Baardbout reisverslag

papillon

Stoppelbaard
Even proberen of ik mijn baardreis hier kan posten met redelijke foto,s , ik ben nu 20 weken op weg en als ik niet bij 2 prutsende barbiers was geweest, had ik wat meer lengte gehad , het onderhoud probeer ik nu zelf te doen .
IMG_1688.JPG
IMG_1687.JPG
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @papillon ,
Je hebt een prachtige baard gekregen met een mooie kleurvariatie.(Y)(Y)(Y)
Ook de slagen vind ik heel mooi en die worden allen maar mooier naar mate je baard langer wordt.
Ik doe mijn baard altijd zelf en dat gaat mij prima af.
Ga vooral zo door en succes.
Texman:)>
 

papillon

Stoppelbaard
Ziet er goed uit! Hoezo prutsende barbiers als ik vragen mag?

Onderstaand het verhaal wat ik in een ander topic had geplaatst

Hoi ik ben Jan , na verschillende pogingen die iedere keer gestrand zijn door de jeuk en na enkele jaren een stoppelbaardje van
3 mm ben ik nu eindelijk voorbij de jeuk gekomen !!!

Ik ben nu zo,n 12 weken onderweg en als 2 " Barbiers " het niet verpest hadden was ik al verder geweest.
Ik was de eerste keer naar een echte Barbier bij mij in het dorp geweest, prachtige zaak die er authentiek en professioneel uitzag , moest op de keel wat lager het haar laten groeien en na 2 weken zou hij bij de eerste trim afspraak dit in model brengen .
Toen ik voor die eerste afspraak kwam zei hij nog dat het goed was aangegroeid om er tot mijn stomme verbazing meteen het mes in te zetten , scheef en ook presteerde hij het om 1 wang heel sterk uit te dunnen en de andere kant op enkele happen na ongemoeid te laten en de kin ook drastisch in te korten.
Ik vroeg hem waarom hij er zoveel had afgehaald ? , ja ik moet volgende keer wat beter opletten was zijn commentaar .......grrrr.
Daar ga ik dus nooit meer heen .

Dus na een paar weken toch maar eens op zoek naar een andere barbier , zo,n 40 km verder op een gevonden die volgens zijn prachtige website al 40 jaar ervaring had .
Uitgelegd wat er vorige keer mis was gegaan , nadat hij nog even over zijn vakmanschap had opgeschept , knipte hij mijn snor scheef en scheerde de onderkant van mijn kin af zodat het leek of ik onderuit gegaan was met de motor ......... 7 minuten later en €20,- armer stond ik weer buiten .
Voorlopig ga ik dus niet meer naar een barbier , simpel omdat ik ze niet meer vertrouw en ze buiten hun trendy looks en prachtige zaken het werk van een slechte hondentrimner afleveren ........ongetwijfeld zullen er wel goede zijn maar waar vind je die zonder het risico te lopen dat je baard verpest wordt ?
 

papillon

Stoppelbaard
Inmiddels een half jaar onderweg met mijn baardreis maar sta op het punt om hem weer af te scheren, ik vind de slagen en de springerige haren steeds irritanter worden, het blijft ondanks balsem en structureel bijwerken een echte zwerverslook .


IMG_4712.JPG IMG_4717.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_4716.JPG
    IMG_4716.JPG
    1.001 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:

JanWillem

Baard
Met Boudi eens.
24 uurs regel toepassen.
En mocht het je dan nog echt tegenstaan wellicht een iets korter model baard proberen, alles eraf kan altijd nog.
 

Texman

Koning Baard
Ha @papillon ;
Het zou doodzonde zijn als je nu je baard zou afscheren. Niet doen dus.
Je hebt prachtige slagen in je baard. Dit is gewoon even een ongemakkelijke fase.
Als je baard langer wordt gaat het beter vallen. Daarnaast vind ik dat je een mooie baard hebt.
Om mijn baard in model te krijgen gebruik in een föhn een grove kam met handgreep en een rolborstel.
Je krijg zo ook de slagen wat meer in model.
Ik heb op het forum al het nodige geschreven over het droog föhnen van mijn baard en het gebruik van een rol borstel.
Sterkte en succes Texman:)>
 

Carlstein11

Volle Baard
Nee man niet eraf halen je hebt een prachtige baard.
Als je baard langer word is hij weer beter te handelen je moet er even doorheen
Hou vol(Y)
 

Gunter

Baard
Ik herken zo goed wat je schrijft. Ik heb precies hetzelfde, bij een bepaalde lengte komt er een slag in die ik gewoon niet fijn vind. Ook al vindt de rest van de wereld het juist mooi (want bij jou vind ik zeker dat je een prachtige baard hebt) als je er zelf niet blij mee ben, is het niet fijn.

Is er ooit een lengte geweest waar je wel echt superblij met je baard was? Je kan ervoor kiezen dat model/die lengte er weer in te laten zetten. Gewoon, even pauze, je kan altijd later weer verder gaan met laten groeien.
Zo werkt het in ieder geval bij mij. twee stappen naar voren, één terug.
 
Banner image
Top