baarddroogte

klimbaard

Stoppelbaard
Baardmans en, je het wel: de boel is droog!
En dan weet je het wel: invetten, glijmix, olie erop!
Maar wat ik heel graag weten wil: hoe hou je je baard nou altijd niet-te droog-niet te vet: eigenlijk precies gewoon goed!
 

Laurent1965

Zware baard
Het s ook uitproberen wat het beste bij je past, wat voor jezelf goed voelt.
Ik weet dat het wel eens een discussie is geweest hier, sommigen vinden het chemische zooi, maar ik gebruik het liefste L'Oréal producten.
Met name gebruik ik iedere dag van hun de baard balsem, daarna stylen met föhn en gel, wassen vooral niet te vaak, max twee maal per week met baardshampoo.
Jeuk ( meestal door droge huid ), ken ik niet.
 

Texman

Koning Baard
Je hebt al een aantal goed adviezen gekregen maar zoals al gezegd is iedere baard anders ook heeft je leefwijze veel invloed op hoe je baard er uitziet en aanvoelt.
Ben je bijvoorbeeld veel in de buitenlucht(weer en wind) werkzaam dan zal je baardhaar sneller droog worden dan wanneer je veel binnen zit.
Mijn advies:
Spoel iedere dag je baard grondig uit met lauwwarm water en gebruik 2 maal in de week een goede baardshampoo of baard zeep.
Het is belangrijk dat je je productie aan eigen huidvetten niet verstoord door een overmatig gebruik van shampoo en zeep dus wees zuinig.
Gebruik daarna een klein beetje baardbalsem en masseer dit goed door je baard maar niet in je huid want dan sluit je deze af.
Als je ook een erg droge huid hebt gebruik dan eerst een weinig baardolie die je juist wel in je huid moet masseren (bloedsomloop).
Je moet domweg wat gaan experimenteren met de hoeveelheden dus begin met weinig en voeg iedere dag wat toe, net zolang tot je de juiste hoeveelheid hebt gevonden die bij jouw baard goed voelt.
Ook het soort product kan van invloed zijn dus ook daar ligt nog een uitdaging.
 
Banner image
Top