Baardgroei Proces Topic

TMG1961

Baardaap
Graag gedaan. Persoonlijk vind ik de mooiste topics waarin je kan lezen en zien welke progressie je eventueel kan maken van kaal naar een echte baardman, haha! Ook eventuele 'fouten' die er gemaakt worden, kunnen een toevoeging zijn voor anderen. Het is natuurlijk voor een ieder anders, want uiteindelijk zijn we allemaal uniek!
:)>(Y)

Inderdaad zijn de progressie topics het mooiste om te lezen. En om van te leren zowel wat wel en wat niet te doen.
 
  • Like
Reactions: RCM

daveHgz

Baard
goede baard rcm, maar moet je wel gelijk geven toch zonde dat je naar de barbier bent gegaan.
ziet er nog steeds goed uit begrijp me niet verkeerd.
als ik kijk naar je einddoel was het misschien verstandiger geweest om de zijkanten niet uit te dunnen.

maar alsnog is dat makkelijk te doen, je baard groeit als kool dus zal zo wel weer die lengte hebben;)
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
goede baard rcm, maar moet je wel gelijk geven toch zonde dat je naar de barbier bent gegaan.
ziet er nog steeds goed uit begrijp me niet verkeerd.
als ik kijk naar je einddoel was het misschien verstandiger geweest om de zijkanten niet uit te dunnen.

maar alsnog is dat makkelijk te doen, je baard groeit als kool dus zal zo wel weer die lengte hebben;)
Dat klopt helemaal! Het is weer ruim 2 weken geleden en ik moet zeggen dat het gelukkig weer wat voller wordt. Ik hoop dat de mensen die mijn topic lezen niet dezelfde 'fout' maken. Want uiteindeljk kunnen we elkaar op deze manier in ons groeiproces helpen ;).
 

daveHgz

Baard
zo is het, daar is een forum voor.
Ben zelf na 4/5 week naar de barbier geweest maar dan puur voor de neklijn.
ik weet zeker dat ik die zelf schots en scheef had gezet
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Zo dan, we zijn 3 maanden (en 3 daagjes) onderweg en het bevalt mij prima zo. Echter lijkt voor mij de groei een beetje stil te staan. De lengte op de kin is er wel degelijk maar het begint een behoorlijk slag te krijgen en wat te gaan krullen waardoor het minder lang lijkt dan dat het is. Ik neem aan dat dit met nog iets meer lengte vanzelf wel goed komt. Voor alsnog dus ontzettend tevreden en tof dat ik eindelijke mijn snor kan 'krullen'... Op naar de 4 maanden!!

Tot weer een volgende update! (Foto-update volgt over ca. 4/5 weken)
 

Freerider

Baard
Pfff, dat is nog lang wachten op die volgende update!
Vind het erg gaaf om je progressie te volgen, zeker aangezien je een stuk voorloopt op mij (twee maanden en wat dagen), geeft mij ook weer een eikpunt voor als ik het te langzaam vind gaan.
Ik zal trouwens proberen die 10-weken waarschuwing ter harte te nemen, dat is ongeveer het moment dat ik weer langs de barber moet om mijn haar weer bij te laten werken :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Pfff, dat is nog lang wachten op die volgende update!
Vind het erg gaaf om je progressie te volgen, zeker aangezien je een stuk voorloopt op mij (twee maanden en wat dagen), geeft mij ook weer een eikpunt voor als ik het te langzaam vind gaan.
Ik zal trouwens proberen die 10-weken waarschuwing ter harte te nemen, dat is ongeveer het moment dat ik weer langs de barber moet om mijn haar weer bij te laten werken :rolleyes:
Haha, zolang is dat niet meer... ik vind het zelf ook altijd leuk om volledige topics van het groeiproces te lezen. En het lijkt mij inderdaad een hele goede keuze om niet je baard te laten bijwerken.... sla dat komend bezoek maar over en neem genoegen met een prachtig nieuw kapsel.
 

Kale666man

Baardaap
Ojeeeee, domme actie of niet? Ik ben begin deze week dus naar de plaatselijke barbershop geweest in Roermond. Waarom? Net zoals vele beginnelingen denk ik, want ik wist even niet wat ik met mijn baard aan moest. Ik had een enorme kruin in mijn linker kaakhoek waar ik mij enorm aan stoorde en gezien ik een behoorlijk ronde gezichtsvorm met dubbele kin heb, leek mij het wel een goed idee om deze barbershop te gaan bezoeken. Ben ik nu blij en wat hebben ze gedaan? Deels wel en deels niet... aan de voorkant is helemaal niets vanaf gehaald maar van de zijkanten wel en mijn halslijn is iets hoger. Ik ben wel blij dat ik dus nu een 'natuurlijke' halslijn heb en dat na mijn gevoel de verhoudingen zo zijn geknipt dat ik hopelijk een goede basis heb om voor een 'volle' baard te kunnen gaan. Ook een groot voorbeeld vind ik dat ik de baard eigenlijk totaal niet meer 'voel' zeg maar, misschien lijkt dit maar zo en is dat min of meer een placebo-effect ofzo... Conclusie? vanaf nu weer alles lekker laten groeien en op naar mijn einddoel ( zie laatste foto ) en ik heb zojuist mijn halslijn ca. 1 cm lager gezet dan op de foto te zien is...
r8gwxJu.jpg

oUrj8SD.jpg


Uiteindelijk is onderstaande foto ongeveer mijn einddoel...
lMqWOd4.jpg


Mannen, dank voor het lezen en tot een volgende update!
Hoi rcm
Ik vind hem er mooi uitzien man en mooi vol ook,
Sluit me vollledig aan bij de rest en of het goed of slecht is heb ik nog niet zo,n verstand van.
Het belangrijkste is dat je er zelf tevreden over bent.
Gr richard
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Hoi rcm
Ik vind hem er mooi uitzien man en mooi vol ook,
Sluit me vollledig aan bij de rest en of het goed of slecht is heb ik nog niet zo,n verstand van.
Het belangrijkste is dat je er zelf tevreden over bent.
Gr richard
Thnx Richard. Ondertussen ben ik weer helemaal tevreden. We laten hem lekker weer een tijd groeien. :)>(Y)
 

Ardjan

Baardaap
Thnx Richard. Ondertussen ben ik weer helemaal tevreden. We laten hem lekker weer een tijd groeien. :)(Y)
Mijn ervaring is niet te vaak naar de barbier gaan, althans voor je baard, maar lekker laten groeien! Die paar dwarse haren kun je zelf wel bijhouden!
[DOUBLEPOST=1509531032][/DOUBLEPOST]En hoe langer die wordt, des te beter de baard gaat vallen.
 

Kale666man

Baardaap
Mijn ervaring is niet te vaak naar de barbier gaan, althans voor je baard, maar lekker laten groeien! Die paar dwarse haren kun je zelf wel bijhouden!
[DOUBLEPOST=1509531032][/DOUBLEPOST]En hoe langer die wordt, des te beter de baard gaat vallen.
Zo denk ik er ook over ardjan,ja die uitsteeksels frommel, ik er wel tussen en laat hem zeker doorgroeien.
Gr richard
 

DNA76

Baard
DIt topic heb ik momenteel nodig. De laatste dagen steekt men baard alle kanten uit en lijkt niks ok. Had een barbierbezoek in gedachten maar nu toch maar besloten om het uit te stellen. Thx voor je progressietopic. Heb er wat steun uit kunnen halen. Beard on en succes met je verdere baardreis!
 

RCM

Baardaap
DIt topic heb ik momenteel nodig. De laatste dagen steekt men baard alle kanten uit en lijkt niks ok. Had een barbierbezoek in gedachten maar nu toch maar besloten om het uit te stellen. Thx voor je progressietopic. Heb er wat steun uit kunnen halen. Beard on en succes met je verdere baardreis!
Thnx man, en wat een goede beslissing om het uit te stellen. Jij ook heel veel succes gewenst! :)>(Y)
 

RCM

Baardaap
Hoppa, weer een weekje erbij. Mmmmmm, wat vind ik ervan. Er komt steeds meer krul en slag in mijn baard. Grrrrrrrr, een fase die iets minder leuk is. Echter krijg ik daardoor het idee dat ik mijn doel moet bijstellen. Ik zie hier baardbroeders voorbij komen waarvan ik denk (en hoop) dat ik ongeveer dezelfde groei heb. In deze fase ook 'dezelfde' krul en slag. Omdat ik er absoluut niets vanaf wil, ben ik denk ik eerder genoodzaakt om net als hun, dan toch maar voor een 'vol' en 'lang' model te gaan. Wellicht een Yeard een goed idee? :D

Tot weer een volgende update! (Foto-update volgt over ca. 4 weken)
 

RCM

Baardaap
De mijne heeft ook krullen links en rechts, stoort me niet, zal uiteindelijk hopelijk wel gaan hangen. Anders touwtje met gewichtje eraan hangen :D
Benieuwd naar de foto update
Haha, goed idee! Ach ja, het 'stoort' mij ook niet zo heel erg hoor, zijn echter alleen de veranderingen die mij opvallen zeg maar. En zolang er veranderingen zijn, dan is het goed toch! Ik ben ook altijd benieuwd naar foto-updates, gaaf om te zien hoe het zich bij andere ontwikkeld.
 

TMG1961

Baardaap
Haha, goed idee! Ach ja, het 'stoort' mij ook niet zo heel erg hoor, zijn echter alleen de veranderingen die mij opvallen zeg maar. En zolang er veranderingen zijn, dan is het goed toch! Ik ben ook altijd benieuwd naar foto-updates, gaaf om te zien hoe het zich bij andere ontwikkeld.

De mijne komen eind volgende week. Maar ik heb zelf het gevoel dat mijn baard niet zo hard groeit als bij andere. Zit nu op 6 weken en nog vrij weinig te zien van volume.
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
De mijne komen eind volgende week. Maar ik heb zelf het gevoel dat mijn baard niet zo hard groeit als bij andere. Zit nu op 6 weken en nog vrij weinig te zien van volume.
Dan ben ik heel erg benieuwd naar je foto's/progressie volgende week. De volume zal vast en zeker al meer zijn dan dat het was. Echter door heel veel baarden te bekijken krijg je wellicht het gevoel/idee dat het bij jezelf wat minder hard gaat, althans zo ervaar ik het bij mij. Wij zijn er teveel mee bezig denk ik zo, ook wel begrijpelijk want we willen allemaal zo snel mogelijk een perfecte volle baard. Helaas beslist moeder natuur het anders en moeten we het doen wat in onze genen is meegegeven.
 

TMG1961

Baardaap
Dan ben ik heel erg benieuwd naar je foto's/progressie volgende week. De volume zal vast en zeker al meer zijn dan dat het was. Echter door heel veel baarden te bekijken krijg je wellicht het gevoel/idee dat het bij jezelf wat minder hard gaat, althans zo ervaar ik het bij mij. Wij zijn er teveel mee bezig denk ik zo, ook wel begrijpelijk want we willen allemaal zo snel mogelijk een perfecte volle baard. Helaas beslist moeder natuur het anders en moeten we het doen wat in onze genen is meegegeven.

Klopt helemaal zoals je het verwoord hebt. Teveel foto's en video's bekijken is leuk en ook vaak leerzaam maar je ervaart je eigen baardgroei soms als minder snel/vol.
 
  • Like
Reactions: RCM
Banner image
Top