Baarden met bands/muziekinstrumenten

Carlstein11

Volle Baard
Jazeker @tijn het gaat voortvarend met me, haha. (Y)

Wat een leuke clip @Daaf !
Lekker muziekje.

…en nee, de Martin rust normalitair niet in een kluis :D maar in de eigen koffer. Het is (nog) geen museum-stuk, maar gereedschap.
Wat ik wel altijd doe: tijdens het reizen of optredens verlaat de gitaar me nooit. In het vliegtuig met een eigen ticket op een eigen stoel, in een bus naast me, tijdens pauzes bij optredens mee in de koffer, nooit onder de hoede van de sound-engineer of in een rack, maar mee de kleedkamer in en in het hotel naast het bed. Alleen als ik ga douchen moet Martin zichzelf even amuseren.;)

Goeie anecdote: ergens in de jaren '90 was ik onderweg met Willy Nelson, die zijn Martin "Trigger" ook altijd ter hand heeft en we moesten door een douane-contrôle, maar we weigerden beiden om onze gitaren af te geven aan de ambtenaren in uniform, die dan eens met spiegeltjes in de klankkasten wilden gaan kijken of nog erger op de gitaar-halzen wilden gaan kloppen.
Het werd dus een scêne tussen de tour-managers en douane-beambten, die wij gadesloegen, terwijl we vanaf een afstand sigaretjes rookten en zaten te lachen over de ontstane consternatie.
Na diverse zenuwachtige telefoontjes met hoge ambtenaren, bazen van platenmaatschappijen en voor Willy zelfs een of andere gouverneur konden we dus ongehinderd het vliegtuig betreden, dat vertrok met een half uur vertraging.:)
Jazeker @tijn het gaat voortvarend met me, haha. (Y)

Wat een leuke clip @Daaf !
Lekker muziekje.

…en nee, de Martin rust normalitair niet in een kluis :D maar in de eigen koffer. Het is (nog) geen museum-stuk, maar gereedschap.
Wat ik wel altijd doe: tijdens het reizen of optredens verlaat de gitaar me nooit. In het vliegtuig met een eigen ticket op een eigen stoel, in een bus naast me, tijdens pauzes bij optredens mee in de koffer, nooit onder de hoede van de sound-engineer of in een rack, maar mee de kleedkamer in en in het hotel naast het bed. Alleen als ik ga douchen moet Martin zichzelf even amuseren.;)

Goeie anecdote: ergens in de jaren '90 was ik onderweg met Willy Nelson, die zijn Martin "Trigger" ook altijd ter hand heeft en we moesten door een douane-contrôle, maar we weigerden beiden om onze gitaren af te geven aan de ambtenaren in uniform, die dan eens met spiegeltjes in de klankkasten wilden gaan kijken of nog erger op de gitaar-halzen wilden gaan kloppen.
Het werd dus een scêne tussen de tour-managers en douane-beambten, die wij gadesloegen, terwijl we vanaf een afstand sigaretjes rookten en zaten te lachen over de ontstane consternatie.
Na diverse zenuwachtige telefoontjes met hoge ambtenaren, bazen van platenmaatschappijen en voor Willy zelfs een of andere gouverneur konden we dus ongehinderd het vliegtuig betreden, dat vertrok met een half uur vertraging.:)
[DOUBLEPOST=1623948958][/DOUBLEPOST]Erg mooi verhaal professor. Dat doet me weer denken aan de tijd dat ik over de aardbol reisde als roadie. En ook ik ben gek van gitaren al ben ik volgens mij wel de slechtste gitarist op deze wereld maar lol heb ik er wel in
 

Nib85

Volle Baard
Leuke verhalen om te lezen!

Zelf in het verleden ook gemusiceerd, begonnen met gitaar en vervolgens gaan bassen (omdat ik meesterlijk goede gitaristen om me heen had).
Heb nog wel wat op zolder liggen en pingel er graag wat op, maar ik ben beter in muziek luisteren. ;)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ben ook geen Django Reinhardt hoor! :oops:
Ik kan zo'n ding vasthouden en dat is toch al een prestatie.:D

Nu weet ik ook, dat ik je als roadie kan gaan inschakelen @Carlstein11 , dus zoek je zwarte broek, mini-Maclite en legerlaarzen maar weer op.;)

Contra-bas heb ik zo'n tien jaar gespeeld @Nib85 , maar ik ben blij, dat ik niet meer twee van die hondehokken mee hoef te zeulen.:)>
 

Carlstein11

Volle Baard
Ik ben ook geen Django Reinhardt hoor! :oops:
Ik kan zo'n ding vasthouden en dat is toch al een prestatie.:D

Nu weet ik ook, dat ik je als roadie kan gaan inschakelen @Carlstein11 , dus zoek je zwarte broek, mini-Maclite en legerlaarzen maar weer op.;)

Contra-bas heb ik zo'n tien jaar gespeeld @Nib85 , maar ik ben blij, dat ik niet meer twee van die hondehokken mee hoef te zeulen.:)>
De zwarte broek de mini maclite en laarzen en niet te vergeten de Leatherman liggen klaar voor vertrek :cool::)(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ah, die!:D

Erg grappig, dat soort oude beelden.(Y)
Ik wil niet dat de Baardforummers onwel worden van het lachen, maar dit was ik begin jaren ‘80 ergens in de V.S. op tournee.o_O

250D0F59-F25A-4432-8223-D04EACDBFC47.jpeg

Nu ik het plaatje nog eens zie bedenk ik me, dat de tijden toch wel veranderd zijn, want -nu aan het zicht onttrokken door de frock coat- droeg ik geheel legaal een Colt Army in holster op de heup. Toen vrij normaal, maar tegenwoordig minder regulier.
Mocht ik er ooit nog een foto van tegenkomen, dan post ik ‘m wel.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik was niet meer in het bezit van elektrieke jankplanken, dus moest ik even tot aanschaf overgaan.
“On The Road” met één exemplaar is nogal een risico, wat de reden was tot de aankoop van een tweetal en hoewel ze op de foto bijna indentiek lijken te zijn, zijn ze qua geluid geheel verschillend door de aanpassingen, die ik er op verricht heb. Voor de geïnteresseerden:
De linker gitaar- Vintage ‘52 Telecaster:
Schaller locking tuners, bone nut, 0,10 snaren, Wilkinson single coil elementen, Fifties bedrading, Wilkinson koperen zadels, straplocks.

De rechter gitaar: Vintage ‘52 Telecaster:
Classic tuners, compound nut, 0,09 snaren, Roswell single coil elementen, Fender regular bedrading, Fender verchroomd stalen zadels.

Beide body’s zijn van Amerikaans essenhout en zgn. string through body’s, dus de snaren lopen vanuit de achterzijde van de gitaar en niet vanaf het staartstuk over de brug, wat voor meer sustain zorgt.
Zware jongens van 5 kg. per stuk, maar ze liggen vloeibaar in de hand.

384408C7-6430-47D2-B3D4-C3063A6E0921.jpeg
 
Banner image
Top