Baardgroei (22 jaar)

Patrick1996

Stoppelbaard
Hallo baardbroeders,

Al weer een tijdje geleden dat ik iets heb geplaatst hier, maar ik wilde toch mijn vooruitgang met jullie delen. Ik zit nu al een tijdje op een bepaalde lengte waar ik erg tevreden mee ben en ik merk ook dat het naarmate toch wat voller begint te worden op de vele blonde haren die ik er nog tussen heb zitten. (Hopelijk worden deze met de jaren nog donkerder)
Maar ik zou toch graag nog wat langer willen gaan zonder dat het er erg wild en onverzorgd uit gaat zien. Daarom erg benieuwd naar jullie mening over mijn vooruitgang en hoeveel potentie jullie zien in de baard die ik nu heb. Mijn doel is om nog wat meer lengte te krijgen, maar dat het wel een vol aanzicht heeft. Bekijk mijn foto’s en hopelijk hebben jullie nog de nodige tips en trucs voor mij? :)(Y)
 

Bijlagen

  • 1CC158D3-F2B9-44E4-8388-9D8D29940DEE.jpeg
    1CC158D3-F2B9-44E4-8388-9D8D29940DEE.jpeg
    337,6 KB · Weergaven: 137
  • A4469730-4667-4851-B7E4-37249078A578.jpeg
    A4469730-4667-4851-B7E4-37249078A578.jpeg
    309,2 KB · Weergaven: 149
  • C10436BC-C2B1-468B-A1FC-6575E2CA504D.jpeg
    C10436BC-C2B1-468B-A1FC-6575E2CA504D.jpeg
    351,5 KB · Weergaven: 150
  • D3239C35-9D2F-4191-AC19-B82E924A6BC1.jpeg
    D3239C35-9D2F-4191-AC19-B82E924A6BC1.jpeg
    424,2 KB · Weergaven: 130

Texman

Koning Baard
Ha @Patrick1996 ,
Dat geduld en doorzettingsvermogen beloond wordt zie ik aan jou baard.;)
De dekking is duidelijk veel beter dan toen je begon en je hebt er ook een mooi model in zitten.(Y)(Y)(Y)
Je hebt nu een prima baard en het staat je goed.
Als je een nog langere baard wil hebben dan moet je hem natuurlijk weer laten groeien. Het hoeft er echter niet slordig uit te zien.
Op je wangen kan je proberen of je de haarlijn nog iets hoger kan krijgen maar houd de lijn net zo scherp als die nu is dat is mooi.
Wat de halslijn betreft, die laat je zakken met de lengte van je baard terwijl je de hals onder je baard wel schoon houd.
De uitspringende haartjes mag je een klein beetje inkorten als je dat storend vind. Ook is het nu een goed moment een klein beetje baardbalsem te gaan gebruiken.
Geef je baard 3 maanden groeitijd en kijk hoe het bevalt je kan altijd weer terug naar je oude baardlengte.
Succes en laat ons horen hoe het gaat.
Groet Texman :)>
 

Patrick1996

Stoppelbaard
Hey @Texman

Ik begin inderdaad ook zelf te zien dat de dekking al een stukje beter is als voorheen, zelf vind ik dit model ook erg mooi, maar mijn uiteindelijke doel is wel om een wat langere en vollere baard te krijgen. Als het nu niet lukt dan vast wel over een paar jaar als mijn baard nog meer ontwikkeld.
Ik wil u erg bedanken voor de geweldige tips.
Baardbalsem heb ik toevallig gister aangeschaft dus dat zit nu ook in mijn baard. Ook gebruik ik daarnaast nog de olie.
Nu kom ik wel op een paar problemen, en dat is dat de wanglijn niet hoger zit omdat daar nog weinig groeit, is dit iets wat naarmate wel gaat groeien of blijft mijn wanglijn zo laag? Ook de halslijn groeit niet ver door naar beneden.. ik ga het in iedergeval een kans geven en had zelf al besloten om de komende 8 weken niet meer te trimmen en alleen de nek en wangen schoon te houden.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Patrick1996 ,
Gezien je leeftijd heeft je baardgroei zich nog niet volledig ontwikkeld. Je kan de komende jaren verwachten dat je baardgroei steeds beter wordt.
Ga dus in de gaten houden waar het zich ontwikkeld en pas je baard daarop aan. Zo kom je steeds dichter bij je doel (een wat langere baard).
Voor het moment ben je goed bezig laat je baard groeien en kijk wat het wordt.
Succes Texman:)>
 

Patrick1996

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Hierbij weer een kleine update.
Zojuist mijn baard zelf een kleine trimbeurt gegeven, en ik moet zeggen dat die steeds voller begint te worden/ lijken. Voor nu denk ik dat dit de ideale lengte is voor mijn baard. Ik hoop dat ik in de nabije toekomst nog wat langer en nog voller kan als mijn baardharen zich nog meer ontwikkelen met de jaren.
Hoor graag jullie mening over hoe mijn baard er nu uit ziet en of jullie denken dat ik nu ook al iets langer zou kunnen gaan en nog steeds een volle look kan behouden.
Mijn rechterwang is ook minder vol als links zoals jullie kunnen zien

Hierbij de foto’s
 

Bijlagen

  • B2E8DE52-727B-4A41-8097-4EB6EC903824.jpeg
    B2E8DE52-727B-4A41-8097-4EB6EC903824.jpeg
    427,3 KB · Weergaven: 62
  • F0BEE4BA-67E8-47FC-A5DA-B2788A5176A0.jpeg
    F0BEE4BA-67E8-47FC-A5DA-B2788A5176A0.jpeg
    409,7 KB · Weergaven: 63
  • 56C7BCA2-48C2-4D89-B5DD-8A66B4763715.jpeg
    56C7BCA2-48C2-4D89-B5DD-8A66B4763715.jpeg
    380,7 KB · Weergaven: 61

Wil

Baard
Beste Patrick,

Indien 1996 jouw "bouwjaar" is dan kan ik zeggen dat menig leeftijdsgenoot veel moeite zal hebben om zo'n mooie baard te dragen.
Mocht je een vollere baard willen dan heb ik een aantal tips uit eigen ervaring.
Bij mij werkt de, noodgedwongen (hartfalen), omzetting in gezonde voeding heel goed.
Ik gebruik derhalve enkel en alleen plantaardige oliën met een hoog Omega 3 gehalte.
Steevast elke dag 10 ml lijnzaadolie in de yoghurt, 1 capsule algenolie en 50 gr walnoten.
Dit zorgt bij mij voor een snelle, volle baardgroei.
Verder sluit ik mij aan bij "Bolt" en "Laurent1965".
Succes.

P.S. Ben tevens vegetariër echter ik denk niet dat dit de baardgroei positief beïnvloed.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ben tevens vegetariër echter ik denk niet dat dit de baardgroei positief beïnvloed.
Wel als je de neiging zou hebben de baard te gaan nuttigen!:D

Ook ik ben het helemaal met de voorgangers eens: prima baard! :)>(Y)
Mooi bijgehouden en verzorgd en iedereen heeft één dunner begroeide kant, maar dat valt niet op, want men aanschouwt nooit twee zijden tegelijkertijd.
Je kunt je baard inderdaad laten groeien en mocht je het te lang vinden, dan ben je handig genoeg om de schaar weer te hanteren.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Patrick1996 ,
Ik ben het helemaal eens met wat de anderen al gezegd hebben.
Je hebt een prima baard die er goed verzorgd uitziet en niet onbelangrijk het staat je goed.(Y)(Y)(Y)
Je wanglijn is best goed maar wordt op termijn steeds beter. Je bent jong en dat zie je ook aan je baard.
Als je dit zo volhoud krijg je een mooie volle baard.;)
Groet Texman :)>
 

Patrick1996

Stoppelbaard
Bedankt voor al jullie positieve feedback.

Ik blijf zeer zeker gewoon doorgaan en zal langzaam met de tijd mijn baard steeds wat langer laten groeien, dat is uiteindelijk wel het doel!

Ik vond het leuk om te lezen dat er ook vegetariërs zijn in ons midden. Zelf ben ik ook sinds een jaar vegetariër en ik moet zeggen dat sindsdien mijn baardgroei steeds meer is geworden. Misschien dat dit verband met elkaar heeft of het ligt gewoon aan de leeftijd maar vind het leuk om te horen!

We blijven in iedergeval gewoon doorgaan en ik hou jullie op de hoogte!

:)(Y)
 
Banner image
Top