Baardig

Renem

Volle Baard
Goedemorgen samen,

Ik ben René, 46, gehuwd en vader van twee pubers.

Tijdens mijn studietijd wel eens een baard laten staan, maar die ging er na twee weken altijd weer af vanwege de jeuk (hoezo baardolie?) Laatste jaren tweemaal per week de tondeuze langs de kin en over het hoofd: nooit glad en nooit wat zullen we maar zeggen.

Paar weken terug ben ik begonnen met een "Dare to Wear Facial Hair project" en bij de eerste shoot heb ik besloten mijn eigen baard ook weer te laten staan. We zijn nu drie weken onderweg en er gaat een wereld voor me open:
Complimenten van klanten, mopperende bazen, meewarige blikken van mijn collega's en niet te vergeten gezinsleden die me dagelijks belachelijk maken als ik weer eens aan mijn wannabe-snor zit te frunniken. :)>

Baardolie van het kruidvat om te proberen en snel ingeruild voor Azbane toen dat bleek te werken. Nu nog met een plastic luizenkammetje in de weer, maar de baardborstel is besteld. (Y)

28056693_2008953026026481_8017652705755650130_n.jpg


Deze foto is van afgelopen vrijdag toen ik op 3 weken afblijven zat.

Mijn doel is om de baard ten minste een half jaar (maar eigenlijk gedurende de looptijd van mijn fotoproject) te laten staan en dan pas te besluiten of het een blijvertje is. Doel van mijn aanmelding hier is tweeledig: enerzijds op zoek naar tips, trucs en steun om die eerste paar maanden goed door te komen -met name snortechnisch is dat wel een dingetje (kennelijk moet je er eerst uitzien als een walrus voordat je snor opzij kunt modelleren), anderzijds zou het natuurlijk mooi zijn als ik nog een paar baardige mannen tegen zou komen die wel willen figureren in mijn project.

Voor nu eerst maar even lezen :)

Vriendelijke groet, René
 

TMG1961

Baardaap
Welkom op het forum Rene, baard ziet er stevig uit voor de prille leeftijd van 3 weken.
Niet te vaak wassen met baardshampoo of baardzeep, maximaal 2-3 keer per week, voor de rest dagelijks uitspoelen en eventueel 1-2 keer per week conditioner gebruiken. Dagelijks 1 of meerdere malen olie gebruiken, je kunt ook olie en balsem gebruiken. De snor, zal je moeten laten groeien, maar je kunt al heel vroeg beginnen met het "trainen" van de snorharen eventueel met behulp van snorrenwax. Succes met je baardreis.
 

Kale666man

Baardaap
Alvast welkom Rene en het doet me aan,iemand denken,die ongeveer hetzelfde eruit ziet.
Ja de boven baardmannen zeiden het al dus ook namens mij veel plezier hier op het forum(Y)
 

Weeble

Volle Baard
"Dare to Wear Facial Hair" .
Ik had er nog nooit van gehoord, maar dat is een project waar elke man over mag spreken zonder naar Hornback te gaan!:D
Welkom en beard up!:)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha René,
Welkom op dit leuke forum.
Voor 3 weken dat je bezig bent heb je al een prachtig resultaat wat je ook nog een heel goed staat.(Y)
Leuk dat je ook met je project "Dare to Wear Facial Hair" bezig bent. Het gaat je vast een schat aan informatie opleveren.
Ja en al de commentaren die je krijgt als je je baard laat staan kennen we hier ook allemaal.:eek:
De meeste zijn goedbedoeld en soms wat plagerig. De mensen kijken gewoon hoe sterk je in je schoenen staat wat je baard betreft.
Met een paar weken is dat gewoon over en dan ben je ineens een man met een baard.:)>
Ga je inlezen in alle verzorgingstips en als je vragen hebt stel ze dan gewoon hier.
Heel veel succes,
Texman:)>
[DOUBLEPOST=1519552652][/DOUBLEPOST]
Welkom op dit gezellig en leerzaam forum René! :)>(Y)
Ha Roy,
Gaat het weer een beetje :)
Texman
 

Renem

Volle Baard
Dank voor het hartelijk welkom heren, ik voel me meteen al thuis! :)

Meteen een vraagje van logistieke aard: als ik een baardige foto van een ander wil laten zien, waar doe ik dat dan het beste?
De showcase lijkt me bedoeld voor de eigen baard, maar zover ben ik natuurlijk nog niet.

Vriendelijke groet, René
 

Renem

Volle Baard
Thanks again, het kan zijn dat het 3 weken en een beetje is: ben gaan tellen op het moment dat ik normaal gesproken de tondeuse zou gaan hanteren.

Maar ik sta er serieus zelf ook wel een beetje van te kijken. Dit keer lijkt de baard veel voller dan eerdere pogingen.
Moet wel toegeven dat ik nu veel liever ben voor mijn baard, misschien helpt dat. :D

Keep you posted, René
 
Banner image
Top