hi all, daar ben ik weer

Ik zit bijna op zeven weken groei en loop toch tegen twee zaken aan, namelijk de snor en neklijn.

De snor ‘hangt’ al een tijdje over mijn bovenlip en wil pas met geweld (lees: pommade) opzij. Zal ik de snor bijknippen/trimmen of gaat hij op den duur makkelijker opzij?

Ik zou graag een mooie grote snor bij mijn toekomstige baard willen, maar ik twijfel of de beharing wel dicht genoeg is.

Wat vinden jullie van de hoogte van de neklijn? Kan het zo, of is er sprake van een nekbaard? (haha)

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de reacties!
 

Bijlagen

  • Week 7 (2).jpg
    Week 7 (2).jpg
    1,8 MB · Weergaven: 261
  • Week 7 (1).jpg
    Week 7 (1).jpg
    1.005,6 KB · Weergaven: 260
  • Week 7 (3).jpg
    Week 7 (3).jpg
    1.020,7 KB · Weergaven: 290
  • Week 7 (4).jpg
    Week 7 (4).jpg
    1.019,3 KB · Weergaven: 244

Boudi

Baard
Goed bezig!

Wat de snor betreft denk ik dat ie eerst gewoon nog wat lengte nodig heeft en zich dan makkelijker laat sturen. De lengte komt als hij de tijd krijgt ;)
De neklijn zou ik persoonlijk iets hoger doen...
Succes verder, gewoon doorgaan (Y):)>
 

Knulletje

Zware baard
Hoi! Hoewel er richtlijnen zijn voor de neklijn blijft het ook iets persoonlijks. Ik vind deze neklijn prima! Voor de 7 weken vind ik dat je een prima baard hebt. 7 weken is relatief kort en ik zou gewoon nog een aantal weken afwachten. Je hebt zo meer kans dat het dan meer naar je zin is en de boel wat voller geworden is. Succes!
 

Texman

Koning Baard
Ha @SDekker ,
Voorlopig zou ik niets aan de halslijn doen.
Je hebt juist onder je kaaklijn een hele mooie en volle baardgroei.
Als je een lange baard wil is dit juist een pluspunt omdat dat je baard een massief aanzien geeft.
Ook groeit je baard mooi door onder je oren waardoor je er een mooie vorm in laten aanbrengen.
Mocht je een korte baard willen dan kan je de halslijn iets naar boven bijstellen maar ook weer niet te veel.
De wangen komen nog wel wat bij maar dat is geen probleem. Ook aan je baard mag je zien dat je nog jong bent.
Ga zo door want je bent op de goede weg.
Texman:)>
 

Ardjan

Baardaap
De snor ‘hangt’ al een tijdje over mijn bovenlip en wil pas met geweld (lees: pommade) opzij. Zal ik de snor bijknippen/trimmen of gaat hij op den duur makkelijker opzij?

Ik zou graag een mooie grote snor bij mijn toekomstige baard willen, maar ik twijfel of de beharing wel dicht genoeg is.

Gaat goed Sebastiaan; mooie vorderingen! (Y)
Voor wat betreft de snor: Mijn barbier deed het laatst zo: Hij tilde m'n snor aan de onderkant op en knipte alleen de onderste haren die op de bovenlip hangen. De haren die daarboven zitten vallen over de onderste haren heen (en liggen dus iets hoger) en prikken daardoor niet meer op je bovenlip. Zo kan de rest verder groeien; en kun je deze als ze langer worden, naar de zijkant dirigeren!
Was voor mij ook een eye-opener dit, en het werkt nog ook! :)
Succes verder! (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Als je een langer model baard wil is de neklijn prima. Even wachten tot de voorzijde op dezelfde lengte is en dan alles laten groeien.
De snor gaat volgens mij wel goed komen, maar dat is ook een kwestie van leeftijd (hoe ouder hoe forser) en genetische over-erving.
Bij sommigen groeit de snor even snel als de baard en bij anderen duurt het even.
Mijn snor groeit even snel als dat een schildpad zich voortbeweegt. Nu pas na drie jaar komt het op lengte.
Heb geduld en het komt goed!
 

SDekker

Stoppelbaard
Wederom bedankt voor de reacties en suggesties!
Ik heb de snor eerder deze week iets bijgeknipt zodat het iets verzorgder oogt.

Dit was de eerste werkweek na de kerstvakantie en ik werd overspoeld met vragen als “wanneer gaat het er weer af?”
De collega’s keken niet altijd even vrolijk wanneer ik antwoorde met “voorlopig niet” haha

Zie bijgevoegd een foto van vanochtend. (Week 8)
 

Bijlagen

  • DB17AF91-18D8-4B55-AF92-892166A0BC1A.jpeg
    DB17AF91-18D8-4B55-AF92-892166A0BC1A.jpeg
    143,8 KB · Weergaven: 138

Ardjan

Baardaap
Dit was de eerste werkweek na de kerstvakantie en ik werd overspoeld met vragen als “wanneer gaat het er weer af?”
De collega’s keken niet altijd even vrolijk wanneer ik antwoorde met “voorlopig niet” haha
Laat je niet uit het veld slaan; die baard is van jou en staat je prima!
Logisch dat ze er aan moeten wennen; maar spreek met jezelf af, afdoen is geen optie!
 

SDekker

Stoppelbaard
Korte update:
Ik zit inmiddels op (iets meer dan) 10 weken groei.
De haargroei op en onder de kaak gaat echt super hard in tegenstelling tot de wangen. Daar begint het wel lang te worden, maar nog niet op te vullen. We gaan lekker door.
 

Bijlagen

  • 495D2670-24B4-4AF9-96C0-C6F3236A1FAC.jpeg
    495D2670-24B4-4AF9-96C0-C6F3236A1FAC.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 178
  • B7F947AF-817E-4B61-ACBB-67CF4D560290.jpeg
    B7F947AF-817E-4B61-ACBB-67CF4D560290.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 182
  • CE5E1328-9D77-4D1D-AF28-07E1E503BE99.jpeg
    CE5E1328-9D77-4D1D-AF28-07E1E503BE99.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 164

SDekker

Stoppelbaard
Zie daar; ...de trots (Y) van Sebastiaan! :D
Staat je goed kerel! (Y)
Zijn je collega's inmiddels al gewent aan je nieuwe look?

Dank je!
Ik werk op een accountantskantoor waarbij gladgeschoren het meest gebruikelijk is, dus het duurde wel even. Maar, ik kreeg laatst een compliment van de partner en meer mensen beginnen “lui” te worden met scheren. Het wordt een harige afdeling haha
 
Banner image
Top