Baardjeuk!!! Na bijna 3 mnd nog...

Wendy1901

Stoppelbaard
Goedenavond allemaal!

Ik schrijf dit even namens mijn man, omdat hij niet zo'n schrijver is.

Begin augustus is hij gestart met het kweken van een baard. Resultaat: een mooie volle baard van nu zo'n 3 cm lang. Inmiddels al ern keer naar de barbier geweest om de boel eens netjes te trimmen en bij te werken.

Maar.... de jeuk blijft! Hij gebruikt zo min mogelijk warm water, wast zijn baard 1x in de week onder de douche met baardshampoo, zo ook cremespoeling. 2 a 3 x per week een druppel baardolie van Loreal. Heeft een houten kam om m regelmatig door te kammen...
Maar de jeuk blijft. Hij heeft t over een soort brandend gevoel, dat gevoel wat je hebt als je griep hebt, haarpijn. Continue. Met aanraken wordt t erger. Smorgens minder last dan savonds....

T maakt er niet leuker op zeg maar. Ik vind een baard m geweldig staan, maar elke dag "pijn" vind ik te ver gaan...

Iemand hier nog tips? Want anders gaat de tondeuse er over heen vandeweek....
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Lees ik goed "een druppel olie"?
Dat is wel vrij zuinig moet ik zeggen.
's Morgens en eventueel ook in de loop van de namiddag meerdere druppels zacht in masseren wil helpen.
Eventueel ook nog eens voor het slapen gaan. Mogelijk best handdoek op het hoofdkussen om dat niet te vettig te laten worden.

Verder ken ik de baardolie van Loreal niet maar ik hoop dat het natuurlijke ingrediënten zijn die daar in zitten??
Eventueel jojoba of amandel of arganolie gebruiken. Kan geurloos, of eventueel met een leuk ruikende variant.

Hopelijk vinden jullie een oplossing. Succes alvast (Y)
 

zenn

Zware baard
Klinkt als een heel geïriteerde huid, niet fijn... 'K zou aanraden;

- Eerst de huidproblemen oplossen, @ProfessorMelchior, @Cowboy & @Texman hebben hier vast wel raad over. ;)
- Daarna regelmaat, 2/3x per week wassen & conditioneren.
- Elke dag baardolie, hoeveelheid ongeveer ter grootte van een kwartje.
- Wellicht een ander merk verzorgingsproduct, kan zijn dat bestandsdelen hiervan een allergische reactie oproepen.
- Wellicht een ander matriaal kam, soms kan hout heel onaangenaam aanvoelen.
- Wellicht een (zachte) borstel aanschaffen, scrubt de huid & verdeeld olie op een korte baard gemakkelijker.
- Daarna natuurlijk veel de baard strelen, en een heerlijk ruikend presentje cadeau doen. :p
 

Weeble

Volle Baard
Wat ik nog wil toevoegen: Gebruik gezichtsscrub!
Deze breng je ruim aan aan je gezicht (je verliest sowieso een groot deel door je baardharen) en dan goed masseren.
Door het toepassen van gezichtsscrub verwijder je dode huidcellen en worden deze vervangen door nieuwe + het hydrateerd je gezicht.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Wendy1901 ,
Welkom op dit leuke forum.
Wat leuk dat je dit voor je man wil doen.
Jeuk is een heel vervelend probleem en het niet eenvoudig om de oorzaak aan te wijzen.
Meestal is het een allergie voor een van de producten die gebruikt.
Het kan ook zijn dat door te veel wassen je eigen huidvetten weggespoeld worden waardoor je huid uit droogt.
Wat ik in dit soort situaties aanraad is het volgende:
Ga terug naar de basis.
Was 3x in de week de baard, andere dagen alleen spoelen met lauw/warm water.
Droog daarna de baard heel voorzichtig (niet wrijven maar meer knijpen).
Een goede zeep om de baard mee te wassen is Dr. Bronnerpeppermint soap.
De pepermunt in deze zeep helpt erg goed tegen jeuk en geeft een verkoelend effect.
Je kan het kopen bij o.a : https://www.biggreensmile.nl/produc...eep-59ml/drbpep59ml.aspx?productid=drbpep59ml
Doe hierna de eerste tijd geen andere producten in de baard en kijkt of de jeuk verdwijnt.
Is dit het geval begin dan weer voorzichtig met baardolie. Die van Loreal ken ik niet en weet niet of deze uitsluitend natuurlijk ingrediënten bevat.
Is dit het het geval kan je het weer proberen, komt de jeuk weer terug dan weten we gelijk waar de jeuk vandaan komt.
Op de site van "mijnbaard vind je een keur aan hele goede baardolien waarvan het eigen merk al goed is om mee te beginnen.
Kies voor de zekerheid een geurloze versie.
Ik hoop dat jullie hier mee vooruit komen dat het afscheren van de baard niet hoeft te gebeuren.
Succes Texman :)>
 

istawa

Zware baard
Er is nog een topic gewijd aan Loreal daarin heeft @profmelichior gekeken wat er allemaal in zit. En dat was niet best zeg maar. Ik zelf zou RESCUE+ BEARD POLISHER van super furry proberen.
Succes



it aint over until the fat lady sings
 

Carlstein11

Volle Baard
Ik herken de problemen maar al te goed.
Je vind hier op het forum heel veel tips over dit onderwerp en je zult er zeker een oplossing voor je jeuk vinden
Maar ik ben er wel achter dat wat voor de een werkt niet de oplossing voor een ander te zijn.
We zijn immers allemaal verschilend.
Ik ben zelf terug gegaan naar de basis ik gebruik geen geurtjes meer in baard olie of balsem maar geurloos.
Al die geur toevoegingen blijken voor mij niet te werken en maken de jeuk en uitslag erger.
Om mijn baard te wassen gebruik ik aleppo zeep en dat werk voor mij perfect.
Teveel mijn baard kammen gaf mij ook een branderig gevoel omdat je constant aan je baardharen staat te trekken.
Ik gebruik nu een baardborstel als de baard droog is en de kam alleen als ik de baard gewassen heb.
Succes met de zoektocht
 
Banner image
Top