Baardenreis

MarcusAurelius

Stoppelbaard
Dag bebaarde medemensen,

Ik ben Marcus en ik heb iets meer dan twee weken geleden (plotseling) besloten om mijn baard te laten groeien. vrienden in mijn omgeving hebben een volle/snelle baardgroei en als ik mijn (nu 16 dagen oude) groeisel vergelijk met die van hen dan heb ik het idee dat het met mijn baard nooit goed gaat komen.
Ik heb natuurlijk al gelezen dat geduld hier het sleutelwoord is en ik niks anders kan doen dan wachten. Toch tuur ik nu dagelijks ietwat onzeker in de spiegel met de vraag of het wat gaat worden.

Ik heb meteen een tweetal vragen voor de experts:
wanneer moet ik mijn neklijn wegscheren? (ik ga dit denk ik laten doen bij een barbier, alles voor een zo goed mogelijk resultaat), en hebben jullie nog tips daarover? wat moet ik bij de barbier aangeven? ik wil de baard zo dik en groot mogelijk houden gezien het feit ik niet heel erg dikke baardgroei heb,
en:
Ik weet dat het natuurlijk moeilijk is om te zeggen na zo'n korte tijd maar wat vinden jullie van mijn vooruitgang tot nu toe, hoe schatten jullie de potentie?

Ik ben benieuwd wat jullie vinden en ik ben van plan om de de baard in ieder geval te groeien tot en met eind augustus (16 weken)
 

Bijlagen

  • fullsizeoutput_14c5.jpeg
    fullsizeoutput_14c5.jpeg
    681,7 KB · Weergaven: 65
  • fullsizeoutput_14c6.jpeg
    fullsizeoutput_14c6.jpeg
    554,2 KB · Weergaven: 57

RCM

Baardaap
Welkom Marcus. Dit gaat met de tijd inderdaad best wel goedkomen! Zoals Ardjan al schreef, is geduld de sleutel tot succes! Betreft je halslijn, dit is echter goed zelf te doen, tenzij je uiteraard je barbier wil voorzien van een extra spaarcentje. Houd om te beginnen gewoonweg 1 vinger boven je adamsappel aan en je zit safe. Wanneer is niet van belang, althans, er moet natuurlijk wel iets weg te scheren zijn ;). Succes! (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
Als ik de foto's zo bekijk, dan groeit er weinig in de nek, dus daarvoor zou ik niet naar de barbier gaan.;)
Mocht je de halslijn bedoelen, dan heeft @RCM het goede advies gegeven.
 
  • Like
Reactions: RCM

MarcusAurelius

Stoppelbaard
Welkom op het forum!
Als ik de foto's zo bekijk, dan groeit er weinig in de nek, dus daarvoor zou ik niet naar de barbier gaan.;)
Mocht je de halslijn bedoelen, dan heeft @RCM het goede advies gegeven.
Ik bedoelde inderdaad de halslijn, deze komt bij mij tot net voorbij de adamsappel. Zelf doen vind ik toch wel spannend, ik laat het liever aan een professional over, kan ik gelijk de sfeer proeven bij een barbier:cool:
 

Texman

Koning Baard
Ha @MarcusAurelius ,
Welkom op dit leuke forum.:)
Ook ik ga voor het goede advies van @RCM.
Als je toch naar de barbier gaat wat een hele leuke belevenis is geef dan heel goed aan wat hij mag doen en wat niet.
Dit is echt heel belangrijk omdat sommige barbiers er eigen ideeën op nahouden over hoe jouw baard eruit moet zien.
Het is natuurlijk goed bedoeld maar als het niet is wat je wil is het erg teleurstellend.
Succes Texman :)>
 

MarcusAurelius

Stoppelbaard
Bedankt voor de tips!

De trimmer pakken en daarmee een streep zetten één vinger gemeten boven mijn adamsappel durf ik nog wel, alleen dan verder: naar links en rechts richting oren vind ikzelf een lastig karwei, op internet zie je namelijk veel verschillende manieren/uitkomsten.
Ik ben erg aan het twijfelen! opzich heb ik nu ook weer niet heel veel haar onder mijn adamsappel dus wellicht dat ik het nog even aankijk, of dat ik besluit om het zelf te doen.
In dat laatste geval:
hebben jullie nog tips? dien ik een rechte lijn aan te houden of licht een boogje aan te houden?
 

MarcusAurelius

Stoppelbaard
Update,

dag Baardenkenners!

Toch besloten om naar de barbier te gaan voor mijn halslijn, en expliciet aangegeven deze vooral niet te hoog te zetten. Wat vinden jullie van het resultaat? en, ik ben nu 22 dagen onderweg, wat vinden jullie van mijn voortgang? hebben kenners/ervaringsdeskundigen onder jullie een idee wat mijn uiteindelijke resultaat kan worden?

De barbier zelf wou de lijn overigens hoger zetten, en ook mijn zijkanten netjes lijnen, dus bedankt voor de tips vooraf dat ik duidelijk moest zijn wat betreft het trimmen:)
 

Bijlagen

  • fullsizeoutput_14da.jpeg
    fullsizeoutput_14da.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 56
  • IMG_1623.JPG
    IMG_1623.JPG
    508,1 KB · Weergaven: 57
  • fullsizeoutput_14d9.jpeg
    fullsizeoutput_14d9.jpeg
    576 KB · Weergaven: 54
  • IMG_1667.JPG
    IMG_1667.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 47

RCM

Baardaap
Dag Marcus. Ik moet toegeven dat de barbier het goed gedaan heeft. Zoals ik al voorspelde was hij van plan de halslijn nog hoger te zetten, erg goed van je dat je zo duidelijk bent geweest. Voor dit stadium is het helemaal Oke, en naarmate de baardlengte toeneemt kan je deze mee laten zakken. Het uiteindelijk resultaat is uiteraard nooit te voorspellen, maar zo te zien gaat het best een gave baard worden. :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha Marcus,
De barbier heeft dankzij jou eigen aanwijzingen goed werk gedaan.
Het ziet er netjes uit en er zit een goede vorm in.
Ik denk dat je over een maand of drie een mooie volle baard hebt.
Ga zo door en houd ons op de hoogte.
Texman :)>
 

stitchierh

Stoppelbaard
Had in begin ook een aantal plekjes die minder goed groeide in het begin, zie je nu ook niks meer van. Wat dat betreft gaat je baard jouw nog verbazen
Goed begin iig...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
 
Banner image
Top